Strategie projektu Základní parametry: Záměr projektu Cíl projektu Hlavní milníky Časový rámec Finanční rámec
Strategie projektu SMART cíl S – specifický a specifikovaný M – měřitelný A – akceptovatelný R – realistický T – termínovaný
Strategie projektu Trojimperativ Tři základní pojmy – cíl, čas, náklady Nutnost provázání těchto tří veličin Cíle (max) Náklady (min) Čas (min)
Strategie projektu Logický rámec Metoda logického rámce slouží jako pomůcka při sestavování cílů projektu a podpora jejich dosahování. Princip: základní parametry projektu jsou vzájemně logicky provázány, potřeba měřitelnosti výsledků, práce v týmu, systémový přístup – uvažování ve vzájemných souvislostech
Strategie projektu Logický rámec je tvořen tabulkou Záměr Objektivně ověřitelné ukazatele Zdroje informací k ověření (způsob ověření) nevyplňuje se Cíl Předpoklady a rizika Výstupy (konkrétní výstupy) Aktivity (klíčové činnosti) Zdroje (peníze, lidé, …) Časový rámec aktivit Předběžné podmínky
Strategie projektu Logický rámec – logické vazby Záměr Objektivně ověřitelné ukazatele Zdroje informací k ověření (způsob ověření) nevyplňuje se Cíl Předpoklady a rizika Výstupy (konkrétní výstupy) Aktivity (klíčové činnosti) Zdroje (peníze, lidé, …) Časový rámec aktivit Předběžné podmínky
Strategie projektu Logický rámec projektu http://opi-benefill.sfzp.cz/doc/logicky_ramec.pdf