Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – 2011-3 Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE NÁLEŽITOSTI ICT PLÁNU ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Listopad 2006 (c) Radek Maca ÚVOD Průvodní prezentace ke studiu ICTK STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE.
Úspěšný projekt č. CZ / E-Úřad E-learningový vzdělávací program pro další vzdělávání pracovníků ve veřejné správě.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
© Radek Maca1 SCO 2005, Radek Maca odbor 55 - SIPVZ SIPVZ a nový školský zákon.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Kariérové poradenství v českém středním školství
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Povolání logistický manažer
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Profesní rozvoj řídících pedagogických pracovníků k zajištění rozvoje služeb ICT ve škole Radek MacaKSM2 – Obhajoba závěrečné práce Mgr. Radek Maca

Úvod 1.Záměr práce Hypotéza:  Znalosti ŘPP v oblasti rozvoje služeb ICT ve škole jsou malé  Nabídka DVPP pro ŘPP v oblasti služeb ICT je nedostatečná 3. Obsah prezentace Východiska Oblasti rozvoje služeb ICT Kompetence řídícího pracovníka Profesní rozvoj – empirický průzkum DVPP pro ŘPP Shrnutí Úvod Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 2. Postup realizace Východiska Státní koncepce rozvoje služeb ICT Empirický průzkum Analýza nabídky DVPP Návrh změn

Východiska 1.Legislativní Zákon č. 561/2005 Sb., Školský zákon  Zodpovědnost a pravomoci ředitele školy k zajišťování odborné úrovně vzdělávání Zákon č. o pedagogických pracovnících  Povinnost PP vzdělávat se… Vyhláška č. 317/2005 Sb. o DVPP  Podmínky vzdělávání pedagogických pracovníků a také řídících pracovníků Východiska Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 2. Věcná Rodičovská a nerodičovská veřejnost si přeje většinově rescholarizační scénář školy s vyšší kvalitou výuky ICT ve škole jsou rozvíjeny dle UV 1276/2008 – Akční plán pro realizaci Koncepce rozvoje ICT ve vzdělávání  difuzní model rozvoje ICT Řídící pracovník by ho měl realizovat ve všech svých rolích  lídr (dělá správné věci)  manažer (dělá věci správně)  vykonavatel (dělá…)

Oblasti rozvoje služeb ICT ve škole Oblasti rozvoje služeb ICT Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 dle UV 1276/2008: Akční plán pro realizaci Koncepce rozvoje ICT ve vzdělávání v letech

Kompetence ŘPP Dle ICT kompetencí z materiálů OECD, European Schoolnet: Kompetence řídícího pedagogického pracovníka Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 1.Kompetence k řízení, koordinaci a kooperaci pokrývají oblast vize, strategie, plánování rozvoje služeb ICT  koncepční pohled na rozvoj ICT v souladu s naplňováním vzdělávacích cílů (systémová integrace) 2.Kompetence k běžnému využívání služeb ICT jsou základem informační gramotnosti každého uživatele  rutinní používání SW aplikací na úrovni ECDL Core 3.Kompetence pro práci s informacemi a komunikaci podporují efektivní komunikaci s interními zaměstnanci i s externími partnery školy  bezpečnostní a informační politika školy (nejen na webu školy) 4.Kompetence ke stimulování učení (pedagogické kompetence) k rozvoji znalosti možností využívání nových technologií  filosofie (metodika) využívání služeb ICT ve vzdělávání

Profesní rozvoj - empirický průzkum 1.Cíle: Jaký je aktuální stav znalostí v oblasti ICT Jak se staví řídící pracovníci k rozvoji ICT kompetencí Profesní rozvoj – empirický výzkum Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 3. Metodika průzkumu Dotazníkové šetření Osloveno 139 respondentů, vráceno 101 dotazníků Dílčí otevřené otázky ke každé podoblasti – celkem 15 otázek) Celkem 357 variant volných textových odpovědí Sdružení volných textových odpovědí do 76 kategorií podle tematické podobnosti Vyhodnocení četnosti kategorií odpovědí 2. Oblasti průzkumu:

Výsledky průzkumu 1.Uvědomění a zapojení téměř 2/3 respondentů si nedokáže představit výuku bez ICT více než polovina respondentů vidí největší přínos v nových metodách práce 2.Plánování vzdělávání respondenti nepřistupují ke vzdělávání systematicky, ale většinou až když je třeba pouze 1/5 aspoň někdy vyhodnocuje přínos vzdělávání 3.Zaměření 2/3 respondentů vyhledává vzdělávání ve svém oboru včetně metodických kurzů 4.Sebedůvěra pouze 1/3 nemá obavy používat ICT 40 % buď neodpovědělo, nebo hledá zástupné důvody v nedostatku času, ve finančním nedocenění, … 5.Neformální způsoby profesního rozvoje frekventanti neformální výměnu zkušeností moc nepodporují budování osobního a školního vzdělávací prostředí je prozatím v plenkách Profesní rozvoj – empirický výzkum Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10

DVPP – stávající nabídka pro ŘPP (k ) 1.Dle oblastí Celkem v nabídce DVPP akcí z toho:  cílová skupina ŘŠ: akcí  Oblast zájmu: studium pro ŘŠ: 84 akcí  Oblast zájmu: Studium pro VPP:31 akcí  Oblast zájmu: Řízení školy:1 714 akcí  Oblast zájmu: VT a informatika: akcí Pro ŘPP zaměření na ICT:128 akcí DVPP řídícího pracovníka Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 BAKALÁŘI – 48 % Zpracování textů – 34 % Legislativa – 50 % Informační gramotnost v ŠVP – 30 % 2. Dle kompetencí řídícího pracovníka

DVPP – návrh pro studium ŘPP: ICT v řízení školy Mapa modulů: DVPP řídícího pracovníka Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 Forma realizace: 1.Implementace vybraných pasáží ICT do stávajících modulů studia pro PP 2.a) nabídka volitelného modulu blended learning formou (jako projekt CŠM) b) samostatný modulový kurz v rámci DVPP

Shrnutí Hypotéza: 1.Znalosti ŘPP v oblasti rozvoje služeb ICT ve škole jsou malé 2.Nabídka DVPP pro ŘPP v oblasti služeb ICT je nedostatečná Shrnutí Radek MacaObhajoba závěrečné práceKSM2 – /10 Závěry: Ad 1. Znalosti ŘPP v oblasti rozvoje služeb ICT ve škole jsou malé  Povědomí o důležitosti služeb ICT ve vzdělávání je relativně vysoké.  Většina považuje za nejcennější možnost učit novými metodami.  Široké zaměření respondentů na formy rozvoje know how školy dávají šanci na brzkou realizaci online školního vzdělávacího prostředí. Ad 2. Nabídka DVPP pro ŘPP v oblasti služeb ICT je nedostatečná  Pro ŘPP je v nabídce DVPP „žalostně“ málo kurzů s tematikou ICT  Struktura nabízených kurzů je nevyrovnaná – 80 % je zaměřeno na systém BAKALÁŘI + základy práce s OFFICE (ECDL)  Poptávku na nové metody práce s ICT ve výuce i v řízení uspokojuje pouze 12 kurzů!!! NOVÝ MODULOVÝ SYSTÉM DVPP S TEMATIKOU ICT MŮŽE ŘPP POMOCI