Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volnočasové a sportovní aktivity studentů OA pro TP
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
TEMPLATE DESIGN © Proenvironmentální postoje učitelů středních odborných škol jako předpoklad pro biofilní orientaci vzdělávání.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Na začátek malý test: Poznáte poněkud „zašifrovaná“ česká rčení
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Filozofické fakulty a příprava budoucích učitelů Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci Jiří Lach – děkan.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Příprava na výkon povolání
Fakulta zdravotnických studií
B2 – Analýza požadavků a jejich zajištění Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Příprava učitelů ekonomických předmětů pro střední školy a VOŠ Prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Personální plán pro podnikatelský plán
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Ústav pedagogických věd Mostní Zlín Tel: Fax:
Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP 2015
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem Mgr. Věra Michalová manažerka kurzů CCV PF UJEP 2016.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1 Název projektu: Tvorba modulárního systému udělování zápočtů v bakalářském studiu za účelem motivace studenta formou.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Autor bakalářské práce: Ondřej Netík Vedoucí bakalářské práce:Ing. Romana Píchová, DiS. Oponent bakalářské práce:Mgr. Stanislav Křída České Budějovice,
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Příjemce Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Fakulta zdravotnických studií
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Institut Celoživotního Vzdělávání
Technické znalectví a pojišťovnictví
KATEDRA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKY Bakalářské STUDIUM
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Fakulta zdravotnických studií
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Studijní program Ošetřovatelství
Studijní obor Fyzioterapie
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Důsledky oborově nerovnoměrné vzdělanostní expanze pro návratnost vzdělání na trhu práce Tomáš Doseděl, Tomáš Katrňák
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc. Mendelova univerzita v Brně Institut celoživotního vzdělávání

ICV Mendelu v Brně Bakalářský studijní program Specializace v pedagogice:  Studijní obor Učitelství odborných předmětů  Studijní obor Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku

Bakalářský studijní program Technické znalectví a pojišťovnictví:  Studijní obor Technické znalectví a pojišťovnictví Celoživotní vzdělávání (CŽV):  SOPV (DPS)  Individuální kurzy ICV  Další odborné vzdělávání

 Studium v oblasti pedagogických věd (SOPV)  Univerzita třetího věku (U3V)

Analýza vzdělávacích potřeb studentů ICV Mendelu v Brně  Analýza vzdělávacích potřeb studentů ICV Mendelu v Brně vzhledem k možnostem vzdělávací instituce a požadavkům praxe Hlavní cíle:  zkvalitnit odbornou přípravu budoucích absolventů  zlepšit uplatnění absolventů na trhu práce

Materiál a metody  Pedagogický výzkum dotazníkovou technikou  Elektronická forma dotazníku  Obsah:  obsah, struktura studia  důvody volby studia  hodnocení klíčových kompetencí získaných studiem

Popis výzkumného souboru  Studenti UOP – 71  Studenti UPVOV – 102  Návratnost dotazníků 52%  Forma studia – 68 kombi, 22 prez.  Pohlaví – 65 žen, 25 mužů

Pro zpracování výsledků byly formulovány tyto předpoklady: předpokládáme významnou rozdílnost názorů mezi studenty prezenční a kombinované formy studia předpokládáme významnou rozdílnost názorů v závislost na věku respondentů předpokládáme významnou rozdílnost názorů v závislosti na délce pracovní praxe respondentů

Výsledky a diskuse Znění otázek: 1.Domníváte se, že ukončením zvoleného studijního oboru získáte uceleno strukturu teoretických vědomostí z odborných disciplín? 2.Domníváte se, že ukončením zvoleného studijního oboru získáte ucelenou strukturu praktických dovedností a návyků z odborných disciplín?

Podařilo se propojit teoretické znalosti a praktické dovednosti ve Vámi vybraném studijním oboru?

u studentů UOP i UPVOV převažuje spokojenost se ziskem ucelené struktury teoretických vědomostí (39 UOP, 40 UPVOV) UOP i UPVOV převážná spokojenost se ziskem ucelené struktury praktických dovedností a návyků  UOP 29 částečně spokojeno, 6 plně spokojeno  UPVOV 28 částečně spokojeno, 16 zcela spokojeno Studenti obou studijních oborů převaha spokojenosti v propojenosti teoretických znalostí a praktických dovedností

Studenti obou studijních oborů převaha spokojenosti v propojenosti teoretických znalostí a praktických dovedností  UOP 25 částečně spokojených, 8 zcela spokojených  UPVOV 21 částečně spokojených, 21 plně spokojených

Znění otázek: Považujete z hlediska Vašich vzdělávacích potřeb nabídku bakalářských studijních programů za dostatečnou? Uveďte důvody, které rozhodly o Vaší přihlášce ke studiu na ICV MZLU v Brně.

Uveďte, po kterých oborech bude v dalších letech poptávka na trhu práce.

Převážná část studentů je alespoň částečně spokojena s tím, jak jsou uspokojovány jejich vzdělávací potřeby. (40 UOP, 43 UPVOV)

Uveďte důvody, které rozhodly o Vaší přihlášce ke studiu na ICV MZLU v Brně.

Studenti UOP uváděli nejčastěji důvod – zvýšení kvalifikace, na další místa už s malými vzájemnými odstupy umístili snahu o lepší uplatnění na trhu práce, zájem o zvolený studijní obor a rozšíření odbornosti.

Studenti UPVOV zmiňovali jako nejčastější možnost rozšíření odbornosti, na další místa se pak dostala možnost jako zvýšení kvalifikace, zájem o zvolený studijní obor a snaha o lepší uplatnění na trhu práce.

Uveďte, po kterých oborech bude v dalších letech poptávka na trhu práce.

Studenti všech typů studia uváděli nejčastěji oblast informačních technologií. Na dalších místech se pak objevují technické obory, řemesla a služby.

Závěr  problém přípravného vzdělávání budoucích učitelů velice široký  částečná spokojenost studentů ICV s poměrem teoretické a praktické výuky  požadavek na rozšíření pedagogické praxe  snaha o zavedení prvků duálního studia  potřeba analýzy důvodů jen částečné spokojenosti

 Většina studentů je alespoň částečně spokojena s nabídkou studijních programů ICV. Lze předpokládat, že současná nabídka je tedy v souladu se zájmem studentů.  Mnoho studentů považuje studium na ICV za perspektivní z hlediska uplatnění na trhu práce.

 Studenti všech typů studia uváděli nejčastěji informační technologie jako oblast, kterou bude žádat trh práce.