Název přednášky Krize důvěry a jak vytvářet, udržovat a obnovovat důvěryhodnost – test důvěryhodnosti (viz přílohy) Osnova prezentace 1. Některé identifikované.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Jak na to, aniž bychom se zničili
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Inovace, inovační projekty a úloha klastrů (obecný náhled) Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Proč je důležité studovat Principy
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Sumarizační prezentace
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
1.Management? 2.Management jakosti?
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
Systém managementu jakosti QMS
Projektové řízení.
Rozdíly mezi osobnostmi
Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
MARKETING.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Specifický typ osobnosti
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Tržní prostředí.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Vůdcovství - leadership
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Název prezentace Krize důvěry, vytváření, udržování a obnova důvěryhodnosti Osnova prezentace 1. Důkazy o krizi důvěry na základě výzkumů 2. Cílené připomenutí.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Nezaměstnanost. nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka zaměstnanců poptávku firem.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Důvěryhodnost křesťanského politika a jeho strany.
MONDRAGON Cooperative Corporation (MCC) Příklad z dobré praxe - Best practice Červen 2015.
ČLOVĚK s mentálním postižením Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v České republice, o.s. Barbora Uhlířová.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
KOMUNIKACE Přednáška P
Nová služba – nová kultura?
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Zaměstnání členů rodiny
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomie 1 Magistři Čtvrtá přednáška Analýza trhu zápůjčních fondů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Transkript prezentace:

Název přednášky Krize důvěry a jak vytvářet, udržovat a obnovovat důvěryhodnost – test důvěryhodnosti (viz přílohy) Osnova prezentace 1. Některé identifikované negativní názory pracovníků související s nízkou mírou důvěry v OJ 2. Důkazy krize důvěry na základě výzkumů 3. Mýty o důvěře 4. 5 vln důvěry 5. 4 prvky důvěryhodnosti žádoucích způsobů chování

2 Motto: DŮVĚRA OVLIVŇUJE ŽIVOT KAŽDÉHO ČLOVĚKA I KAŽDÉ OJ! Některé identifikované negativní názory pracovníků související s nízkou mírou důvěry v OJ n Nesnáším všechny ty praktiky a politikaření v zaměstnání. Mám pocit, že kolegové sabotují moji práci. Vypadá to, jako kdyby každý hleděl jenom sám na sebe a dělal všechno proto, aby se prosadil. n Pracuji v neuvěřitelně byrokratické organizaci. Udělat cokoli vyžaduje mimořádně mnoho času. Potřebuji povolení, i když si chci koupit tužku. n Mám pocit, že výsledky mé práce zůstávají téměř bez povšimnuti a nikdo si jich neváží. n V zaměstnání musím dnes a denně doslova „tančit mezi vejci". Kdybych dal najevo, co si skutečně myslím, vyhodili by mě nebo bych byl přinejmenším odstaven. n Můj šéf mi neustále mluví do práce. Jedná s námi jako s někým, komu není možné důvěřovat. n Všechny skandály, korupce a neetické jednáni, s nimiž se v současnosti setkáváme v naší společnosti, ve mně vyvolávají pocit, jako kdybych ztratil jakoukoli oporu a nemohl se na nic spolehnout. Nevím, čemu - nebo komu mohu ještě důvěřovat.

3 Důkazy krize důvěry na základě výzkumů (1) Obecně platí: Důvěra je (až na nepodstatné výjimky) mnohem nižší jak dříve!! Důvěra ve společenské instituce v USA (výzkum 2005) Media: 22%; Politické strany: 8%; Vláda 27%; Korporace 12% Vzájemná důvěra mezi lidmi (výzkum britského sociologa D. Halperna) Druhým lidem v USA důvěřuje 34%, v Latinské Americe 23%, v Africe 18%; Ve GB před 4 lety 60%, nyní jen 29%; situace je mnohem lepší ve skandinávských zemích 68% Důvěra v organizacích (výzkum britského sociologa D. Halperna) 51% zaměstnanců důvěřuje top manažerům 36% zaměstnanců je přesvědčeno, že lídři ctí princip integrity 76% zaměstnanců se v posledních 12 měsících setkalo s nezákonným nebo neetickým jednáním manažerů, které by mohlo vážně ohrozit důvěru veřejnosti Nejvýznamnějším důvodem pro odchod ze zaměstnání jsou špatné vztahy se šéfy

4 Důkazy krize důvěry na základě výzkumů (2) Obecně platí: Důvěra je (až na nepodstatné výjimky) mnohem nižší jak dříve!! Míra důvěry na individuální úrovni Přiznaná míra podvodů studentů u přijímacích zkoušek na magisterské studium (Covey, s. 3O) studenti přírodních a sociálních věd - 43 % studenti pedagogických oborů - 52 % studenti medicíny - 63 % studenti práv - 63 % studenti ekonomie - 75 % Pozn.: Jak by asi pacient na operatéra, který na univerzitě s více jak 50% podváděl

5 Mýty o důvěře MÝTUSREALITA Důvěra je nedůležitá, je to „měkký" faktor managementu, bez něhož se můžeme obejít. Důvěra je důležitá, je to „tvrdý" faktor management, který lze kvantifikovat. Důvěra měřitelným způsobem ovlivňuje rychlost a náklady. Důvěra se vytváří a působí pomalu.Nic není tak rychlé jako důvěra. Důvěra vyrůstá výlučně z integrity.Důvěra je funkcí charakteru (jehož součástí je integrita) a způsobilosti. Důvěru buďto máme, nebo nemáme.Důvěru lze vytvořit nebo zničit. Jednou ztracenou důvěru nelze opětovně získat.Ztracenou důvěru lze většinou obnovit, přestože je to obtížné. Důvěru si nelze osvojit.Důvěru je možné si efektivně osvojit. Tato schopnost se může stát strategickou výhodou, působící jako převodní páka při realizaci záměrů. Důvěřovat lidem je příliš riskantní.Nedůvěřovat lidem je ještě riskantnější. Získat důvěru znamená získat důvěru jednoho konkrétního člověka. Získat důvěru jednoho člověka znamená získat důvěru mnoha lidí.

6 5 vln důvěry (1)

7 5 vln důvěry (2) 1. vlna důvěry - Sebedůvěra Sebedůvěra se týká: n Vytýčení cílů a jejich dosahování n Dodržování závazků n Schopnost vzbudit důvěru v druhých lidech Klíčovým principem: Důvěryhodnost

8 5 vln důvěry (3) 2. vlna důvěry - Důvěra ve vztazích Důvěra ve vztazích se týká: n Vytváření a posilování „konta důvěry“, které máme u druhých lidí Klíčovým principem: Konzistentní chování

9 5 vln důvěry (4) 3. vlna důvěry - Důvěra v OJ Důvěra v OJ se týká: n Vytváření důvěry lídry ve všech typech OJ Klíčovým principem: Sladění

10 5 vln důvěry (5) 4. vlna důvěry - Důvěra OJ na trhu Důvěra OJ na trhu spočívá ve : n Vytýčení a posilování důvěry zákazníků, dodavatelů, investorů, bank a dalších subjektů v kvalitu produkce, spolehlivost dodávek, dodržování závazků atd. Klíčovým principem: Pověst

11 5 vln důvěry (6) 5. vlna důvěry - Důvěra ve společnosti Důvěra ve společnosti se týká: n Vytváření hodnot určených pro druhé a pro společnost jako celek Klíčovým principem: Přispění

Prvky důvěryhodnosti n Integrita (soulad, pokora-skromnost,odvaha) n Úmysly n Způsobilost n Výsledky

13 Žádoucí způsoby chování 1. Mluvte zpříma 2. Projevujte respekt 3. Jednejte transparentně 4. Napravte nevhodné chování 5. Dejte najevo loajalitu 6. Mějte výsledky 7. Zdokonalujte se 8. Postavte se realitě čelem 9. Vyjasněte svá očekávaní 10. Jednejte odpovědně 11. Nejdříve naslouchejte 12. Dodržujte závazky 13. Poskytujte důvěru