ALEPH Akvizice Objednávka seriálu. Akviziční proces 1.Vytvoření BIB záznamu 2.Vytvoření objednávky, odeslání objednávky dodavateli, vázání částky v rozpočtu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Program pro rychlé hlášení poruch strojů a zařízení
Advertisements

 AutorIng. Martin Allmer ŠkolaEuroškola Strakonice Datum6. Června 2013 Ročník3. Tematický okruhPráce s počítačem Číslo VM Anotace Obnovení systému Windows.
Postup při vytváření projektu v MS Project
Import citací z WOS do klienta ARL. Postup 1.Z nabídky Funkce vybereme Správce připojení, zkontrolujeme, zda máme v aktuálních databázích cav_wos, cav_woscit,
Záznamy dodavatelů v modulu Akvizice. Dodavatelé • Před iniciováním objednávky se nejprve ujistěte, zda seznam dodavatelů zahrnuje dodavatele, od kterého.
 EBSCOhost Collection Manager Přehled funkcí účtu Selector 3. července 2013.
V ERZE 20 SYSTÉMU A LEPH ŠKOLENÍ KLIENTA. S TRUKTURA SYSTÉMU Typy bází: Bibliografická – obsahuje bibliografické záznamy  KNA01 ostrá báze Administrativní.
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Monografická objednávka
ALEPH 20. Akvizice Seriály 1. Modul Akvizice – Seriály Doporučení KNAV je nevytvářet duplicitní BIB záznamy časopisů. Pokud BIB záznam časopisu již existuje,
Novinky v systému Aleph v. 20 Klient a WWW OPAC. Katalogizace - menu Editovat bylo rozděleno na Editovat a Editovat text Nahrazuje používání pravého tlačítka.
Přihlášení do klienta na školení : POKUS - POKUS
Elektronické dodávání dokumentů prostřednictvím modulu ADAM v SVK Hradec Králové Pavel Hušek, Hana Hornychová SU Aleph , NK Praha.
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
PRŮVODCE VYHLEDÁVÁNÍM V KATALOGU ALEPH. Obsah n Vstup do katalogu Vstup do katalogu n Vyhledávání a prohlížení Vyhledávání a prohlížení –Obecné zásady.
Hromadná korespondence OpenOffice.org 3. Potřebujeme více adresátům zaslat dopis Nejlehčí by bylo univerzálně napsaný dopis nastrkat do obálek …, kdo.
Akviziční seminář Havlíčkův Brod října 2004 Eva Svobodová – Národní knihovna ČR Seriály v Souborném katalogu ČR.
Hromadná korespondence
PRŮVODCE VYHLEDÁVÁNÍM V KATALOGU ALEPH.
integrovaný knihovnický systém Aleph
Tabulkový procesor.
Hromadná korespondence, makro
premieR Daň silniční a platební styk
Zakládání dodavatele 1. i 2. úrovně - obsah 1.Obsah 2.Obecné zásady 3.Seznam dodavatelů – jak rozeznat, jestli má ústav připojený svůj záznam dodavatele.
SETKÁNÍ UŽIVATELŮ KNIH. SYS. TINLIB / T SERIES Městská knihovna Chrudim listopadu 2003.
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
MODUL AKVIZICE URGENCE SERIÁLŮ. Urgence Urgence jsou obvykle posílány dodavateli, pokud není u něj objednaný dokument dodán v očekávaném čase. Je možné.
TurboAsistent pro Windows komplexní program pro lékaře
ALEPH Akvizice pro KNAV Monografická objednávka. Akviziční proces ve zkratce 1.Vyhledání záznamu monografie v bázi KNA01 2.Pokud kniha není v bázi, vytvoření.
Školení ALEPH Akvizice/Seriály. Akviziční proces Akviziční proces (obecně) : 1.Vytvoření BIB záznamu 2.Vytvoření objednávky, odeslání objednávky dodavateli,
Tabulky – vyhledávání (v dalších tabulkách pomocí relací)
2 Ing. Jan Keprt Centrální správa uživatelů 3 Jak to bylo dosud Bylo třeba nastavení uživatelů provést zvlášť, v každém modulu samostatně. Uživatel si.
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Seznámení s ALEPHEM Klient pro přístup zpracovatelů WWW přístup pro uživatele WWW služby.
Školení Plzeň – dubna 2004 Eva Svobodová – Národní knihovna ČR Souborný katalog ČR - jak zahájit spolupráci.
Instalace klienta Instalace klienta se provádí, pokud zakoupíte licenci na program klient (za každý další nainstalovaný program se platí) či pokud změníte.
Základní prvky internetového prohlížeče
Souborný katalog ČR Seriály Seminář knihovníků muzeí a galerií Olomouc, Danuše Vyorálková.
Vytvoření záznamu dodavatele 2. úrovně - obsah 1.Obsah 2.Obecné zásady 3.Seznam dodavatelů – jak rozeznat, jestli má ústav připojený svůj záznam dodavatele.
KLIENT ARL školení pro pokročilé listopad Vyhledávání: zvolím bázi (epca nebo auth) zvolím jednoduché vyhledávání z rolety zvolím pole pro vyhledání.
Jak mohu kontrolovat své aktuální výpůjčky z Knihovny PA ČR a termíny jejich vrácení.
Kopie záznamů s daty Aktuální rok sběru: Zpracovatel pouze kopie záznamů svého ústavu ve formuláři (doporučujeme) v klientu U záznamů již odevzdaných:
Rozšíření knihovnicko-informačních služeb v systému knihoven VUT v Brně CPVŠK Olomouc, Kateřina Jílková.
KLIENT školení pro pokročilé Duben Klient - program Nahrání klienta, sériové číslo Poplatky od června, celoroční? –(v červnu bude splátka za rok.
VYHLEDÁVÁNÍ V GUI Uchování rešeršních termínů Selekční termíny, zadané uživateli v GUI ve funkci Hledání (Find) nebyly při přechodu na jinou bázi zachovávány.
Verze 22 systému Aleph školení klienta 1. Struktura systému Typy bází: Bibliografická – obsahuje bibliografické záznamy – KNA01 ostrá báze Administrativní.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Aplikace Přijímačky školní rok 2014/2015
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Masarykova univerzita v Brně Fakulta sociálních studií Ústřední knihovna Registrace externích čtenářů Blanka Farkašová
Školení ALEPH 500 verze 22 Modul Akvizice. Akviziční proces Akviziční proces (obecně) : 1.Vytvoření BIB záznamu 2.Vytvoření objednávky, odeslání objednávky.
ALEPH 22-Akvizice Seriály 1. Modul Akvizice – Seriály Doporučení KNAV je nevytvářet duplicitní BIB záznamy časopisů. Pokud BIB záznam časopisu již existuje,
Význam relací Typy relací Vytvoření relace Nastavení relace Podtypy relace Referenční integrita.
TIPY A RADY PRO PRÁCI S WEB OF SCIENCE – SLUŽBY DOSTUPNÉ PO REGISTRACI
Evidence akcií a náležitostí s nimi související Kocourková Petra, Bc.
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
Akvizice - Seriály Jednotlivá čísla seriálů jsou v systému považována za jednotky. Záznam jednotky obsahuje údaje jako je dílčí knihovna, umístění (sbírka.
Instalace klienta Instalace klienta se provádí, pokud zakoupíte licenci na program klient (za každý další nainstalovaný program se platí) či pokud změníte.
Hromadná korespondence 2 OpenOffice
Vyhledávací techniky a editace v klientovi ARL
Souborný katalog ČR Seriály
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Základní informace Možnost zadání rozpočtu i v cizí měně
Seriály v Souborném katalogu ČR
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
Využití finančního deníku MS Dynamics NAV 2016
Úvod MS Dynamics NAV Příklad nákupu zboží a následky tohoto procesu na stav skladu, saldo dodavatele a položky hlavní knihy (věcné položky) Ing.J.Skorkovský,CSc.
(ústavní bibliografie ASEP – systém ARL, zkušební provoz)
Transkript prezentace:

ALEPH Akvizice Objednávka seriálu

Akviziční proces 1.Vytvoření BIB záznamu 2.Vytvoření objednávky, odeslání objednávky dodavateli, vázání částky v rozpočtu 3.Registrace došlých faktur od dodavatele a jejich navázání na rozpočty 4.Registrace úplného nebo částečného dodání dokumentů do knihovny 5.Urgence 6.Vytváření zpráv, statistik  V systému Aleph je nutné nejdříve vytvořit:  Záznamy dodavateleů  Rozpočty  Nastavit parametry akvizice (měny, tisky, rozpočty, způsoby nabytí, periodicity seriálů, objednávkové skupiny atd.)  U seriálových objednávek zapisujeme předplatné a parametry vydávání (periodicita, ve které mají očekávaná čísla přijít do knihovny)

Akvizice - objednávka  Před vytvořením objednávky je nutné mít vytvořen záznam dodavatele, u kterého chci dokumenty objednat  Objednávku mohu vytvářet pouze pro dodavatele, pro nějž mám vytvořenou 2. úroveň (KNAV je správcem záznamů dodavatelů, dílčí knihovny si vytvářejí 2. úroveň hlavního záznamu dodavatele). KNAV si také musí vytvořit svou 2. úroveň dodavatele  Jednotlivé dílčí knihovny si nemohou prohlížet, editovat, mazat objednávky jiných dílčích knihoven  Systém hlídá, zda jsme v objednávce vybrali svou dílčí knihovnu a zda jsme vybrali dodavatele, u nějž máme vytvořenou 2. úroveň  Typy objednávek Monografická Seriálová Trvalá (např. pro evidenci edic, dílových dokumentů)

Objednávka seriálu Objednávku vytváříme ke konkrétnímu BIB záznamu POSTUP: BIB záznam existuje -Najdu přes Hledání (dalekohled) v modulu Akvizice (případně lišta seriál – ISSN, název, č. BIB záznamu) -Najdu přes Hledání v modulu Katalogizace – překliknu se do Akvizice BIB záznam neexistuje -Vytvořím ho v katalogizaci, překliknu se do Akvizice -Vytvořím záznam v modulu Akvizice pomocí volby Objednávka – Katalogizovat Objednávku – stručný zápis několika katalogizačních údajů K vytvořenému BIB záznamu mohu vytvořit objednávku

Modul Akvizice Vyhledávací lišty Záložky Nabídky jednotlivých záložek Seznam objednávek k danému záznamu Konkrétní údaje objednávky Modře vysvícené údaje o záznamu, ve kterém se nacházím

Modul Akvizice Lišta seriály Lišta objednávka Lišta faktura Objednávka Faktura Správa (dodavatelé, rozpočty, měny) Správa seriálů Rejstřík objednávek Vyhledávání

Nalezený záznam v modulu Katalogizace – proklik do akvizice Modul Akvizice – Vyhledávání (dalekohled) – tlačítka na přepnutí do akvizice/seriálů – na seznam objednávek či správy seriálů

Vytvoření nové seriálové objednávky Přidat – vytvořím objednávku – nabídne se okno s výběrem typu objednávky - seriály Duplikovat – zduplikuji existující Tisk/Storno – nabídka typů tisku Odeslat – odešlu objednávku dodavateli Údaje o konkrétní objednávce Kód čítače – je možné navolit prefix před číslem objednávky ( např. ústavu), poté se použije pro číslování objednávek vlastní čítač čísel objednávek pro danou dílčí knihovnu Seznam již vytvořených objednávek k danému seriálu (BIB záznamu)

Objednávka seriálu – karta 2. Všeobecné informace ID navrhovatele – propojení s výpůjčkou (čtenář, zaměstnanec atd.) Nejdříve je nutné vybrat dílčí knihovnu, na té závisí nabídka ostatních údajů Číslo objednávky generuje čítač. Lze nastavit čítač pro konkrétní dílčí knihovnu s vlastní řadou čísel Např. jednotlivá odd. knihovny, která vytváří objednávky

Objednávka seriálu – karta 3. Dodavatel Do objednávky se natáhnou i ostatní údaje dodavatele Typ odeslání objednávky – určuje, zda odešlu dodavateli seznam objednávek (kód LI) nebo se vygeneruje dopis pro každou zvlášť (kód LE) Datum urgence se automaticky vypočítá z údajů o zpoždění dodání v dodavateli

Objednávka seriálu – karta 3. Dodavatel Pole v kartě 3. Dodavatel Datum urgence – datum urgence se automaticky vypočítá z údajů o zpoždění dodání v dodavateli, kde zadám počet dnů, které bude dodavatel potřebovat, aby dokument dodal (uzel správa – dodavatelé), např. pokud je v dodavateli zpoždění dodání 0 – urgence se po odeslání dodavateli nastaví na další den, pokud do zpoždění dodání napíšu 14, urgence se začne generovat po 14 dnech Zahájení předplatného, ukončení předplatného - Zadáme data, mezi kterými bude knihovna dostávat seriál Cyklus rozpočtů – uvedeme, pokud používáme rozpočty. Zde jsou definovány cykly pro roční rozpočty, v nichž bude vázána částka pro předplatné takto: Jestliže zadáme "1", pak bude částka vázána v každém ročním rozpočtu ihned po jeho otevření. Jestliže zadáme "2", pak bude částka vázána každý druhý rok, při zadání "3" každý třetí rok atd. (Souvisí se spouštěním služby Obnovení vázaných částek pro seriálové a trvalé objednávky) Datum prodloužení - Datum, kdy by mělo být předplatné prodlouženo nebo zrušeno.

Objednávka seriálu – karta 4. Množství a cena Konečná cena = cena podle ceníku +/- slevy/přirážky Slevy a přirážky - dotáhnou se ze záznamu dodavatele Implicitní údaje – vztahuje se na celý formulář: Karta 1.: Číslo objednávky 1,2, Objednávková skupina, Status objednávky, Dílčí knihovna, Způsob nabytí, Druh dokumentu ; Karta 2.: formát dokumentu, druh dokumentu, DK, způsob nabytí, objednávková skupina; Karta 3. Dodavatel – doporučujeme před nastavením impl. údajů dodavatele z formuláře vymazat Karta 4. Počet exemplářů Celková cena = počet exemplářů x cena za exemplář, vyplní se automaticky Vázat částku - navázání na rozpočty Lokální cena - vyplní systém (Cena v měně dodavatele X Slevy/přirážky X Směnný kurs měny = Cena v lokální měně) Přidat – uložím objednávku Cena podle ceníku – cena do zatížení rozpočtu, pokud nevyplníme, systém doplní celkovou cenu

Statusy objednávek  Statusy objednávek:  Po vyplnění a uložení objednávky má objednávka status NEW.  Poklikem na tlačítko Odeslat se změní status na RSV (pro seznam objednávek) nebo SV – odesláno dodavateli (pro jednotlivý dopis, viz dále).  Jestliže je status dodání dokumentů úplný a faktura byla zaplacena (status platby je Placena), systém automaticky aktualizuje status na CLS - objednávka je uzavřena  Je možné nastavit další statusy objednávek  Statusy objednávek je možné měnit ručně Postup po objednání dokumentů  Vytvoříme předplatná a parametry vydávání. Jednotlivá čísla zaregistrujeme dodání v Uzlu Registrace – Evidence dodání a zaevidujeme do fondu (vytvoříme jednotku)  Evidence faktur - můžeme zaevidovat fakturu, dodanou dodavatelem  Pokud byl k objednávce připojen rozpočet, částka se po vytvoření obj. v rozpočtu rezervuje, po evidenci faktury se odečte  Dle nastavení ve Správě v kartě Dodavatel systém hlídá, zda bylo číslo dodáno včas a po spuštění služby Urgencí vygeneruje podle zadání urgenční dopisy pro dodavatele (nebo jen zprávy o tom, že objednané číslo dosud nebylo dodáno)  U trvalých objednávek (dílovky, edice) lze nastavit průběžné generování urgencí/zpráv (denně až 1x ročně)

Odeslání objednávky – jednotlivý dopis Objednávka má status NEW. Po odeslání se změní na SV – Odesláno dodavateli

Odeslání seznamu objednávek – menu ALEPH – Služby – Odesílání seznamu objednávek dodavateli Objednávka zasílaná jako seznam musí mít status RSV – připraveno na odeslání dodavateli. Status NEW na RSV změním buď ručně v objednávce v Kartě 2. či klikem na Odeslat – systém zahlásí, že mám poslat obj. seznam procedurou acq-14 (odesílání seznamu objednávek dodavateli) a změní status objednávky na RSV

Odeslání objednávky – seznam obj. Uvedeme: - název výstupního souboru (bez podtržítek, čísel, diakritiky, mezer, velkých písmen) - z rejstříku (tři tečky) můžeme vybrat kód dodavatele -vybereme dílčí knihovnu – DŮLEŽITÉ!! -Aktualizovat databázi – ANO – systém přidělí objednávce status SV - odesláno dodavateli -zatrhneme-li „do historie“, budeme si moci příště tlačítkem Zobrazit historii vyvolat předešlý dotaz a můžeme ho jen upravit, )nemusíme zadávat všechny údaje znovu) -Potvrdíme tlačítkem Odeslat Seznam objednávek najdeme ve správci úloh v KNA50 pod názvem výstupního souboru

Odeslání objednávky – seznam – správce úloh 1. Zkontroluji, zda jsem v bázi KNA V dolní části okna najdu soubor – přesunu pomocí šipky (např. k archivaci) 3. zkontroluji konfiguraci tisku 4. Zkontroluji typ nastavení 5.Mohu potvrdit - tlačítko Tisknout

Rejstřík objednávek Statusy objednávek (nejpoužívanější): NEW - nová RSV – připraveno k odeslání dodavateli SV – odesláno dodavateli CLS – objednávka je uzavřena (dokumenty jsou dodány)

Rejstřík nových a zrušených objednávek Statusy nových a zrušených objednávek: NEW - nová LC – zrušeno knihovnou VC – zrušeno dodavatelem CNB - zrušeno bez rozpočtu (neobsahuje smazané objednávky!)