Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Hodnocení žáků a vlastní hodnocení školy V této kapitole škola popisuje, jak a na základě čeho jsou žáci hodnoceni a které oblasti jsou součástmi vlastního.
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
NÁVRH ÚPRAVY SOUČASNÝCH OSNOV A UČEBNÍCH PLÁNŮ PRO ZUV.
Kariérové poradenství
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Systém kurikulárních dokumentů
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
LUBOŠ LISNER ČELADNÁ LUBOŠ LISNER
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ČŠI a vlastní hodnocení školy
PERUN Péče Rozvoj a Uplatnění Nadání Návrh systémových opatření a verifikace základních prvků národního systému provyhledávání, rozvoj a uplatnění nadaných.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných Seminář pro ředitele a koordinátory ZUŠ Čeladná 2009 PaedDr.KarelTomek.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Rámcové a školní vzdělávací programy
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Individuální vzdělávací plán
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
ÚVOD Legislativní vymezení činnosti ČŠI § 173 – 176 Zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Novela vyhlášky č. 73 A PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ DÉTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI PaedDr. Zuzana Kaprová.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Didaktické formy.
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Jak zacházet s Doporučením ve škole
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Normativní financování vztahy a souvislosti
Kurikulum: obsah školní edukace
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Co může škola udělat pro mimořádně nadaného žáka
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro tvorbu kapitoly ŠVP „Vzdělávání žáků mimořádně nadaných“ je stejnojmenná kapitola 10 v RVP ZUV.  V ŠVP se jedná o formulaci postupů, které škola bude uplatňovat ve vztahu k těmto žákům a k naplňování jejich vzdělávacích potřeb.  Z textu musí být patrné, co je škola schopna těmto žákům nabídnout a zajistit (zkušenosti, specifické podmínky, metody, činnosti, didaktické materiály).

 „Mimořádně nadaní“ jsou takoví žáci, u kterých bylo mimořádné nadání zjištěno školským poradenským zařízením (pedagogicko- psychologickou poradnou nebo speciálně pedagogickým centrem).  Vzdělávání mimořádně nadaných žáků se může uskutečňovat podle tzv. individuálního vzdělávacího plánu.  Individuální vzdělávací plán vychází ze ŠVP a jeho obsah je vymezen v § 13 odst. 3 vyhlášky č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění pozdějších předpisů.  Individuální vzdělávací plán musí mimo jiné obsahovat vzdělávací model pro mimořádně nadaného žáka, časové a obsahové rozvržení učiva, volbu pedagogických postupů, způsob hodnocení, úpravu zkoušek, seznam doporučených učebních pomůcek, učebnic a materiálů aj.  Individuální studijní plán je svébytný dokument - není součástí ŠVP, nýbrž součástí dokumentace žáka.

 Základní umělecké školy zpravidla nepracují u nadprůměrně talentovaných žáků s diagnózou školského poradenského zařízení.  Z formálního hlediska se pak v těchto případech nejedná o žáky „mimořádně nadané“ dle terminologie školského zákona.  Přesto školy mohou ve svých ŠVP definovat (a v praxi pak využívat) různá podpůrná opatření nad rámec běžné individualizace ve vzdělávání – studium s rozšířeným počtem vyučovacích hodin, specifické metody, rychlejší postup apod.

na co klademe důraz?  Uvádíme pouze to, co můžeme opravdu garantovat.  Smyslem této kapitoly není výčet úspěchů žáků školy.  Pilotní školy v drtivé většině volily formu souvislého textu. Smysluplnost a zároveň efektivita této kapitoly je obvykle dána délkou 1 strany.

Ukázka z ŠVP Základní umělecké školy, Zábřeh, Farní 9