Projekt diplomové práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
EKONOMIKA A MANAGEMENT PODNIKU
Vize, Strategie, Cíle.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Aplikace metod rozhodovací analýzy při strategickém rozhodování
SWOT Analýza Daniel Vančura.
PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Kriteria hodnocení simulace – Balanced Scorecard (BSC) Toto metoda může být s úspěchem využita i pro stanovování cílů konkrétních projektů. Detailně.
Analýza vlastního podniku
2.Marketingové prostředí
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Prosperita organizace
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ mkh_dis1
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Plánovací proces a druhy plánování
z Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Petra Pilková Název šablonyIII/2.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Projekt diplomové práce
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Masarykova univerzita Ekonomicko - správní fakulta
Projekt BP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Případová studie Klasik teoretická východiska
Projekt diplomové práce Veronika Moláková. Tématem diplomové práce je „Návrh vybraného podnikatelského záměru“.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
VEŘEJNÁ EKONOMIE a VEŘEJNÝ SEKTOR Co je jeho náplní a jak velký má být?
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský plán na založení podniku
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozhodování jako manažerská funkce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza hodnot zákazníka
Ekonomika malých a středních podniků
České Budějovice, červen 2016
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ
Obhajoba diplomové práce
Podstata organizování Typy organizačních struktur Ekoinkubátor Podniková ekonomika Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomická analýza stavebního podniku ve fázi založení a růstu
Transkript prezentace:

Projekt diplomové práce Barbora Leskovjanová 321689

Strategické řízení malého podniku Téma diplomové práce Strategické řízení malého podniku

Restaurace U Obřího soudku Sledovaný podnik Restaurace U Obřího soudku provozována FO na základě živnostenského oprávnění sídlo v Mikulově počet stálých zaměstnanců: 5 obrat za rok 2011: 4 761 811 Kč

Cíl diplomové práce Na základě analýz podniku a jeho okolí navrhnout strategii řízení, která nejlépe splní kritérium ziskovosti určené majitelem podniku při zachování dané úrovně kvality. Popsat varianty strategie v reakci na změny v okolí podniku, navrhnout kroky, které povedou k úspěšné implementaci strategie v podniku a ekonomicky ohodnotit strategii.

Základní výzkumná otázka Existuje strategie (a jestli ano, jaká?), díky které se může stát restaurace U Obřího soudku v Mikulově podnikem, který by splňoval kritéria ziskovosti a kvality na úrovni požadované majitelem?

Hypotéza č. 1 V okruhu působnosti restaurace je možné v daném odvětví dosáhnout požadované úrovně zisku Nestabilita mikro i makro prostředí, ve kterém se podnik nachází je obrovská. Jako příklad uvádím: změny sazeb DPH (přechod z nižšího do vyššího pásma), množství často se měnících hygienických předpisů jak českých, tak vyplývajících z práva EU, obrovský zájem špatně informované veřejnosti, vysoká míra konkurence, nerovnoměrná poptávka). I přes tento významný a často negativní vliv prostředí na podnik, může podnik dosáhnout požadované úrovně zisku při volbě vhodné strategie. metody: SWOT analýza, SLEPT analýza, Porterova analýza pěti sil, identifikace a analýza stakeholderů, analýza odvětví, řízené rozhovory

Hypotéza č. 2 Podmínkou uplatnění kvalitní strategie je zlepšení kooperace provozní činnosti Při každodenním řešení provozních problémů majitelem restaurace nezbývá již čas zabývat se dlouhodobými otázkami o pozici nebo rozvoji podniku a jeho směřování. Úvahám o strategii podniku musí předcházet rozhodnutí věnovat se strategickým otázkám a změna v organizaci práce majitele tak, aby se těmto otázkám mohl věnovat. metody: Řízené rozhovory, dotazník, „problem detection“ analýza, pozorování, analýza podnikových procesů

Hypotéza č. 3 Odstranění problému v jedné organizační činnosti nezaručí podniku dosažení ziskovosti. Propojení jednotlivých složek (marketing, personalistika, výroba, řízení vztahů s dodavateli, cenová politika atd.) je v daném podniku natolik těsné, že pouze komplexní řešení povede k dosažení cíle. metody: Elementární metody finanční analýzy (analýza stavových, rozdílových, tokových a poměrových ukazatelů, analýza zisku), řízené rozhovory, dotazník, „problem detection“ analýza, pozorování, analýza podnikových procesů, SWOT analýza

Hypotéza č. 4 Pokud podnik aplikuje navrženou strategii s dopadem na všechny organizační složky podniku, dojde k dosažení požadované míry ziskovosti maximálně do 3 let metody: Ekonomické vyhodnocení zavedení navržené strategie a dopadů této strategie, elementární metody finanční analýzy (analýza stavových, rozdílových, tokových a poměrových ukazatelů, analýza zisku), metoda tvorby scénářů

Zdroje 1 SEDLÁČEK, Jaroslav. Finanční analýza podniku. 2., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, v, 152 s. ISBN 9788025133866. RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 4. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 143 s. ISBN 9788024739168. VOCHOZKA, Marek. Metody komplexního hodnocení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 246 s. ISBN 9788024736471. KOŠŤAN, Pavol a Oldřich ŠULEŘ. Firemní strategie: plánování a realizace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002, xi, 124 s. ISBN 8072266578 HRON, Jan, Ivana TICHÁ a Jan DOHNAL. Strategické řízení. 2. vyd. Praha: Česká zemědělská univerzita, 1995, 221 s. ISBN 8021302550. KEŘKOVSKÝ, Miloslav a Oldřich VYKYPĚL. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, xiv, 206 s. ISBN 8071794538. PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Vyd. 1. Praha: Argo, 2000, 328 s. ISBN 8072032585. SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 471 s. ISBN 9788024734941. WÖHE, Günter. Úvod do podnikového hospodářství. 1. čes. vyd., překlad 18. vyd. německého originálu. Praha: C.H. Beck, 1995, xx, 748 s. ISBN 3406396070.

Zdroje 2 KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 9788024713595. PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. Praha: Victoria Publishing, 1994, xv, 403 s. ISBN 8085605112. PLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. 4., zcela přeprac. vyd. Praha: Grada, 2011, 157 s. ISBN 9788024736648. Časopis GASTRO, dostupný z wenových stránek: <http://www.makro.cz/public/Casopis- GASTRO> KAPLAN, Robert S a David P NORTON. Efektivní systém řízení strategie: nový nástroj zvyšování výkonnosti a vytváření konkurenční výhody. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2010, 324 s. ISBN 9788072612031. COLLIS, David J a Cynthia A MONTGOMERY. Corporate strategy: resources and the scope of the firm. Chicago: Irwin, 1997, xx, 764 s. ISBN 0256178941. ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 9788024714073. BĚLOHLÁVEK, František. 20 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. 2., rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012, 158 s. ISBN 9788024743233.

Zdroje 3 VALACH, Josef. Finanční řízení podniku :zakládání podniku, finanční analýza, oběžný majetek, plánování, zdroje a formy financování, investiční rozhodování, hospodářský výsledek, oceňování podniku. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Ekopress, 1999. 324 s. ISBN 80-86119-21-1 VODÁČEK, Leo a Oľga VODÁČKOVÁ. Management :teorie a praxe v informační společnosti. 3. vyd., dopl. a rozš. Praha: Management Press, 1999. 291 s. ISBN 80-85943-94-8.  FOTR, Jiří a Jiří DĚDINA. Manažerské rozhodování. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 1997. 207 s. ISBN 80-901991-7-8. VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1069-2. .