Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec 2012 Název:VY_32_INOVACE_ EKO Anotace: Získávání pracovníků, formulace pracovní nabídky, druhy komunikačních kanálů. Metodický pokyn: Inovativnost materiálu je zvýšena možností aktivního zapojení žáků pomocí interaktivní tabule a aktivních odkazů. Při závěrečném opakování je použito animací. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Materiál vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.
METODY ZÍSKÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ
Podnik musí mít jasnou představu: o pracovním místě o názvu pracovní pozice o začlenění do firemní struktury o náplni práce o ohodnocení
Podnik musí volit komunikační kanály správně, nesmí zapomínat na dobrou image firmy. Formulace pracovní nabídky musí být : jasná přesná zajímavá nediskriminující
úřad práce doporučení od zaměstnanců a známých vlastní zájem uchazečů inzerce na vlastním webu pracovní veletrhy (burzy práce) inzerce – tisk, vývěsky, časopisy, letáky, billboardy
nabídka práce od personálních agentur úřad práce - prace-kladnowww.nabidky-prace.cz/urad- prace-kladno MPSV -
Aktivně může pracovní místo hledat i sám uchazeč o práci. vytvoří nabídku pro budoucího zaměstnavatele rozešle nabídky vybraným firmám Klady: nemusí se omezit na nabídku ze strany podniku Zápory: finančně, časově náročné, pracné, není zaručen úspěch
1) Na koho se nejčastěji podnik obrací při získávání pracovníků z volných zdrojů? úřad práce doporučení od zaměstnanců a známých vlastní zájem uchazečů inzerce na vlastním webu pracovní veletrhy (burzy práce) inzerce – tisk, vývěsky, časopisy, letáky, billboardy
2) Víte, kde ve vašem městě sídlí úřad práce? Ano, u autobusového nádraží.
Jste pracovník reklamní agentury. Vaším úkolem je vytvořit návrh na bilboardovou upoutávku obsazení pracovní pozice instalatér (elektrikář…) pro soukromou firmu XY. Úkol: Vypracujte návrh na čtvrtku formátu A 3.
KLÍNSKÝ, Petr, MÜNCH, Otto a Danuše CHROMÁ. EKONOMIKA: Ekonomická a finanční gramotnost pro střední školy. Vydání třetí. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN KLÍNSKÝ, Petr a Otto MÜNCH. EKONOMIKA pro obchodní akademie a ostatní střední školy. Vydání páté. Praha: EDUKO nakladatelství s.r.o., 2012 ISBN Klipart – dostupný pod licencí Microsoft Office 2003 na WWW: Fotografie z archivu autorky.