Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne 4. 4. 2012. Nový začátek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEVERNÍ AMERIKA OSVOJOVÁNÍ
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
č. 12 – Vesmír a Země, planeta Země
č. 14 – Planeta Země, svět na mapě - povrch
Vznik ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Opakování z minulé hodiny:
Evropský kolonialismus
Život lidí v novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Dějiny významných států a národů v Evropě IV
VY_32_INOVACE_22_20 Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis Název materiálu Vikingové – postrach Evropy v 9. stol. Anotace – Žáci se formou.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Tomáš Garrigue Masaryk
Zámořské objevy.
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Počátek novověku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_23-01 Zámořské objevy 1/ Obecná východiska.
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
Zámořské objevy 15. století
VY_32_INOVACE_07 Obyvatelstvo Ameriky - pracovní list
Bitva na Bílé hoře Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
VY_32_INOVACE_64_KRYŠTOF KOLUMBUS
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Objevné cesty a mořeplavectví
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Objevné plavby 7. ročník.
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vikingové Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Afrika – poloha, rozloha
Smyslová ústrojí člověka
Zámořské objevy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o zámořských objevech.
Kryštof Kolumbus – objevení Ameriky
Kryštof Kolumbus Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Objevné plavby Název sady: Pozdní středověk a počátky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
6. AMERIKA - OBYVATELSTVO
Tereza Mrvíková Olena Povkhanych
Název školy: Základní škola Městec Králové
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
NOVOVĚK Kapitola II. ZÁMOŘSKÉ OBJEVY.
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mgr. Jindřiška Řehořková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Sada : Člověk a jeho společnost
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Vliv náboženství na chápání světa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

č. 12 název Vliv náboženství na chápání světa anotace Žáci rozlišují pozitivní a negativní důsledky zámořských objevů. očekávaný výstup ZV – LMP Člověk a společnost – 2. stupeň D – vědět o důsledcích objevných cest a poznávání nových civilizací druh učebního materiálu Prezentace druh interaktivity Výklad ročník8.

Zámořské objevy Od 2. poloviny 15. stol. se evropské země snažily objevit přímou námořní cestu do Indie a dalších východních zemí. Dováželo se odtud zlato, koření a jiné vzácné suroviny. Cesty po souši byly nebezpečné kvůli Turkům, kteří přepadali karavany. Jenže Evropané se báli Atlantiku, protože se tradovalo, že je tam konec světa, obývaný příšerami, jako byli draci, obří chobotnice, hadi a ryby s hlavami Turků. Proto hledali cesty přes Středozemní moře.

Španělské loďstvo Jeden z nejdůležitějších zámořských objevů se podařil španělskému loďstvu. Mořský mořeplavec Kryštof Kolumbus vedl španělské lodě do Indie západním směrem. Po mnohadenní plavbě se dostali k břehům neznámého světadílu, který byl později nazván Amerikou. A protože se domnívali, že dopluli do Indie, nazvali místní obyvatele indiány.

Dovoz plodin Z Ameriky do Evropy přivezli nové plodiny, jako brambory, rajčata, pálivé papriky a tabák. Do Ameriky se vypravovalo stále více dobyvatelů, kteří původní obyvatele zotročili a zničili jejich kulturu. Oběťmi se staly nádherné říše kmenů Aztéků a Inků. Objevení Ameriky mělo velký vliv na rozvoj evropského bohatství a poznávání okolního světa. Cesty kolem světa byly důkazem toho, že Země je kulatá. Země je kulatá.

Španělé bijí indiány – mučili je, upalovali

Bičování otroka

Zdroje VALENTA, Milan; MÜLLER, Oldřich. Dějepis pro 2. stupeň základní školy praktické. 3. díl. 1. vydání. Praha : Parta, ISBN s KOHOUTKOVÁ, H.; KOMSOVÁ, M. Dějepis na dlani. 2. vydání. Olomouc : Rubico, ISBN s. 95 – 96.

Zdroje obrázků Všechny uveřejněné odkazy [cit ] dostupné pod licencí Creative Commons – Španělé bijí indiány Bičování otroka