Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"— Transkript prezentace:

1 Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUM: VY_32_INOVACE_13_16_Zámořské objevy Číslo skupiny: 2 Autor: Radomír Krejčí Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Dějepis/Dějepis/Zámořské objevy Druh učebního materiálu: výuková prezentace Metodický list:ne Anotace: Seznámení s příčinami a předpoklady zámořských objevů. Popisování průběhu výprav. Inovace spočívá v nahrazení klasického výkladu se zápisem ilustra- tivnějším zobrazením pomocí dataprojektoru. Ověřeno ve třídě: 7.B Datum ověření: Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum:Podpis:

2 - plavby za objevením nových území a možnostmi obchodu

3 Marco Polo benátský kupec, který ve 13. století putuje do Číny po návratu do Evropy píše knihu Milion => Evropa se dozvídá o bohatství Orientu

4 důvody cest I) nedostatek drahých kovů v Evropě II) rostoucí spotřeba koření III) obtížná obchodní cesta po pevnině

5 podmínky cest 1) zlepšená navigace 2) zlepšené lodě (karaky, karavely) 3) palné zbraně (kompas)

6 podmínky cest 1) zlepšená navigace (kompas) 2) zlepšené lodě (karaky, karavely) 3) palné zbraně

7 podmínky cest 1) zlepšená navigace (kompas) 2) zlepšené lodě (karaky, karavely) 3) palné zbraně

8 P ORTUGALSKO - král Jindřich Mořeplavec podporuje zámořské výpravy - snaha dosáhnout Indie cestou kolem Afriky

9 Bartolomeo Díaz 1487 – dosahuje Mysu dobré naděje (jih Afriky)

10 Vasco da Gama 1498 – doplouvá do Indie

11 Š PANĚLSKO - nedávno sjednocené, potřebuje zlepšit hospodářství - vláda Isabely Kastilské a Ferdinanda Aragonského

12 Kryštof Kolumbus 1492 – objevuje Ameriku - místní obyvatele pojmenovává Indiáni  zkoumání nového kontinentu (Amerigo Vespucci) 1494 – smlouva z Tordesillas - Španělsko a Portugalsko si rozdělují svět

13 Fernão Magalhães - na počátku 16. století obeplouvá jako první svět

14 A NGLIE, N IZOZEMÍ A F RANCIE - původně jen obchodníci a korzáři - postupně budují kolonie v Karibiku a sev. Americe korzár – nájemný pirát přepadající lodě konkurenčního státu

15 Francis Drake - anglický korzár - jako druhý obeplouvá svět

16 Zdroje a obrázky  Zdroj: Kol. autorů. Dějiny zemí koruny české I. Praha : Paseka, 1992. ISBN 80-85192-29-2.  Obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2011-05-20]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW adrese: viz. tabulka

17 pořadílicenceWWW 1Creative commons 2Creative commons 3Creative commons 4Creative commons 5Creative commons 6Creative commons 7Creative commons 8Creative commons 9Creative commons 10Creative commons 11Creative commons 12Creative commons 13Creative commons

18 pořadílicenceWWW 14,16Creative commons 15Creative commons


Stáhnout ppt "Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“"

Podobné prezentace


Reklamy Google