NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_440_Složeniny se SOME, ANY, NO a EVERY AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK, DATUM: 8., VZDĚL. OBOR, TÉMA: Anglický jazyk, Zájmena ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
Anotace: Materiál určený pro žáky základní školy v předmětu anglický jazyk k prezentaci na interaktivní tabuli či dataprojektoru. Jedná se o uspořádání dosavadních znalostí o složeninách se SOME, ANY, NO a EVERY. Prezentace usnadní zápis a procvičení použití složených zájmen ve větách.
SLOŽENÁ ZÁJMENA Připomeň si: SOME = nějaký; použijeme v kladných větách ANY = nějaký; použijeme v otázce ANY = žádný; použijeme v záporných větách ale SOME můžeme použít i v otázce, pokud se jedná o nabídku a očekáváme kladnou odpověď.
Také si připomeň: BODY = tělo ONE = jeden (zástupné zájmeno) THING = věc WHERE = kde, kam TIME = čas
Try to remember: mluvíme o začátek OSOBÁCH BODY; ONE VĚCECH THING MÍSTĚ WHERE ČASU TIME SOME somebody someone někdo something něco somewhere někde sometimes někdy ANY anybody anyone + kdokoliv; - nikdo; ? někdo anything + cokoliv - nic ? něco anywhere + kdekoliv - nikde ? někde (at) any time kdykoliv NO nobody no one nikdo nothing nic nowhere nikde never nikdy EVERY everybody everyone každý everything všechno everywhere všude every time pokaždé
Pamatuj si: 1)V otázce a po záporu mění složeniny s ANY význam. He will believe anything. (Uvěří čemukoliv.) Do you know anything? (Víš něco?) I don’t know anything. (Nic nevím.) 2) Jde-li o zdvořilou žádost, v otázce použijeme složeniny se SOME. Would you like something to eat? (Chtěl byste se něčeho najíst?)
In my dream I was in London and I was looking for , but I couldn’t find it. Then behind me said: “It’s in your bag.” So I opened my bag but it was empty. There was in it. Then a bus arrived but it was funny because there wasn’t else on the bus. I was on the bus for a long time, but it didn’t go When I got off, there were lots of people and was laughing at me. SOMEBODY ANYBODY SOMETHING EVERYBODY NOTHING ANYWHERE SOMEWHERE
Použité obrázky: