Výchova k podnikavosti doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
Podpora inovací v Olomouckém kraji. Ekonomická situace kraje  Průměrná mzda : Kč (1.-2. čtvrtletí 2012)  Míra registrované nezaměstnanosti: 10,38.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Etická výchova a Finanční gramotnost
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
PRACOVNÍ SKUPINA VZDĚLÁVÁNÍ A ZAMĚSTNANOST 11. září 2015.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Individuální projekt OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Rozvoj výuky cizích jazyků
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Název operačního programu:
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Podpora výchovných poradců 2018
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Naplňování Krajského akčního plánu vzdělávání 1 Ústeckého kraje setkání pracovních skupin 21.února 2018.
Cíle, obsah a prostředky polytechnického vzdělávání
Transkript prezentace:

Výchova k podnikavosti doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D. Rozvoj podnikatelských dovedností žáků, CZ.1.07/1.1.26/03.0011 Výchova k podnikavosti doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D.

Pracovní skupina pro vzdělávání OK4Inovace 1) Propagace 2) Testování a individuální přístup 3) Motivace 4) Výchovné a vzdělávací nástroje 5) Vyhodnocení a zpětná vazba Hlavní oblasti práce: Cíl 1. Potřební absolventi (technické a přírodovědné obory) Cíl 2. Výchova k podnikavosti (podnikatelské kompetence) Role Pedagogické fakulty UP: PdF PdF

Oblast 1: Propagace Výstupy v oblasti č. 1 Propagace: OK4Inovace: http://www.ok4inovace.cz/ Centrum inovací ve vzdělávání PdF UP: http://www.centruminovacipdf.upol.cz/ sociální sítě: Facebook OK4Inovace YouTube OK4Inovace YouTube Centrum inovací ve vzdělávání 4) Specializované portály ESF projektů: http://www.ropodov.upol.cz (ROPODOV) http://www.ropoz.upol.cz (ROPOZ) http://www.ccv.upol.cz (ROZVOŠ) 5) Zprávy v regionálním tisku, televizní spoty (TV Morava) ad.

Oblast 2: Testování Výstupy v oblasti č. 2 Testování: TESTOVÁNÍ (5-12 let) kompetence (oborové znalosti a dovednosti) didaktický test – oborové znalosti a dovednosti (2. st. ZŠ) testování zručnosti (MŠ, ZŠ) postojová složka (učební návyky, sebepojetí, vztah k budoucnosti) osobnostní test pozorování ve výuce, v reálných životních situacích (ZŠ) Výstupy v oblasti č. 2 Testování:

Testování kompetencí (RVP ZV) Profil testů ZŠ (6., 8. třída) – podnikatelské dovednosti Profil testů ZŠ (6., 8. třída) – technické a přírodovědné obory matematika fyzika člověk a svět práce zeměpis ICT výchova k občanství + etická výchova český jazyk matematika fyzika člověk a svět práce zeměpis ICT chemie přírodopis

Testování kompetencí (RVP ZV)

Testování osobnostní

Testování osobnostní

Oblast 2: Testování Projekt ROPODOV: kompetenční složka – 210 žáků (zrealizováno): ZŠ Jungmannova, Litovel ZŠ Hlubočky ZŠ Rožňavská, Olomouc Slovanské gymnázium Olomouc Projekt ROPOZ: osobnostní složka – 250 žáků (v realizaci) ZŠ Hálkova, Olomouc 6) ZŠ Želatovská, Přerov ZŠ Stupkova, Olomouc 7) Gymnázium Kojetín ZŠ Velká Bystřice ZŠ Velký Týnec ZŠ Pětka, Šumperk

Oblast 3: Motivace Výsledky v oblasti č. 3 Motivace: Motivace prostřednictvím jednorázových akcí (ICT Roadshow, SOČ, soutěž Fit s musli) Vytvoření systému motivačních stipendií (SOČ, tematické soutěže) Podpora exkurzí a stáží ve firmách (vytvořena koncepce pro ITI strategii) Vytvoření úložiště příkladů dobré praxe (webový portál ROPODOV, ROPOZ – motivační videa jednotlivých podnikatelů)

Oblast 3: Motivace Organizace Startup Europe Roadshow v OK 11. dubna 2014 Evropské fórum mladých inovátorů (EYIF) realizace v Olomouci, Londýně, Paříži, Berlíně, Athénách, Madridu, Lisabonu, Bukurešti, Budapešti a Poznani přednášky a workshopy podnikatelů v oblasti ICT pro studenty středních a vysokých škol motivace mladých lidí pro založení vlastního podnikání v oblasti ICT

Oblast 3: Motivace Krajské kolo celostátní soutěže SOČ (Středoškolská odb. činnost) 14. května 2014 – Pedagogická fakulta UP vypsaná témata OK4Inovace (Koyo Bearings ČR, OLC systems, s.r.o.) pro postoupivšího studenta do krajského kola: 10.000 Kč

Oblast 3: Motivace Student olomouckého Gymnázia Hejčín: Jakub Zárybnický, postoupil do krajského kola soutěžní přehlídky SOČ, aplikace pro mobilní telefony, která zaznamenává pracovní činnost zaměstnanců téma zadala společnost OLC systems, s.r.o. získal jednorázové stipendium OK4Inovace: 10.000 Kč

Oblast 3: Motivace Soutěž Fit s müsli (září 2014 – únor 2015) ve spolupráci s firmou Úsovsko, a.s., podpora zemědělských a potravinářských oborů, výroba nového druhu tyčinky, vč. designu obalu a prezentace produktu soutěž týmů ZŠ OK, 3 soutěžní kola: kolo: online – vstupní kvíz, kolo: online – splnění zadaného úkolu (průzkum trhu) kolo: živě – prezentace produktu cena pro vítězný tým: 30.000 Kč 200 žáků základních škol Olomouckého kraje

Oblast 3: Motivace Vítězný tým: DELTA ZŠ Jungmannova, Litovel: Kateřina Dospivová,  Roman Nevrlý,  Marek Solovský

Oblast 4: Výchova a vzdělávání Výstupy v oblasti č. 4 Výchova a vzdělávání: MŠ – ESF projekt ROZVOŠ: polytechnické vzdělávání, metody zážitkové pedagogiky, stáže učitelů MŠ v zahraničí (Cíl 1. Potřební absolventi) ZŠ – ESF projekty ROPODOV a ROPOZ: zavádění inovativních vzdělávacích metod (neformální vzdělávání) – podnikatelské kroužky na ZŠ (celosvětová metodika Junior Achievement) (Cíl 2. Výchova k podnikavosti) SŠ – ESF projekt ROPOZ: realizace studentských minifirem, podpora studentů ze strany firem a podnikatelů OK (Cíl 2. Výchova k podnikavosti). VŠ – podpora spolupráce studentů UP a firem OK (GINKUBÁTOR, PřF UP), (Cíl 1. Potřební absolventi, Cíl 2. Výchova k podnikavosti ) CŽV – interní projekt PdF UP: inovace studijních programů pro výchovné a kariérové poradce na PdF UP, kurz DVPP Výchova k podnikavosti

Oblast 4: Výchova a vzdělávání na úrovni Strategie vzdělávací politiky ČR: pracovní skupina MŠMT pro přípravu OP VVV Podnikavost a iniciativa: příprava nástrojů a šablon pro školy pro další programovací období OP VVV metodika pro realizaci výchovných a vzdělávacích nástrojů – podnikatelské kroužky na ZŠ, vzdělávání pedagogických pracovníků pro oblast výchovy k podnikání, vzdělávání kariérových poradců

ZŠ: ROPODOV – projekt ESF OPVK, 1.1 ROPODOV – Rozvoj podnikatelských dovedností žáků, č. p. CZ.1.07/1.1.26/03.0011 řešitel projektu: Univerzita Palackého, spolupracovník: OK4Inovace, partner projektu: ÚSOVSKO  a. s. http:/www.ropodov.upol.cz

ZŠ: ROPODOV – projekt ESF OPVK, 1.1 cílové skupiny projektu: žáci škol a školských zařízení, pracovníci škol a školských zařízení, školy OK: • Slovanské gymnázium, Olomouc • ZŠ Rožňavská, Olomouc, • ZŠ Hlubočky, • ZŠ Jungmannova, Litovel podnikatelé OK: • MKR Plus s.r.o. • Koyo Bearings ČR, s.r.o. • PaperlinX (OSPAP, a.s.) • Stomix, s.r.o. • GRAPO, s.r.o

ZŠ: ROPODOV – projekt ESF OPVK, 1.1 KA 1 Evaluační nástroje Diagnostické testy (kompetence RVP ZV) – UP, ZŠ, SŠ, podnikatelé 200 žáků Tvorba metodických materiálů pro kariérové poradenství – KA 2 Edukační nástroje Podnikatelský kroužek – 40 žáků KA 3 Motivační nástroje Webový portál příkladů dobré praxe Online hodnotící systém vývoje kompetencí

ZŠ: ROPODOV – projekt ESF OPVK, 1.1 Spolupráce s Junior Achievement (Nadace Tomáše Bati, Zlín) Abeceda podnikání pro ZŠ studijní materiály (tištěné, online) práce s materiálem

ZŠ: ROPODOV – projekt ESF OPVK, 1.1 - neformální vzdělávání, metody konstruktivistické výuky, zážitkové pedagogiky

ZŠ: ROPODOV – projekt ESF OPVK, 1.1 Při realizaci kroužků žáci rozvíjeli své znalosti, schopnosti a dovednosti v těchto oblastech: rozvoj komunikačních kompetencí, rozvoj prezentačních dovedností, rozvoj kritického myšlení, rozvoj podnikatelského myšlení rozvoj asertivních schopností, řešení konfliktů, rozvoj týmové spolupráce, rozvoj schopnosti řešit problémy, rozvoj schopnosti činit rozhodnutí, rozvoj schopnosti plánovat, nácvik obchodních dovedností, nácvik marketingových činností, rozvoj finanční gramotnosti, rozvoj schopnosti organizace času (time management), rozvoj kreativních dovedností, rozvoj zručnosti, rozvoj společenské zodpovědnosti vnímání trvalé udržitelnosti.