Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Různé role zástupce ředitele školy
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Didaktické prostředky
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Průřezová témata.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MAnagement.
Projektová výuka.
aneb Assessment Centre a Development Centre
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
TVORBA VÝUKOVÝCH PROGRAMŮ PRO PROJEKTOVÉ VYUČOVÁNÍ
Řízení a plánování kariéry
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Název projektu: ICT nás baví Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Jméno a příjmení lektora: Mgr. Miloslav Hubatka Název modulu: Projektová výuka vedená.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Šablony OP VVV a podpora nadání
Didaktické prostředky
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Ekonomika malých a středních podniků
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Pedagog.
Transkript prezentace:

Projektová výuka

Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.

Proč projektová výuka: Je cílená, promyšlená a organizovaná Je cílená, promyšlená a organizovaná Žák získává intelektuální znalosti i praktické dovednosti Žák získává intelektuální znalosti i praktické dovednosti Vyhovuje potřebám a zájmům žáků, ale též pedagogickému rozhodnutí učitele Vyhovuje potřebám a zájmům žáků, ale též pedagogickému rozhodnutí učitele Je koncentrována kolem základní ideje, základního tématu Je koncentrována kolem základní ideje, základního tématu

Komplexně ovlivňuje žákovu osobnost Komplexně ovlivňuje žákovu osobnost Vyžaduje od žáka převzetí odpovědnosti za vlastní učení Vyžaduje od žáka převzetí odpovědnosti za vlastní učení Pedagog je v roli konzultanta Pedagog je v roli konzultanta Nabízí celistvé poznání, zkoumá problém z různých úhlů pohledu Nabízí celistvé poznání, zkoumá problém z různých úhlů pohledu

Má praktické zaměření a směřuje k rozvoji životních dovedností Má praktické zaměření a směřuje k rozvoji životních dovedností Výsledný produkt projektu posiluje smysl učení, důležité je i zaznamenávání průběhu – procesu učení Výsledný produkt projektu posiluje smysl učení, důležité je i zaznamenávání průběhu – procesu učení Je založen na týmové spolupráci dětí Je založen na týmové spolupráci dětí Propojuje život školy se životem obce, širší společnosti Propojuje život školy se životem obce, širší společnosti

Rizika projektové výuky: náročnost pečlivé přípravy (negativum z hlediska učitele) náročnost pečlivé přípravy (negativum z hlediska učitele) nároky na manažerské schopnosti učitele nároky na manažerské schopnosti učitele časová náročnost časová náročnost problém hodnocení projektů problém hodnocení projektů výdaje spjaté s realizací projektu výdaje spjaté s realizací projektu žák nemusí být vybaven potřebnými kompetencemi žák nemusí být vybaven potřebnými kompetencemi

Vhodné podmínky pro průběh projektu: zdroje zdroje čas čas obsah a cíl projektu obsah a cíl projektu zkušenost zkušenost motivace motivace podpora školy a veřejnosti podpora školy a veřejnosti autonomie učitele autonomie učitele kvalitní profesní příprava kvalitní profesní příprava

Rozdělení projektů: Hledisko třídění: navrhovatel navrhovatel účel projektu účel projektu Typy projektů: spontánní žákovské spontánní žákovské uměle připravené uměle připravené problémové problémové konstruktivní konstruktivní hodnotící hodnotící cíl- estetická zkušenost cíl- estetická zkušenost cíl- dovednost cíl- dovednost

informační zdroj informační zdroj délka projektu délka projektu prostředí prostředí počet zúčastněných počet zúčastněných způsob organizace způsob organizace volný volný vázaný vázaný krátkodobý krátkodobý střednědobý střednědobý dlouhodobý dlouhodobý školní školní mimoškolní mimoškolní individuální individuální společné společné jednopředmětové jednopředmětové vícepředmětové vícepředmětové

Fáze projektu: přípravná přípravná realizační realizační hodnotící hodnotící

Co je pro projekt důležité: Vyspělost organizace: struktura struktura nastavení procesů nastavení procesů kompetence kompetence Osobnost manažera: sociabilita sociabilita organizace organizace režie režie prezentace prezentace

Jak definovat projekt: vymezit cíl vymezit cíl vymezit rozsah vymezit rozsah vymezit zdroje vymezit zdroje vytvořit harmonogram vytvořit harmonogram negativní vymezení negativní vymezení vymezit s kým vymezit s kým

Jak řídit projekt: rozdělit kompetence rozdělit kompetence určit pravidla určit pravidla kontrolovat kontrolovat na pozadí projektu je učitel stále učitelem se všemi povinnostmi na pozadí projektu je učitel stále učitelem se všemi povinnostmi

Jak vyhodnotit projekt: splnění cíle? splnění cíle? dodržení harmonogramu? dodržení harmonogramu? využití zdrojů? využití zdrojů?

Jak prezentovat projekt: nejlépe způsobem workshopu nejlépe způsobem workshopu

Něco o historii: pojem projekt se objevil už v 18. století pojem projekt se objevil už v 18. století J. Dawey J. Dawey W. H. Kilpatrick W. H. Kilpatrick V. Příhoda V. Příhoda 6O. léta- návrat projektové výuky 6O. léta- návrat projektové výuky 90. léta- objevuje se i v Čechách 90. léta- objevuje se i v Čechách

A co dnes?: Národní program rozvoje vzdělávání v české republice Národní program rozvoje vzdělávání v české republice RVP ZV RVP ZV ŠVP ŠVP

Současné projekty: Krajina za školou Krajina za školou Všechny tváře města Všechny tváře města

Mé zkušenosti: Půda Půda Strom Strom Hrnečku vař Hrnečku vař Ptačí budky Ptačí budky Co můžeš potkat v lese Co můžeš potkat v lese Po stopách vydry Po stopách vydry

Navrhni svůj vlastní projekt: název název cíl cíl harmonogram harmonogram prostředky prostředky účastníci účastníci mezipředmětové vztahy mezipředmětové vztahy dovednosti dovednosti návrh řešení návrh řešení

Konec Konec Děkuji za pozornost. Děkuji za pozornost.