Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100, 7.12.2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Návod pro práci s internetovými stránkami společnosti Acros • Produkty Acros/Fisher je možno nalézt na internetových stránkách nebo na stránkách.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Jak vzniká mobilní stránka Seznamu
Propagace a reklama na facebooku
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vertikální cílení online kampaní…
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Média a PPC Jan Makovička (Ringier ČR a.s.) Konference „PPC – efektivní internetová reklama“ (22. května 2007)
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Efektivní internetový marketing David Špinar, H1.cz s.r.o.
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Jak být či nebýt bit na Internetu? Pro firmy stále důležitější a stále složitější otázka.
Reklamní programy „Za málo peněz hodně reklamy.“.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
Imigranti na trzích práce v EU
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Nové funkce v novém Skliku
Téma: Co funguje v mobilním marketingu
Osobní výsledky transformace pobytových sociálních služeb – zisky a zkušenosti lidí s postižením O. s. Instand Závěrečná konference k projektu „Podpora.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009.
Mobilní Marketing. Co je Mobilní Marketing? Všechna řešení, která využívají nástrojů mobilní komunikace pro komunikaci s uživatelem a zákazníkem. SMS,
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
 Práce patří mezi výrobní faktory. Na trhu v roli poptávajícího vystupují firmy a v roli nabízejícího domácnosti. Pro většinu domácností představují.
Informace a Informatika. Terminologie Informatika – anglicky information science Zabývá se zpracováním informací nejen na počítačích. Informatika (počítačová.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Tržní prostředí.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Reklamní agentura. Reklamní agentura obvykle produkuje kreativní koncepty a materiály (TV reklamy, rozhlasové spoty, tiskové inzeráty a mnoho dalších),
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
25 / 1 / 2011.
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vysoká škola technická a ekonomická
Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
Transkript prezentace:

Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100,

Kontextová reklama 1/2 Co to je? Kontextová reklama může být textová i grafická V praxi se zatím uplatňuje prakticky pouze textová varianta, ne každá textová reklama je ale kontextová Kontext může být dán obsahem stránky (eTarget) nebo vyhledávaným slovem (Sklik, Google AdWords) Zřejmou nevýhodou kontextové reklamy je omezená kapacita, výhodou naopak přesné zacílení a nízká cena

Kontextová reklama 2/2 Jak ji vnímá uživatel? Pro uživatele je tato reklama „užitečnější“, což platí zejména o reklamě ve vyhledávačích Uživatel je touto reklamou méně „obtěžován“ V uživateli prakticky nevzniká povědomí o propagované značce, produktu či službě Při dobrém zacílení nemůže být uživateli vnímána negativně

Klikají uživatelé na internetovou reklamu? 3,3% uživatelů na reklamy kliká každý den ( uživatelů) 18,5% uživatelů klikne nejméně 1x týdně ( uživatelů) 19,4% uvádí, že na reklamy nikdy nekliká ( uživatelů) Častěji klikají muži než ženy Trend se nemění Zdroj: MediaResearch, a.s. ( )

Jak uživatele ovlivňuje internetová reklama? 1/2 Přestože čeští uživatelé na reklamy klikají, prohlašují že na ně nemá žádný vliv 4,4% uživatelů jsou přesvědčeni, že je internetová reklama vůbec neovlivňuje ( uživatelů) 5,4% uživatelů uvádí, že jim internetová reklama pomohla při výběru či získání informací ( uživatelů) Zdroj: MediaResearch, a.s. ( )

Jak uživatele ovlivňuje internetová reklama? 2/2 Zdroj: MediaResearch, a.s. ( )

Jaké informace lidé na internetu nejčastěji hledají? Hledal(a) jste přibližně posledním půlroce na internetu informace z těchto oblastí: 1.Cestování 64% 2.Internetové obchody 62,4% 3.Informace o produktech 53,4% Zdroj: MediaResearch, a.s. ( )

Jaké produkty hledají uživatelé nejčastěji? Hledal(a) jste přibližně v posledním půlroce na internetu informace o těchto výrobcích? 1.Elektronika 74,9% 2.Domácí spotřebiče 65,3% 3.Auto-moto 53,9% 4.Sportovní potřeby 40,9% 5.Oblečení 38,9% 6.Kosmetika a drogerie 30,9% Zdroj: MediaResearch, a.s. ( )

Jsme na správné cestě? Internetová reklama je stále v příliš velkém vleku stereotypů zaběhlých pro jiné mediatypy: 1.najdeme alespoň trochu vhodnou cílovku 2.množstvím dosáhneme slevy 3.rozjedeme reklamu, která zcela ignoruje osobnost jejího příjemce Ale proč to dělat takto hloupě? Vždyť zcela stíráme výhody internetu Internet má přece možnosti, o kterých si jiné mediatypy mohou nechat zdát (neříkejte to mému chlebodárci :-)

Zásadní změna konceptu plánování reklamy Internet je interakční one-to-one médium, o každém uživateli toho víme nebo můžeme vědět hodně Internetová reklama budoucnosti bude personalizovaná Vizionáři jako Jiří Donát očekávají již v blízké budoucnosti vznik technologií pro automatizované individuální oslovování spotřebitelů – tento názor prezentoval např. na nedávné konferenci Czech Internet Forum 2006

Budoucnost je v personalizaci 1/3 Ostatní mediatypy těmto schopnostem internetu nebudou schopny technologicky čelit (otázkou je jejich politická síla) Přestože je to zdánlivě neslučitelné, personalizace bude skutečně masová – teoreticky každý uživatel může být osloven relativně přesnou, pro něj vybranou reklamou

Budoucnost je v personalizaci 2/3 Personalizovaná reklama nové generace odstraňuje nepříjemné vlastnosti jak klasické internetové reklamy (agresivita, relativně nízká efektivita), tak i kontextové reklamy (malá kapacita) Naši reklamu uvidí ten, koho naše produkty a služby zajímají. Odpadá tak riziko negativní percepce naší reklamy u těch, koho nezajímá.

Budoucnost je v personalizaci 3/3 Internetová média budou i nadále nosičem reklamních sdělení Důležitý je ale fakt, že zacílení (personalizování) uživatele nebude závislé na konkrétním médiu (webu). Pravděpodobně dojde k integraci internetových médií do velkých poolů, nabízejících „cílené personalizované uživatele“ Médium nebude z hlediska cílení podstatné Zdrojem informací o příjemci reklamy bude i to, jaké weby čteme, kde se pohybujeme apod.

Bude to konec klasické reklamy? Klasická reklama, ve kterých se přetlačují silné značky, které cílí skutečně na celou populaci (banky, mobilní operátoři, apod.), budou této reklamy nadále využívat Myšlení zadavatelů však postupně přejde od snahy o „maximální množství“ ke snaze o „maximální efektivitu“