Nevládní neziskové organizace pro HEN 7. přednáška, 16. 11. 2005 Řízení NNO, Strategické plánování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
managementu znalostí podle
Advertisements

Řízení jako ekonomický nástroj v neziskových organizacích
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
V e d e n í l i d í.
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
úvod pojetí a obsah marketingu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
MARKETINGOVÝ MIX.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Strategické plánování
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Místní akční skupina Rakovnicko
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Metodika řízení projektů
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Styly vedení.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Model struktury strategického managementu
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Podklady pro zpracování semestrální práce
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Ekonomika malých a středních podniků
Strategické plánování
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
DALŠÍ KROKY V OBLASTI RACIONALIZACE SÍTĚ ŠKOL
Transkript prezentace:

Nevládní neziskové organizace pro HEN 7. přednáška, Řízení NNO, Strategické plánování

Literatura Drucker, Peter F.: Řízení neziskových organizací Plamínek, Jiří a kol: Řízení neziskových organizací Bárta, Jiří: Strategické plánování pro neziskové organizace Kažmierski, Tomáš, Pelcl Petr: Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace + literatura o managementu

Řízení - lidé Největším bohatstvím každé organizace jsou její lidé - berou poslání za své Motivy lidského chování - uspokojování potřeb Abraham Maslow – Hierarchie potřeb Potřeba seberealizace Potřeba uznání Potřeba sounáležitosti Potřeba jistoty Základní fyziologické potřeby

Řízení NNO, lidé potřeby a co z toho plyne Přemýšlíme li nad chováním lidí, zamysleme se nejprve nad jejich potřebami a mírou jejich uspokojení. Snáze pak pochopíme jejich skutky. Práce v NNO nabízí široký prostor pro uspokojování osobních potřeb: náležet k nějaké skupině, být užitečný navazovat sociální kontakty smysluplně využívat svůj (volný) čas být uznávaný a respektovaný nalézt vlastní seberealizaci

Řízení, lidé, týmová spolupráce Organizace vznikla jako skupinka nadšenců. A nyní? Kvalitně fungující tým? malá skupinka se společným cílem působení členů navazuje a vzájemně doplňuje (členové rovnoprávné postavení) jasně vymezené odpovědnosti a role efektivní komunikace, konstruktivní řešení sporů ochota a schopnosti hodnotit proces spolupráce důvěra a dobré mezilidské vztahy TÝM 1+1 > 2

Co ovlivňuje fungování skupiny? Velikost skupiny Výběr členů ztotožnění se společným cílem, odbornost, osobnostní charakteristiky Rozdělení teamových rolí Belbinův model: režisér, sháněl, rejpal, chrlič, koordinátor, hasič, tahoun, dotahovač Důvěra Komunikace Přiměřenost společného cíle Konstruktivní řešení sporů Schopnost reflexe, poučení z vlastní zkušenosti Atmosféra vzájemné pohody, sdílená radost

Osobnost lídra Kvalitní, členy týmu respektovaná osobnost, která je schopná motivovat druhé a koordinovat jejich práci = přirozený, neformální leader. Optimální vůdčí osobnost = polobůh? Všechny kladné vlastnosti? NE! Adair – schopnost zajistit dynamickou rovnováhu fungování teamu ve třech základních orientacích: Budovat a udržovattým Zajistitsplněníúkolu Stimulovatrozvojjednotlivců

Řízení organizace Kontinuum řídících stylů … … poměr mezi uplatňováním autority vedoucího a respektováním názorů skupiny Strecková – formy řízení: přímá direktivní, přímá nedirektivní, nepřímá nedirektivní Tannenbaum a Schmidt – kontinuum řídících stylů Rostoucí důležitost úkolu, časový stres Uplatňování autority manažerem Oblast volnosti pro podřízené Kvalita pracovního týmu, zkušenosti Manažer rozhoduje a vyhlašuje svá rozhodnutí Manažer rozhodnutí prodává Manažer předkl. nápady a vyzývá k dotazům Manažer předkl. předběžná rozhodnutí, která se mohou měnit Manažer předl. problém, shrom. Návrhy a rozhodne Manažer určí omezení a požádá o rozhodnutí skupinu Manažer určí podříz. jednat v rámci urč. nadříz.

Řízení Paul Hersey a Keneth Blanchard – situační vedení nízké vysoké Podpůrné chování Direktivní chování zralost PŘIKAZOVÁNÍ KOUČOVÁNÍ PODPOROVÁNÍ DELEGOVÁNÍ

Řídící cyklus 1.Prognózování 2.Koncipování 3.Plánování 4.Operativní řízení 5.Kontrolování 6.Organizování 7.Motivování

Co je strategické řízení, strategické plánování Strategické rozhodnutí – dlouhodobé Strategický záměr – dlouhodobý Strategická změna – dlouhodobý dopad Strategie – alternativní cesta Strategické plánování – proces Strategický plán – dokument Strategické řízení – proces naplňování

Co je strategické řízení, strategické plánování Strategické rozhodnutí – dlouhodobé Strategický záměr – dlouhodobý Strategická změna – dlouhodobý dopad Strategie – alternativní cesta Strategické plánování – proces Strategický plán – dokument Strategické řízení – proces naplňování

Strateg. Plánování a souvislosti 1. Strategické plánování Ověření platnosti, resp. Formulace nového poslání Anal. vnějšího a vnitřního prostředí, stanovení kritických fa. úspěchu ze situ analýzy Stanovení dld. cílů organizace Vytváření, vyhodnocení a volba strategií Zpracování implementačního plánu 2. Strategický plán 3. Krátkodobé, operační plánování 4. Běžné činnosti organizace 5. Monitorování, hodnocení

Strategický plán okrašlovacího spolku

Formulace poslání Současné poslání Charakteristika organizace: 1.O co usiluje 2.Kdo jsou klienti, zákazníci 3.Jaké programy, produkty nabízíte? 4.Jaká je působnost vaší organizace 5.Na jakých hodnotách stavíte 6.Jaké jsou přednosti Vaší organizace Nové poslání

Současní a potenciální klienti Současní klienti Jejich potřeby, jak je uspokojujeme, jak je chceme uspokojovat Potenciální klienti Jejich potřeby, jak je uspokojujeme, jak je chceme uspokojovat

Konkurenti a spolupracující organizace Současná konkurence O co soupeříme Potenciální konkurence O co soupeříme Organizace, se kterými spolupracujeme – oblasti Organizace, se kterými soupeříme - oblasti

Skladba finančních zdrojů Finanční zdroje - užití

Analýza výše podpory, posk uživatelům Vašich služeb Akce – náklady – podpora – počet „uživatelů“ – jednotková podpora

SWOT analýza Silné stránky Slabé stránky Příležitosti Hrozby

Dlouhodobé cíle organizace Kritické faktory úspěchu – dlouhodobé cíle (na období)

Vytváření, vyhodnocování, volba strategií SO strategie WO strategie ST strategie WT strategie

Zpracování implementačního plánu Dlouhodobé cíle Strategie pro dosažení dlouhodobých cílů Krátkodobé cíle Klíčové akce vedoucí k dosažení krátkodobých cílů

Klíčové akce pro implementaci SP Akce Zodpovídá Termín Odhad nákladů Možné finanční (jiné) zdroje