Průřezová témata v praxi Jak na to šla jedna z pilotních základních škol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní projekt ZŠ Smetanův okruh 4, Krnov
Advertisements

ZŠ Rakovského v Praze 12.  Ve škole je integrováno 35 dětí cizích státních příslušníků  Nejpočetněji je zastoupena skupina vietnamských žáků  Dále.
Školní parlament. ČLENOVÉ ŠP žáci tříd, z každé třídy hlavní parlamenťák a jeho zástupce v letošním školním roce nás je 28 SETKÁVÁME SE 1 x za.
PT – obecná charakteristika
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
„Veterinární ekokodex“ Minimalizace a třídění odpadů, úspory energie, vody a zlepšení životního prostředí školy. Registrační číslo projektu: PF03-09/031.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Multikulturní vzdělávání v rámci NNO
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
MULTIKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŠANCE PRO EVROPU. PROJEKT V OBLASTI PODPORY PRIORITNÍ OSY 1.2 – ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI PODÁNO 29.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Taneční a pohybová výchova
Základní škola Pečky, okres Kolín
ZŠ Dambořice příspěvková organizace
DDŠ, ZŠ a ŠJ Měcholupy 2 Cíle působení
1.Multikulturní výchova 2.Medializace a mediální výchova 3.Výchova k dobrovolnictví 4.Zdravé klima neformálního a zájmového vzdělávání 5.Participace a.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Průřezová témata.
Základní škola Hlučín – Rovniny, okres Opava
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
Vedoucí práce: RNDr. Ingrid Nagyová, PhD.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
MAPOVÁNÍ ŠKOLY ŠKOLA PRO DEMOKRACII. PRÁCE S KRITÉRIEMI ♦ s materiálem škola pro demokracii jsme pracovali v měsících únor a březen ♦ do práce byli především.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
EVVO v Muzeu regionu Valašsko Mgr. Pavlína Vymazalová.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Životní prostředí ČR černé skládky recyklace ochrana lesů.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Rodičovská schůzka září 2017.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Návrhy na Individuální projekty ostatní v rámci OP VK v gesci odboru předškolního, základního a základního.
Aktuální informace o stavu
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Tisková konference zahájení školního roku 2009/2010
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Intenzivní podpora škol
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Sociálně aktivizační služby
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Zkušenosti měst v prevenci kriminality
Transkript prezentace:

Průřezová témata v praxi Jak na to šla jedna z pilotních základních škol?

Organizace týmu Vedoucí či garant průřezového tématu Zástupce vedoucího (garanta) Propojení 1. a 2. stupně (vedoucí x zástupce) Setkávání vedoucích průřezových témat s koordinátorem tvorby ŠVP a s vedoucími jednotlivých oblastních skupin (viz. vzdělávací oblasti v RVP ZV)

Mapování – školní akce AkceRoč ník OSVVDOVMEGSMKVENVMDV Páteční setkávání tříd XXXX Vítání prvňáčků žáky 9. ročníku 1., 9. XXX Ples absolventů 8., 9. XXXX

Mapování – vyučovací předměty Multikulturní výchova Název tematic kého okruhu 1.roč.2.roč.3.roč.4.roč.5.roč.6.roč.7.roč.8.roč.9.roč. Kulturn í diferen ce Prv Vv, ČjDě VozDrv, Fy Multiku lturalita Prv Čj Ze, Sp Drv, Ze Drv, Voz, Čj, Tv

Tvorba – integrace do vyučovacích předmětů (zeměpis) Průřezové téma Výstupy ZŠUčivo ENV – Základní podmínky života, Vztah člověka k prostředí Určí aktuální stav ŽP v jednotlivých krajích Česka a místní rizikové faktory ovlivňující ŽP, navrhne řešení problému. oblasti narušení reliéfu těžbou surovin, poškození lesů exhalacemi, znečištění vod, znečištění ovzduší, zdroje znečištění, rekultivace MKV - Multikulturalita Zjistí základní informace o církvích v místě školy a porovná v čem se shodují a v čem naopak odlišují. křesťanství, katolictví, protestantismus, ateismus

Tvorba - projekty Evropané (tvorba pracovních sešitů, evropská setkávání, evropské trhy, slavnostní vyvěšení vlajek států EU) Den s vietnamskou kulturou (zapojení celé školy, vietnamské komunity a rodičovské veřejnosti formou činnostních dílen) Třídění odpadů – sběrová soutěž (recyklace odpadů ve všech místnostech školy, sběrové dny, demokratické rozhodnutí o využití finančního zisku-referendum)

Tvorba – klima školy Školní parlament (přípravný výbor pro volby, volební kampaň, volby, ustavující schůze parlamentu, jednání jednotlivých parlamentních výborů, společná jednání s vedením školy a školskou radou, jednání celého parlamentu) Třídění odpadů – sběrová soutěž Vlajkosláva těch států, jejichž žáci jsou žáky ZŠ (seznamování s kulturou, vyhledávání informací o daném státu, spolupráce mezi Českem a daným státem, výstava apod.)

Děkuji za pozornost.