Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ŠkolaSOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_07_A_04_MEV TémaVysílací časy v médiích AnotaceŽák se seznámí s rozdělením vysílacích časů v médiích Klíčová slovaMediální výchova, prime time, vysílací čas, offtime Cílová skupinaŽáci maturitních oborů Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 8. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 9. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.
Hlavní vysílací čas Hlavní vysílací čas neboli prime-time je čas během dne, kdy má médium nejvyšší sledovanost. Z hlediska reklamy se jedná o nejžádanější část dne u konkrétních médií. Reklama v prime-time je nejsledovanější, ale také nejdražší. Výhodou je tedy vysoké procento sledovanosti, ale také vyšší pozornost věnovaná médiu, nevýhodou je vyšší cena a více konkurenčních značek v reklamním bloku.
Prime-time Hlavní vysílací čas (v televizi nebo rádiu). Denní doba, která je pro dané médium charakteristická nejvyšším počtem diváků /posluchačů z celého dne. Do prime-time bývá soustřeďována hlavní programovací pozornost managementu televizních a rádiových stanic. Je zároveň nejpřitažlivější dobou pro inzerenty.
TV Pro televizní vysílání je prime-time večer (19:00-23:00) někdy je ale též ohraničen dobou od 18:00- 23:00, nebo od 19:00 do 22:00.
Rozhlas V dopoledních hodinách (6:00-10:00).
Off time Off-time je čas mimo prime time (hlavní vysílací čas) v televizi nebo rádiu. Někdy též off prime. Z hlediska reklamního využití cenově levnější prostor než prime-time.
Test 16:00 – 20:00 19:00 – 23:00 20:00 – 22:00 Který časový úsek je v TV označován jako Prime time?
Zdroje a citace Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved.