Plánovací proces a druhy plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vize, Strategie, Cíle.
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Plánování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Činnost veřejné správy
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Strategický leadership
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Předmět: Řízení podniku 1
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Management podniku a jeho činnosti
úvod pojetí a obsah marketingu
Management - plánování
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Projektový management Přednáška č. 1 Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
BSC - Metoda Balanced Scorecard
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
IMPLEMENTACE, HODNOCENÍ, OPAKOVÁNÍ
MAnagement.
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Výrobní faktory v podniku
Plánování a rozhodování v organizaci
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Plánování jako managerská funkce Ročník / obor.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  Podstata plánování  Hlavní úkoly plánování  Požadavky na obsah plánu  Členění plánů.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Digitální učební materiál
Podniková Ekonomika Základy managementu, manažerské funkce
Management a řízení hotelu
Plánování a rozhodování v podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Management podniku a jeho činnosti
Transkript prezentace:

Plánovací proces a druhy plánování Michaela Soprová, Nikola Kuklová, Jana Lukšanová

Plánování je rozhodovací proces rozvoje podniku, ve kterém manažer formuje cíl a cesty k jeho dosažení je zaměřeno do budoucnosti a vytváří spojení mezi současnou situací a budoucnem

Základní charakteristiky plánování přispívání k dosažení záměrů a cílů je prioritní mezi manažerskými činnostmi vztahuje se na veškeré aktivity umožňuje efektivní provádění činností je uskutečňováno ve všech stupních managementu

Cíle podniku základem celého procesu komplexního strategického plánování je stanovení cílů podniku cíle vyjádřují stav, kterého chceme dosáhnout

Podnikové cíle Obecné cíle Specifické cíle maximalizace zisku maximalizace příjmů vysoká kvalita služeb maximalizace ekonomického růstu podniku minimalizace nákladů Specifické cíle Minimalizace ztrát Maximalizace vlastního kapitálu Inovační cíle Maximalizace zisku z jedné konkrétní akce

Zaměření cílů S – specifické M – měřitelné A – akceptovatelné R – realizovatelné T – termínované

Typy plánu Z hlediska časového horizontu dlouhodobé plánování – více než 5 let střednědobé – 1 až 5 let krátkodobé – asi 1 rok

Typy plánu z hlediska úrovně rozhodovacího procesu strategické plánování obecné cíle organizace taktické plánování cíle jednotlivých organizačních článků operativní plánování cíle jednotlivých zaměstnanců

Komplexní strategické plánování podniku integrují individuální plány rozvojových funkcí podniku tvořené na úrovni Top managementu Postup při tvorbě komplexních plánů podniku 1) uvědomění si příležitosti 2) stanovení cílů 3) určování alternativních postupů 4) hodnocení alternativních postupů 5) výběr postupů 6) formulování odvozených

Základní typy strategií: 1) strategie defenzivní 2) strategie ofenzivní 3) strategie mírně ofenzivní 4) strategie zůstatková

Plánování jednotlivých činností Plánování marketingu Plánování výroby Plánování nákupu Plánování výzkumu a vývoje Plánování obnovy a údržby DHM Finanční plánování Plánování lidských zdrojů

Použitá literatura: Podniková ekonomika, Miroslav Synek a kol., 3.přepracované a doplněné vydání, nakl.C.H.Beck, 2002 Teorie řízení-skripta ČZU, prof.Ing. Jan Hron, DrSc., dr.h.c., ČZU 2007 Úvod do podnikového hospodářství, Günter Wöhe, 2.přepracované vydání, překl. Zuzana Maňasová, Praha, 2007