KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
proces komunikace Škola:
Advertisements

Vlivy na spotřebitele.
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
ÚVOD DO KOMUNIKACE VE ZDRAVOTNICTVÍ
Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
Řeč, jazyk, mluva.
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Umění prezentace.
VY_32_INOVACE_PSYM24960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Ústřední pilíř sociální psychologie
Komunikace.
Sociální komunikace Mgr. Anna Vitásková.
Neverbální komunikace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Andrea Dobšíková, Ph. D. Název materiálu: Komunikace Označení materiálu:
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Alternativní a augmentativní komunikace
Pedagogická komunikace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Základní charakteristiky komunikace ve třídě, výukový dialog
VERBÁLNÍ KOMUNIKACE Olga Bürgerová.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_08/3/1 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Komunikace Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE. Vymezení pojmu komunikace Nejen řeč, nýbrž všechno chování je komunikací – a každá komunikace ovlivňuje chování (Watzlavik 1969).
Komunikace I. Petr Machala. KOMUNIKACE (z lat. učinit společným) přenos informací slovně – mimoslovně – činy (chováním a jednáním) Vážně jsi tam byla?
KOMUNIKACE V RÁMCI SOCIALNÍCH INTERAKCÍ Božena Genrtová.
Pedagogická komunikace
Neverbální komunikace
Zásady efektivní komunikace
Pedagogická komunikace
centrální porucha zpracování řečového signálu
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 8. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Dekódování, zpětná vazba Sdělení dekódujeme smyslovým vnímáním. Nejen systémem znaků, ale snažíme se porozumět sdělení jako celku. Proces dekódování.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov45 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Rehabilitace poruch komunikace Mgr. Ivana Šemberová.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Informace a společnost – poznatky sociální komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
KOMUNIKACE.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Sociální psychologie.
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Alternativní augmentativní komunikace
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ

CÍLE: VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU UMĚT NAVÁZAT KONTAKT

OPAKOVÁNÍ KOMUNIKAČNÍ BARIÉRY: INTERNÍ - OBAVA Z NEÚSPĚCHU, ZLOST, SLANG, NÁŘEČÍ, NESYMPATIE, FYZICKÉ NEPOHODLÍ EXTERNÍ - NEZVYKLÉ PROSTŘEDÍ, HLUK, DALŠÍ OSOBA PARALIGVISTICKÉ ASPEKTY - DOTVÁŘENÍ DENOTAČNÍHO VÝZNAMU KONOTATIVNÍMI PRVKY – TÓN ŘEČI,POSTOJ, ZAUJETÍ,RYCHLOST, OBJEM ŘEČI, ŽENY PRODUKUJÍ DVOJNÁSOBEK INTRUZE – SKÁKÁNÍ DO ŘEČI PLYNULOST, BARVA HLASU A EMOČNÍ NÁBOJ, KVALITA, SLOVNÍ VATA

Sociální komunikace KOMUNIKÉ - obsah sdělení KOMUNIKÁTOR - osoba sdělující KOMUNIKANT - osoba přijímající sdělení

Verbální komunikace Řeč Proces používání jazyka, proces verbálního sdělování. Jazyk Nástroj řeči. Systém vyjadřovacích a dorozumívacích prostředků se standardizovaným významem. Kódování – mluvení, psaní Dekódování – naslouchání, čtení Mluvčí (pisatel) kóduje sdělení do zvuků (symbolů) a příjemce to dekóduje jako slova, která mají nějaký význam.

Obsahová stránka řeči Lze rozlišit dvojí význam slov: 1. denotativní Sděluje, jaký obsah je slovem označován. Denotativní význam slov je spojen s osvojováním pojmů a jejich zařazením do soustavy pojmů. Příklad: matka – osoba, která je biologickým rodičem a pečuje o dítě. 2. konotativní Emocionální význam označovaného obsahu, který je osvojován sociálním učením a osobní zkušeností. Lidé se liší v tom, jaký konotativní význam určitým slovům přisuzují. Slova, která jsou pro někoho emocionálně neutrální, jsou pro jiného emočně významná. Příklad: matka – osoba, ke které pociťuji různé emoce.

Formální stránka řeči Paralingvistika popisuje formální stránku řeči, tj. jakým způsobem se vyjadřujeme: Intenzita hlasu Intonace Barva hlasu Délka projevu Rychlost projevu Přestávky v projevu Přesnost sdělení Způsob předávání slova