Zoner Callisto 4 Callisto 1 – základy, křivky, tvary, výběr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Ročník : roč. Vzdělávací oblast : ICT Vzdělávací obor : ICT Tematický okruh : Program Malování Učivo : Kreslení čar a základních tvarů  Název operačního.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Zoner Callisto.
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 2 Ověřeno ve výuce:
Zapínáme PC. Spouštíme aplikace pomocí kláves.
Návod na složení jména z písmenkových log
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
Zoner Callisto.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Základní pojmy Grafiky
Animace v PowerPoint u Ročník: 7 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: PowerPoint - animace Ověřeno ve výuce: 1.
Úprava grafických objektů –klipartů ve Wordu 2010.
Úprava grafických objektů –obrázků ve Wordu 2010.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.09 Téma: PowerPoint Číslo.
Vkládání kreslených útvarů
Windows 7 Triky ve Windows 7 Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Windows 7 Ověřeno ve výuce:
Klávesové zkratky 1 Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Klávesové zkratky 1 Ověřeno ve výuce:
Operace s grafickým objektem ve Wordu 2010
Prohlížeč Chrome Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Prohlížeč Chrome Ověřeno ve výuce:
Photostory Ročník: 7 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Photostory Ověřeno ve výuce:
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Tvorba návodu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Tvorba návodu Ověřeno ve výuce:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Práce s textem (Word 2010)-kopírování
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Microsoft Excel Základy Excelu Ročník: 6 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Základy Excelu Ověřeno ve výuce:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
VY_12_INOVACE_22_PROGRAM MALOVÁNÍ_KOŠUTOVÁ
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 3– POWERPOINT - SNÍMKY Název školy:
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 18– SPUŠTĚNÍ PREZENTACE. Název školy:
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Aplikace Malování (práce s obrázkem, změna tvaru, otáčení obrázku, výběr libovolného tvaru, gumování, kopírování)
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Movie Maker 1 - základy. Movie Maker 1 - základy.
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Zoner Callisto 4 Callisto 2 – barvy, stín, šipky, vrstvy.
Microsoft Excel Funkce Když. Microsoft Excel Funkce Když.
Zoner Callisto 4 Callisto 3 – text, využití. Zoner Callisto 4 Callisto 3 – text, využití.
Transkript prezentace:

Zoner Callisto 4 Callisto 1 – základy, křivky, tvary, výběr

Ročník: 7 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Callisto 1 Ověřeno ve výuce: 28. 1. 2013

Metodický postup Postup je vždy uveden na snímcích samotných. Žáci provádí to, co se od nich na snímcích očekává. Ideální způsob předvádění prezentace je nechat žáky, ať si ji spustí přímo na svým počítačích. Přes projektor by mohl být některý text či obrázek špatně čitelný z větší dálky. Snímky často obsahují obrázky s červenými čísly. Čísla se vždy zmiňují v textu slovem nebo číslem v závorce, např. (1). To vždy odkazuje na konkrétní obrázek nebo jeho část, pro lepší pochopení látky. Je dobré snímky doplnit komentářem a upřesněním detailů souvisejících s konkrétní učebnou (např. způsob ukládání výsledných prací apod.).

Zoner Callisto 4 Dnešní hodinou se začneme učit v úplně novém programu, který pravděpodobně neznáte. Jde o grafický vektorový editor. To znamená, že jde o program podobný klasickému Malování, ale je mnohem propracovanější. Co znamená vektorová grafika? Jsou dva hlavní druhy: rastrová a vektorová. Malování používá rastrovou, Callisto vektorovou. Zjednodušeně stačí říct, že u rastrové se při zvětšování nakreslených objektů zhoršuje kvalita (je vidět kostičky). U vektorové ne.

Než začneme Nejprve si však musíme zdůraznit několik důležitých věcí: Cokoli v tomto programu uděláš, se dá vrátit zpět. Nahoře dáš jen Úpravy > Zpět, nebo použiješ známou klávesovou zkratku Ctrl+Z. To tě vrátí vždy o jeden krok zpět, a lze opakovat vícekrát. Cokoli namaluješ či napíšeš, se jmenuje objekt. Objektům lze měnit velikost, tvar, barvu, umístění, pořadí, lze je mazat, klonovat apod. Vše si ukážeme. Nyní je ale hlavní vědět, že toto vše jde pouze tehdy, máš-li vybraný nástroj Výběr, tedy bílou šipku (o tom za chvíli)

Základy Dnes si ukážeme, kde najdeme všechny potřebné nástroje programu, a jak použít některé z nich. V programu vlevo máš následující panel tlačítek. Některá mají v pravém dolním rohu černou šipku. To znamená že když na ně ukážeš a podržíš dvě vteřiny levé tlačítko myši, vysune se podnabídka. Výběr – tuto bílou šipku vždy vyber ihned poté co něco namaluješ/napíšeš. Slouží k přesouvání a úpravám již nakreslených ojektů. Křivky – kreslení čar či křivek. Popíšeme si později. Tvary – kreslení různých tvarů. Popíšeme si později. Text – psaní textu. Popíšeme si později.

Křivky 5 4 3 2 1 1 – Podržením levé myši namaluješ libovolně tvarovanou křivku. Po puštění myši se křivka uzavře a můžeš malovat další. 2 – Podržením levé myši namaluješ úsečku. Puštěním myši se uzavře a můžeš malovat další. 3 – Klikni jednou levou myší na místo, kde bude první bod křivky. Nyní ukaž na místo kde bude druhý bod křivky. Stiskni a drž levou myš. Táhnutím myši budeš křivit křivku. Jakmile pustíš levé tl. myši, křivka se uzavře a můžeš kreslit další. 1 2 3

Křivky 5 4 3 2 1 4 – Klikáním levým tlačítkem myši zadáváš body pro mnohoúhelník. Samy se budou spojovat. Poslední bod musíš zadat přesně do prvního bodu (ve kterém jsi začínal/a), aby se mnohoúhelník uzavřel a dal vyplnit barvou (o tom později). 5 – Spojení nástroje 3 a 4. Klikni jednou levou myší. To je první bod zakřiveného mnohoúhelníku. Nyní ukaž jinam, podrž levé tlačítko myši a táhni myší. Objeví se druhý bod a ty můžeš křivit čáru mezi prvním a druhým bodem. Pusť tlačítko myši a můžeš přejít na třetí bod. Poslední bod zase musí být přímo v prvním, aby byl mnohoúhelník uzavřen. 5 4

Tvary Zde není potřeba popisovat každý tvar samostatně. Všechny se chovají stejně. Vyber si tvar který chceš (kromě posledního, ten nepotřebujeme). Drž levou myš a táhni. Tím se maluje tvar. Když nebudeš hýbat myší, uvidíš i modře jak pak tvar bude vypadat. Puštěním levého tlačítka myši se tvar namaluje a můžeš malovat nový. Po nakreslení tvarů se nezapomeň přepnout zpět na bílou šipku.

Bílá šipka (výběr) Jak již bylo řečeno, bílou šípkou dále upravuješ již nakreslené objekty. S bílou šipkou klikni jednou na nakreslený objekt (já mám zde kruh). Objeví se kolem něj puntíky, což znamená, že je tvar označený. Toto je velice důležité pro příští hodinu, ale i nyní.

Bílá šipka (výběr) Puntíky slouží pro změnu velikost objektu. Levou myší chytneš puntík a táhnutím měníš velikost. Jsou dva druhy. Představ si, že puntíky tvoří čtverec/obdélník. Puntíky na rozích (na obrázku dole červené) mění velikost objektu bez změny poměru stran, tedy mění velikost celkově, nedeformují objekt. Puntíky na stěnách (na obrázku dole modré) mění pouze šířku či výšku, podle toho který použiješ.

Bílá šipka (výběr) To ale není vše. Když vidíš puntíky, klikni na objekt bílou šipkou ještě jednou. Místo puntíků tam budou šipky. Opět jsou dva druhy: Šipky na rozích slouží k otáčení objektu Šipky na stěnách slouží k naklánění objektu Vyzkoušej si to.

Závěr To je pro dnešek vše. Příště si ukážeme, jak tvarům změníme barvy, jak přidáme stín a jak vytvoříme šipky.

Zoner Callisto 4 (školní licence) Microsoft Office PowerPoint 2003, verze 11.8335.8341), SP3