AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Advertisements

ÚVOD DO VÝCHOVY MIMO VYUČOVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Téma 3: Cíle vzdělávání 3. část
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Příprava katechety a učitele náboženství
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Plánovací proces a druhy plánování
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Rámcové a školní vzdělávací programy
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Výuka jako řízená socializace
Pedagogická komunikace
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Nástin dějin pedagogiky a úvod do pedagogiky
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Standardy jako zrcadlo českého kurikula Mgr. Olga Bauerová Mgr. Marek Lauermann ZŠ a MŠ Brno, Jihomoravské nám. 2.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
9. Tvorba individuálního plánu
Pedagogické disciplíny
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Edukátor Profese učitele
Školní didaktika.
9. Tvorba individuálního plánu
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Standardy pro základní vzdělávání
Management a řízení hotelu
Evaluace v mateřských školách
Kurikulum: obsah školní edukace
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.
PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: Složky cílů, dělení cílů, cíl, afektivní složka, kognitivní složka, konativní složka CÍLE VÝUKY VY-32-INOVACE-PED- 210

vymezen hned na začátku zamýšlený a očekávaný výsledek, k němuž vyučující a žáci směřují odvozen z obecných cílů vzdělávání (v úvodech vzdělávacích dokumentů) Funkce výchovných cílů orientační –pro dosažení cíle je nutná správná orientace, obsah cíle výchovy z neobecnějších požadavků formulovaných společností motivační – sebevzdělávání, sebevýchova realizační – proměna ve skutečnost regulační –sebereflexe a sebekontrola aktuálního stavu ve vztahu k postupným cílům

Schéma stanovení cílů výuky ! KDYŽ STANOVUJEME CÍL, MUSÍME VZÍT ZE VŠECH TĚCHTO KATEGORIÍ ! OBSAH PŘEDMĚTU CÍLE POTŘEBY SPOLEČNOSTI OSOBNOSTNÍ POTŘEBY A ZÁJMY ŽÁKA

při formulaci jakýchkoli cílů, musíme pamatovat na 3 složky cílů: kognitivní - poznávací konativní – motorické, sociální afektivní – emotivní, hodnotová, postojová kognitivní konativní afektivní

Podmínky pro efektivní práci s cílem výuky: přijetí cíle žákem – když žák vidí smysl, má to pozitivní přínos formulace cíle – měl by být přiměřený, funkční (konkrétní a jednoznačný) !!! CÍL JE VE VZÁJEMNÉM VZTAHU K DALŠÍM PRVKŮM VÝUKY !!!

Členění cílů: podle času – krátkodobé x střednědobé x dlouhodobé podle náročnosti – maximální x minimální x optimální podle řízení – strategické x taktické x operativní podle rozsahu – obecné x konkrétní podle vztahů – skupinové x individuální formulované učitelem x formulované žákem

Požadavky na formulování cílů  přiměřenost  funkčnost (účelnost, užitečnost)  konkrétnost, jednoznačnost  formulace umožňující ověření splnění  vyjádření cíle ve výkonech žáka (např. žáci budou znát…)  norma výkonu s hodnotící škálou  vymezení podmínek výkonu

Charakteristika cíle by měla obsahovat: požadovaný výkon vychovávaného – žáci budou umět narýsovat, nakreslit apod. normu výkonu – stanovením minimální hranice kvality a úrovně výkonu podmínky výkonu – bližší vymezení způsobu řešení, vymezení přípustné pomoci a dovolených pomůcek (literatura apod.)

POUŽITÉ ZDROJE: KALHOUS, Z. a OBST, O.: Školní didaktika. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN X ČÁBALOVÁ, D.: Pedagogika. 1.vyd. Praha: Grada, s. ISBN PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 2.vyd. Praha: Portál, s. ISBN