Eportfolio otázka 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fonologie Cvičení číslo 6.
Advertisements

Otázky: Asking Questions Ask the questions answered by the underlined words in the following sentences. Vzor: Zavolám vám zítra. Kdy mi zavoláte? *Taken.
Způsobové slovesa Conjugate the infinitives in the following sentences to fit the context. Vzor: (smět) číst ten časopis? Smím číst ten časopis? *Taken.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 3: my a já 1. Včera nám představil tu dívku.
Eportfolio Otázka číslo 4. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
Verbs: Oni Forms & L-Participles For the following infinitives, give both the third-person plural conjugated form (i.e., the oni-form) and the masculine.
PRESENT PERFECT SIMPLE
Píseň “Starý muž” Reakce?. Fonologie Cvičení číslo 5.
Modální- způsobová slovesa
Předtím než vám ukážu svou prezentaci o životu ve Vesmíru si uvědomte si, že nejsou vědecky potvrzené žádné informace ! ! ! ! !
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině MUST / HAVE TO VY_22_INOVACE_06 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Must or have to VY_22_INOVACE_14 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Pro tebe Někdo na tomto světě tě miluje tak moc, že by pro tebe zemřel.             
Konverzace: Který měsíc se vám líbí a proč?. Kolja 3 Otázky a film.
Čtěte pomalu a tiše!  .
Verbs: Past & Future Change včera to zítra and vice versa, making the necessary changes in verb tense. Do not change the aspect of the verbs. Vzor: Včera.
Fonologie Cvičení číslo 5. Interview Kde jsi byl/byla včera? Co jsi dělal/dělala včera? Co budeš dělat dnes po hodině češtiny? Co budeš dělat zítra?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L5 ex 6: se a si 1. Nepamatujeme __ každý obraz.
Se a si: Reflexive Pronouns Insert se or si into the following sentences, if possible. Vzor: Povídali jsme ___ ještě několik minut. Povídali jsme si ještě.
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Konverzace: Z čeho máte radost?. Kolja 3 Otázky a film.
My a já: Singular & Plural Personal Pronouns In the following sentences, replace my with já, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the appropriate.
17. Ze svých synů měl Jakub nejraději Josefa
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Lidové noviny a webové stránky. Kdo je ta dy? Kdo má domácí úkol ?
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Dikt át L6 ex4 1. Rád ____ rozhlas.
Fonologie Cvičení číslo 7. Otázky o zkoušce Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Perfective v. Imperfective Choose the appropriate form of the verb (either perfective or imperfective) to complete the following sentences. For some sentences.
Počitatelné – nepočitatelné Některá podstatná jména můžeme počítat:
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Countability – some, any VY_22_INOVACE_03 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Eportfolio otázka 7. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
Poslechneme píseň: Mně se zdá. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Konverzace Co jsi dělal/dělala ve sněhu?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_671_SOME_ANY TÉMA: Some, any ČÍSLO PROJEKTU:
Karle, vy jste sourozenci? Ne, bratři.
Jak na bezpečný internet?
Jak na bezpečný internet?
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Stative verbs Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zahrajte svůj part pro lepší internet Bezpečnost online …aneb bavte se a diskutujte s dětmi o problémech online D en bezpečnějšího internetu 2016.
P. uč. Zelinková a P. uč. Solnařová MATEMATIKA X MATEMATIKA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dative singular (Komu? Čemu?) after verbs: rozumět, kupovat, posílat, věřit, radit Eva chce dát Petrovi dárek. KOMU chce dát Eva dárek? Medik měří pacientovi.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
VY_32_Inovace_6.3.7 AZ kvíz tvarosloví Český jazyk 7. ročník
Otázky: Asking Questions
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
Se a si: Reflexive Pronouns
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Zápor: Negation Negate the following sentences. This will require negating the verb and changing the indefinite pronouns into negative pronouns. Vzor:
Č T I P O M A L U A T I Ś E !! -na světě je minimálně pět lidí, kteří by pro Tebe zemřeli.
Zájmena.
Kdo/Co? Fill in the blanks with the correct case of kdo or co, depending on context. Vzor: ____ políbil Jiří? Koho políbil Jiří?
Transkript prezentace:

Eportfolio otázka 5

Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?

L5 ex 7: otázky 1. Učí nás české literatuře.

L5 ex 7: otázky 1. Učí nás české literatuře. Čemu vás učí? 2. Učí české literatuře nás.

L5 ex 7: otázky 1. Učí nás české literatuře. Čemu vás učí? 2. Učí české literatuře nás. Koho učí české literatuře? 3. Už umí dobře vyslovovat „ř“.

L5 ex 7: otázky 1. Učí nás české literatuře. Čemu vás učí? 2. Učí české literatuře nás. Koho učí české literatuře? 3. Už umí dobře vyslovovat „ř“. Co už umí dobře vyslovovat? 4. Večer jsme si vyprávěli staré anekdoty.

L5 ex 7: otázky 1. Učí nás české literatuře. Čemu vás učí? 2. Učí české literatuře nás. Koho učí české literatuře? 3. Už umí dobře vyslovovat „ř“. Co už umí dobře vyslovovat? 4. Večer jsme si vyprávěli staré anekdoty. Jaké anekdoty jste si vyprávěli večer? 5. Budeme muset cvičit s nimi.

L5 ex 7: otázky 5. Budeme muset cvičit s nimi. S kým budete muset cvičit? 6. Zabývám se tímhle oborem.

L5 ex 7: otázky 5. Budeme muset cvičit s nimi. S kým budete muset cvičit? 6. Zabývám se tímhle oborem. Jakým oborem se zabýváte? 7. Po hodině jsme mluvili o hudbě.

L5 ex 7: otázky 5. Budeme muset cvičit s nimi. S kým budete muset cvičit? 6. Zabývám se tímhle oborem. Jakým oborem se zabýváte? 7. Po hodině jsme mluvili o hudbě. O čem jste mluvili po hodině? 8. Jmenuji se Jaroslav Němec.

L5 ex 7: otázky 8. Jmenuji se Jaroslav Němec. Jak se jmenujete? 9. Zajímám se o Dobrovského a o Jungmanna.

L5 ex 7: otázky 8. Jmenuji se Jaroslav Němec. Jak se jmenujete? 9. Zajímám se o Dobrovského a o Jungmanna. O koho se zajímáte? 10. Myslím na otce.

L5 ex 7: otázky 8. Jmenuji se Jaroslav Němec. Jak se jmenujete? 9. Zajímám se o Dobrovského a o Jungmanna. O koho se zajímáte? 10. Myslím na otce. Na koho myslite?

L5 ex 8: zápor 1. Máš něco hezkého?

L5 ex 8: zápor 1. Máš něco hezkého? Nemáš nic hezkého? 2. Naučil jste se dnes něčemu?

L5 ex 8: zápor 1. Máš něco hezkého? Nemáš nic hezkého? 2. Naučil jste se dnes něčemu? Nenaučil jste se dnes ničemu? 3. Poslouchali jsme nějakou hudbu.

L5 ex 8: zápor 1. Máš něco hezkého? Nemáš nic hezkého? 2. Naučil jste se dnes něčemu? Nenaučil jste se dnes ničemu? 3. Poslouchali jsme nějakou hudbu. Neposlouchali jsme žádnou hudbu. 4. To jsem někde viděl.

L5 ex 8: zápor 1. Máš něco hezkého? Nemáš nic hezkého? 2. Naučil jste se dnes něčemu? Nenaučil jste se dnes ničemu? 3. Poslouchali jsme nějakou hudbu. Neposlouchali jsme žádnou hudbu. 4. To jsem někde viděl. To jsem nikde neviděl. 5. Někdy si s ním povídám.

L5 ex 8: zápor 5. Někdy si s ním povídám. Nikdy si s ním nepovídám. 6. Je tady někde nejaký most.

L5 ex 8: zápor 5. Někdy si s ním povídám. Nikdy si s ním nepovídám. 6. Je tady někde nejaký most. Není tady nikde žádný most. 7. To je nějak zvláštní.

L5 ex 8: zápor 5. Někdy si s ním povídám. Nikdy si s ním nepovídám. 6. Je tady někde nejaký most. Není tady nikde žádný most. 7. To je nějak zvláštní. To není nijak zvláštní. 8. Něco si pamatuju.

L5 ex 8: zápor 8. Něco si pamatuju. Nic si nepamatuju. 9. S někým se musím cvičit.

L5 ex 8: zápor 8. Něco si pamatuju. Nic si nepamatuju. 9. S někým se musím cvičit. S nikým se nemusím cvičit. 10. Ptala se na vás nějaká dívka.

L5 ex 8: zápor 8. Něco si pamatuju. Nic si nepamatuju. 9. S někým se musím cvičit. S nikým se nemusím cvičit. 10. Ptala se na vás nějaká dívka. Neptala se na vás žádná dívka.

L5 exx. Stránky 11, 12

Se a si Some verbs just have se: jmenovat se, ptát se/zeptát se, zabývat se Some verbs just have si: pamatovat si, povídat si Some verbs can add se or si for a change in meaning: dát si, koupit si, vysvětlit si, ztratit se, představit si Some verbs can use se or si to signal reciprocality: dát si, koupit si, poslouchat se, prominout si, rozumět si, slyšet se, věřit si, vidět se, vysvětlit si, vyprávět si, představit si