P4 Analýza portfolia/ strategické plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
managementu znalostí podle
Advertisements

Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
2.Vnitřní analýza.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Analýza konkurenčního postavení
Strategické plánování v marketingu
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová
Výběr trhu pro export, strategický marketing
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Metody analýzy portfólia
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Strategický management
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Poradenství v obecném řízení
Strategický management
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
neboli: Matice Bostonské poradenské skupiny (Boston Consulting Group)
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Marketing Základy a postupy..
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Analýzy a strategie Analýzy. Analýza SWOT S – Strengths; silné stránky W – Weaknesses; slabé stránky O – Opportunities; příležitosti T – Threats; ohrožení.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Model struktury strategického managementu
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Portfolio analýza Matice BCG – Boston Consulting Group /bostonská matice/ 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Strategický marketing
Marketingový plán podniku
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Digitální učební materiál
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
Portfolio analýza Model GE
Marketingový systém řízení
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

P4 Analýza portfolia/ strategické plánování „Jestliže skutečně vynikáte v určité části trhu, pak za to dostanete zaplaceno“ Frank O´Keefe, president Armstrong Corp.

Strategické plánování firmy určení poslání firmy identifikace strategických podnikatelských jednotek (SBUs) analýza a vyhodnocení financování obchodů identifikace nových obchodních příležitostí a jejich dosahování

Poslání firmy historie aktuální preference vedení tržní hospodářství zdroje firmy kompetence

Definice obchodů

Identifikace strat.podn.jednotek Oblast podnikání definovat ve třech „rozměrech“ (Abellova teorie): skupina zákazníků, která je obsluhována potřeby zákazníků, které jsou uspokojovány technologie, která je potřebná k uspokojení Charakteristika SBU: činnost/obchod, který lze plánovat izolovaně má své vlastní konkurenty má svého manažera odpovědného za zisk

Proč SBU? Jsou firmy, které se zabývají jen jednou oblastí podnikání; zpravidla je ale předmětem zájmu více podnikatelských aktivit pro jednotlivé SBU je nutné připravit marketingové plány, cíle, identifikovat oblast podnikání, odhadnout vývoj na trhu a jejich uplatnění - (schéma SBU versus podnik) základní otázkou pro podniky je výběr „správných“ SBU, protože ne všechny SBU jsou jednoznačné

Vyhodnocování portfolia podniku Identifikovat SBU pro potřeby podniku a pro zajištění současných a zítřejších „živitelů“, tj. zjištění, které SBU budovat, udržovat, sklízet a likvidovat BCG - Bostonská konzultační skupina založen na vztahu tempa růstu trhu a relativního tržního podílu trhu GE - General Electric založen na vícefaktorové analýze matice portfolia

Ansoffova matice Přístup založený na kombinace výrobek vs trh penetrace trhu vývoj výrobku rozvoj a posílení trhu diversifikace

Formulace strategie Porter - tři druhové strategie: nákladová priorita diferenciace ohnisko soustředění

Formulace programu a realizace „hardware“ strategie struktura systém „software“ styl zaměstnanci (staff) dovednosti (skills) sdílené hodnoty