Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová"— Transkript prezentace:

1 MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová margarisova@pef.czu.cz

2 ZÁJMOVÁ SKUPINA: DEFINICE  Zájmová skupina je každý (fyzická nebo právnická osoba), jehož činnost může ovlivnit podnik nebo naopak, kdo je pod vlivem činnosti podniku.

3 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN (AZS) Založena na dvou předpokladech: – stav podniku je výsledkem působení sil, které podporují jeho rozvoj a sil, které jeho rozvoji brání (oba typy sil jsou výsledkem působení zájmových skupin) – výsledek podnikové strategie je závislý na kolektivním působení relevantních zájmových skupin v průběhu realizace strategie. Cílem analýzy zájmových skupin je: I. identifikovat relevantní zájmové skupiny II. identifikovat a otestovat předpoklady o zájmových skupinách

4 AZS: Ad I – IDENTIFIKACE ZÁJMOVÝCH SKUPIN  Identifikovat maximální množství zájmových skupin. Vlastníci Věřitelé Zaměstnanci Odbory Městský úřad Národní vláda Dodavatelé Konkurenti Podnikový management Náboženské skupiny atd…

5 AZS: AD II - IDENTIFIKACE A TESTOVÁNÍ PŘEDPOKLADŮ O ZS a) Formulace předpokladů: – odpověď na otázku: Jaké věrohodné předpoklady lze učinit o jednotlivých zájmových skupinách. – Třídit je do dvou kategorií: podporující strategii, omezující strategii. b) Ohodnocení předpokladů z hlediska jejich významu a jistoty: – Význam: 0 = nevýznamný p., 9 = velmi významný p. – Míra jistoty: 0 = velmi nejistý p., 9 = velmi jistý p. c) Analýza čistého efektu z působení předpokladů podporujících strategii a těch, které ji omezují.

6 POŽADAVKY ZÁJMOVÝCH SKUPIN Akcionáři – podíl na rozděleném zisku; právo kontrolovat účetní knihy… Zaměstnanci – ekonomické, psychologické uspokojení z práce… Dodavatelé – trvalý odbyt; dodržování podmínek kontraktu.. Zákazníci – návod k použití, servis.. Vláda – daně, spravedlivé a volné soutěžení… Konkurenti – pravidla soutěžení… Místní komunita – produktivní a zdravé zaměstnanecké příležitosti, trvalá zaměstnanost.. atd…

7 Zájmová skupina Hlavní předpokladyVýznamJistota VlastníciPodporující:0-9 Omezující:0-9 ZákazníciPodporující:0-9 Omezující:0-9 ZaměstnanciPodporující:0-9 Omezující:0-9

8 AZS: MATICE 950950 ZNALOST PŘEDPOKLADŮ ( Míra jistoty“) Jistá Nejistá 0 5 9 Zanedbatelný Významný VLIV ZÁJMOVÉ SKUPINY NA STRATEGII („významnost skupiny“) OVLIVNITAKCEPTOVAT/ PŘESVĚDČIT IGNOROVATVZDĚLÁVAT

9 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová"

Podobné prezentace


Reklamy Google