Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 595 Klíčová slova: Plán, plánování, analýza Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: marketingový plán hotelu
Marketingový plán hotelu
Marketingový plán hotelu je zpracován na obdobných principech jako dlouhodobý marketingový plán v obecném pojetí. Marketingový plán hotelu se skládá z následujících částí: analýza produktu –momentální stav, trendy ve vývoji, finanční analýza, postavení hotelu v cílovém místě, ceny podle sezony, změny v obchodní politice, ekonomická situace, dostupnost produktu, jeho nákladovost;
Struktura marketingový plán hotelu analýza trhu –podle geografických hledisek a demografických hledisek; analýza konkurence; –organizační struktura a její zhodnocení; marketing - management –jak je management zapojen do tvorby marketingového plánu; program prodeje –zprostředkovatelé, PR, rozpočet na propagaci; definování obchodní politiky –úroveň poskytovaných služeb, konkurenceschopnost, velikost zisku, objem prodeje základních a doplňkových služeb, rezervace, personální otázky;
Struktura marketingový plán hotelu operační činnosti –využití kapacity, průměrná cena, tržby, zisk, podpora prodeje za poslední dva roky a výhled na další dva; opravy a údržba; rozpočet středisek; rozpočet zařízení –vybavení, splácení úvěru, podpora prodeje, provozní kapitál; finanční plán fixní náklady, variabilní náklady, cash-flow; shrnutí –analýza nabídky a poptávky, makro a mikroprostředí, trhu služeb, největších konkurentů, analýza faktorů ovlivňujících nabídku a poptávku, analýza tržeb, finanční analýza, finanční plán, rozpočet.
Kontrolní otázky 1.Vyjmenujte požadavky, které by měl splňovat marketingový plán? 2.Uveďte části marketingového plánu hotelu? 3.Jaké jsou výhody marketingového plánu?
Použitá literatura KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN