marketingové poradenství MODEL EXCELENCE EFQM Ing. Petr Kratochvíl marketingové poradenství
Metodika a přednosti EFQM Výsledky 50% Předpoklady 50% Vedení 10% Řízení pracovníků 9% Řízení procesů 14% Spokojenost pracovníků 9% Výsledky podnikání 15% Strategie & Plánování 8% Spokojenost zákazníků 20% Odpovědnost vůči společnosti 6% Řízení zdrojů 9% Inovace a vzdělávání
Stanovení výchozí situace Průběžný proces po mnoho let Typické první skóre je 250 ~ 350 (ISO 9000 certifikace) Nejlepší světová úroveň je >750 (Vítězové Evropské ceny kvality) Dosáhnout 750 bodů z úrovně 300 trvá 5 let při ročním růstu 20% Cílené akce -výrazné zlepšení
Bodovací tabulka pro hodnocení „Předpokladů“
Bodovací tabulka pro hodnocení „Výsledků“
Výsledky Společnost MMC tým Seznam kritérií pro přípravu Volba a příprava týmu!!! Interview + formulář Sebehodnocení + příručka Výstup grafy, body Workshop reaudit Akční plán + priority Akční plán + priority Návrh projektu společnosti
Výsledky – průměry za kritéria
Vyhodnocení jednotlivých kritérií Ref. Divize 1 Divize 2 Divize 3 Divize 4 Divize 5 1.1 2 3 4 1.2 1 1.3 1.4 2.1 2 4 3 1 2.2 2.3 2.4 2.5 3.1 1 2 3 3.2 3.3 3.4 3.5 3.6
Vyhodnocení Vyvážení předpokladů a výsledků
Příležitosti pro zlepšení Akční plán Silné stránky Příležitosti pro zlepšení VEDENÍ Vedení pracuje jako tým Loajální, disciplinovaný management Vedení ne vždy reaguje na zpětnou vazbu Zastupitelnost klíčových pozic 2. STRATEGIE, CÍLE Znalost trendů na trhu … Jasná představa o vizích, cílech Podnikatelský plán – plán čísel, chybí plán zdrojů Řízení rizik – zpracování alternativních plánů 3. a 7. ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Individuální motivace vedení Interní komunikace v divizi, dialog Není podpora zaměstnance – vedení – systém Formální hodnocení zaměstnanců 4. ZDROJE Plánování financí + výkaznictví Práce s pohledávkami, úvěry IS a jeho částečné využití 5. PROCESY Dobré vztahy – zákazník se vrací Procesy pod kontrolou, dohledatelnost Nízké využití informací z trhu - systematicky 6. SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ Zákazníci spokojení – vrací se Reakce na chování trhu – na zákl. Inko Mechanismus práce s daty Slabé využití možností – vysoká přidaná hodnota 8. OKOLÍ Aktivní práce na tvorbě pozitivní image Plánování image Nevyhodnocení cílené práce s komunitou 9. VÝSLEDKY