Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Etika v podnikání Business Ethics
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_KRIZOVÝ.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_KONTROLA.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_MAJETEK.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ORGANIZOVÁNÍ.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_PODSTATA.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_ELEKTRICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_KONTROLA.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_ODBORNÁ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_MZDA_S.P.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_OCHRANA.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_ZMĚNY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_VYPOCTY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_BEZPEČNOSTNÍ.
Tržní prostředí.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
FIREMNÍ KULTURA.
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ing. Veronika Dostálková MBA
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ ETIKA_P2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/ Tematická oblast : MANAGEMENT PRO 2. ROČNÍK Datum tvorby: Datum ověření: Klíčové slovo: podnikatelská etika, podniková kultura, etický kodex, etické řízení Anotace: Prezentace je určena pro žáky 2. ročníku oboru vzdělání Podnikání, slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s pojmem etika, podnikatelská etika, etický kodex, podniková kultura.

Podnikatelská etika  Etika – pochází z řeckého slova ethos = zvyk, obyčej  vědní disciplína, zabývá se teorií morálky, podstatou morálního vědomí, mravními zásadami, mravním jednáním  Podnikatelská etika – obsahuje morální principy, kodexy a návody jednání a chování, podle kterých by se mělo řídit podnikání

Podnikatelská etika  v praxi etika uplatňována pomocí etických kodexů  Nástroje etického řízení:  Sociální audit – zahrnuje zaměstnaneckou politiku, ekonomický rozvoj podniku, dobročinnost  Etický audit – zahrnuje hodnocení etického programu podniku  etika chování podniku je závislá na etice chování zaměstnanců

Podnikatelská etika  Etický kodex  dokument  stanoveny principy etického chování  vymezení žádoucího chování, upevnění firemní kultury  platí pro všechny pracovníky  při neplnění – dopad na zaměstnance

Podnikatelská etika  Příklady z etického kodexu spokojený zákazník na 1. místě, slušné jednání závazek mlčenlivosti chránit zájmy zaměstnavatele chránit životní prostředí nezneužívat postavení pro osobní zájmy zákaz přijímání darů a jiných výhod zákaz korupce tisková mluvčí – jedná s médii

Podnikatelská etika  Vývoj podnikatelské etiky  období klasického managementu ( )  budování základů podnikatelské etiky  narůstá význam  samostatná vědní disciplína  u nás po roce 1989

Podnikatelská etika  Podniková kultura = souhrn zvyklostí, názorů, pravidel chování pracovníků a způsob jejich prezentace vůči okolí  Zahrnuje: Vnímatelné charakteristiky  symboly – logo, vlajka  firemní obřady – oslavy výročí  oblékání – odlišení, jmenovky  komunikace

Podnikatelská etika Pravidla jednání  sociální normy, pravidla pro jednání – uplatňovaný styl řízení, informovanost zaměstnanců, vymezení odpovědnosti a pravomoci  při pozorování z vnějšku jsou částečně viditelné, dají se často rozpoznat

Podnikatelská etika Životní představy  vztah k okolí  závisí na charakteru člověka, vzdělání, rodinném prostředí, životních zkušenostech  při pozorování z vnějšku jsou neviditelné

Podnikatelská etika  Faktory ovlivňující podnikovou kulturu  vnější – okolí, konkurence, společenské a kulturní podmínky  vnitřní – styl řízení, pracovní podmínky, organizační struktura podniku  každá organizace má svoji podnikovou kulturu  důležitá je její úroveň – zda brzdí nebo rozvíjí chod organizace

Podnikatelská etika  Zpětná vazba – jak působí organizace navenek nedostatky – zavést opatření k nápravě řada nástrojů pro zjištění stavu – např. dotazníky

Opakování Co je podnikatelská etika? Jaké jsou nástroje etického řízení? Co je etický kodex? Co patří do podnikové kultury?

Zdroje Zlámal, J., Bačík, P., Bellová, J. Základy managementu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Truneček, J. a kolektiv autorů. Management v informační společnosti. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Šajdlerová, I., Konečný, M. Základy managementu. Ostrava: Vysoká škola báňská v Ostravě, ISBN Veber, J. a kolektiv autorů. Základy managementu pro SŠ. Praha: Fortuna, ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word.