SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Systém kurikulárních dokumentů
Dominance veřejných vzd. inst. 23 mateřských škol, 16 základních, 3 speciální (praktické), 3 umělecké 5 ZŠ neúplných nedostatek jeslí nárůst počtu dětí.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
vlastní hodnocení školy
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Školní stravování Mgr. Eva Martinková odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajský úřad Libereckého kraje tel.:
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Organizace předškolního vzdělávání
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Plán vzdělávacích aktivit
Základní vzdělávání a další …
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Bc. Magdalena Zábranská
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Vazba na Operační programy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Normativní financování vztahy a souvislosti
Tisková konference
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Demografický vývoj v okolí Prahy, kapacita ZŠ, nedostatek pedagogů
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Pracovní setkání středních škol
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA P SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA Mgr. Jaroslava Vatalová Odborná referentka předškolního vzdělávání na MŠMT

Raná péče a vzdělávání v ČR Mgr. et Mgr. Jaroslava Vatalová - MŠMT 3

Péče o děti do roku 1989 Změny zákonů po roce 1989 Školský zákon č. 561/2005 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání

Mateřské školy a financování Normativní financování obecních škol Dotace pro soukromé školy Finanční spoluúčast rodičů

Financování regionálního školství Příprava změn v systému probíhá Návrh na úpravu přímé pedagogické činnosti ředitelů a zástupců ředitele MŠ

Situační analýza (současný stav) Vysoký podíl dětí ve věku 4 – 6 let vzdělávaných v mateřských školách (kolem 90 %) Vysoký počet dětí s odkladem povinné školní docházky Terminologické a formální nedostatky v textu RVP PV Nárůst počtu nekvalifikovaných pedagogů v MŠ Nárůst logopedických vad a problémy s jejich kompenzací Absence systému logopedické prevence Nedostatečné zaměření ŠVP PV na osvojování předčtenářské a předmatematické gramotnosti 7 7

Současná podoba RVP PV Vzdělávací oblasti Podmínky ke vzdělávání Kompetence předškolního pedagoga Evaluační systém školy Konkretizované očekávané výstupy 8 8

Požadavky na inovaci RVP PV Přesnější specifikace gramotností: Předčtenářská gramotnost Předmatematická gramotnost Přírodovědná gramotnost Technická gramotnost Logopedická prevence přímo v MŠ 9 9

Zařazování dětí mladších 3 let do MŠ Vytvořit specifické podmínky Upravit vyhlášku č. 14/2005 Sb. v plat. znění Snížit normativní počet dětí na 1 učitelku nebo zajistit další kvalifikovanou osobu 10 10

Portál www.rvp.cz Možnost aktivního vyjádření k připravovaným změnám koncepce i obsahu vzdělávání Možnost dotazování Možnost inspirace pro práci s dětmi 11 11

Rozvojový program k logopedii Vyhlášení rozvojového programu MŠMT Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání pro rok 2013 a 2014 Vyvěšení na www.msmt.cz koncem září Podání žádostí do 25. října 2013 12 12

Strategie vzdělávací politiky 2020 Zvýšit dostupnost a význam předškolního vzdělávání – všem od 4 let Otevřenost a prostupnost vzdělávacího systému Průběžně a systematicky monitorovat průchod žáků vzdělávacím systémem 13 13

Mgr. et Mgr. Jaroslava Vatalová Děkuji za pozornost. Mgr. et Mgr. Jaroslava Vatalová jaroslava.vatalova@msmt.cz Tel.: 234 812 128 14