Ministerstva a jejich úloha ve státní správě Ing. Eva Tylová 1998-2002 náměstkyně ministra žp 2008-2010 ředitelka ČIŽP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veřejná moc a veřejná správa
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Moc výkonná ii VY_32_INOVACE_ 08 - Moc výkonná II.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
Rady vlády pro koordinaci boje s korupcí
Praha, 24. července 2007 Ministerstvo obrany České republiky TISKOVÁ KONFERENCE Zkvalitnění péče o válečné veterány.
PRÁVO NA INFORMACE O ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍ, ÚČAST VEŘEJNOSTI PŘI OCHRANĚ ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ.
„Když pomáháme rodině, uzdravujeme svět“ (Virginie Satirová) Zavedení supervize pro pracovníky oddělení sociálně-právní ochrany dítěte, kontraktování.
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Organizační členění ÚO
Členění a organizace veřejné správy
PŽP Ekologická újma, organizace ochrany ŽP, zákon o ŽP + opakování obecné části.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Kontrola veřejné správy I.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Finanční a rozpočtové právo
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Státní správa Petr Machala.
Nástroje ochrany životního prostředí
Veřejná správa v oblasti životního prostředí prostředí teze
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
„AUTORIZACE METROLOGICKÝCH STŘEDISEK K OVĚŘOVÁNÍ TACHOGRAFŮ – SPOLUPRÁCE ÚNMZ A ČKS“ Ing. Jiří Kuba Úřad pro technickou normalizaci, metrologii.
Organizace veřejné správy
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Organizační zabezpečení práva životního prostředí JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Stát Tříprvková teorie –G. Jelinnek Území Obyvatelstvo
Ochrana půdy a lesa.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Městský úřad Odolena Voda má následující odbory Odbor tajemníka ( administrativa a organizace činnosti úřadu, právní služba města, správa Základních.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dějiny a organizace archivnictví v českých zemích v letech
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Kroměříž 13. –
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Působnost odboru dozoru a regulace vodárenství - oddělení stížností, kontroly a regulace v rámci dozoru MZe v oblasti VaK Seminář MZe pro vodoprávní úřady.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Národní plány povodí Aktuální stav přípravy a souhrn programu opatření.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) Zemědělské hospodaření.
Vodohospodářské aktuality
Kvalita v sociálních službách jako proces
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Odbor životního prostředí MHMP
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Etický kodex zaměstnance veřejné správy
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Legislativní materiály vlády
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Transkript prezentace:

Ministerstva a jejich úloha ve státní správě Ing. Eva Tylová náměstkyně ministra žp ředitelka ČIŽP

Ministerstva kompetence Zřízena zákonem Kompetenčním zákonem č. 2/1969 Sb. České národní rady ze dne 8. ledna 1969 o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění změn a doplnění V čele ministerstva stojí člen vlády Zákonem zřízeny i další ústřední orgány Kompetence vyjmenovány v zákoně - vrchní státní dozor -ústřední orgán státní správy -koncepční a strategické působení - legislativní -koordinační -podřízené organizace

Ministerstvo životního prostředí § 19 (1) Ministerstvo životního prostředí je orgánem vrchního státního dozoru ve věcech životního prostředí. (2) Ministerstvo životního prostředí je ústředním orgánem státní správy pro ochranu přirozené akumulace vod, ochranu vodních zdrojů a ochranu jakosti povrchových a podzemních vod, pro ochranu ovzduší, pro ochranu přírody a krajiny, pro oblast provozování zoologických zahrad, pro ochranu zemědělského půdního fondu, pro výkon státní geologické služby, pro ochranu horninového prostředí, včetně ochrany nerostných zdrojů a podzemních vod, pro geologické práce a pro ekologický dohled nad těžbou, pro odpadové hospodářství a pro posuzování vlivů činností a jejich důsledků na životní prostředí, včetně těch, které přesahují státní hranice. Dále je ústředním orgánem státní správy pro myslivost, rybářství a lesní hospodářství v národních parcích. Je rovněž ústředním orgánem státní správy pro státní ekologickou politiku. (3) K zabezpečení řídící a kontrolní činnosti vlády České republiky Ministerstvo životního prostředí koordinuje ve věcech životního prostředí postup všech ministerstev a ostatních ústředních orgánů státní správy České republiky. (4) Ministerstvo životního prostředí zabezpečuje a řídí jednotný informační systém o životním prostředí, včetně plošného monitoringu na celém území České republiky, a to i v návaznosti na mezinárodní dohody. (5) Ministerstvo životního prostředí spravuje Fond tvorby a ochrany životního prostředí České republiky. (6) Ministerstvu životního prostředí je podřízena Česká inspekce životního prostředí a Český hydrometeorologický ústav.

Koncepční práce Koncepce a politiky resortu Příprava dílčích koncepcí Akční plány (např. Plán odpadového hospodářství) Příprava, projednání, prosazení SEA – vliv koncepce na životní prostředí

Legislativa Příprava právních předpisů, zákonů i podzákonných norem Příprava normy Projednání s resorty, odborníky Legislativní rada vlády,Vláda Parlament ČR „Co měl zákonodárce na mysli, když tvořil zákon…“

Metodické řízení Metodicky řídí a sjednocuje odbornou oblast, kterou má v kompetenci Odborná stanoviska, výklady Aktivní působení pro sjednocení výkladů státní správy

Schéma

Ministr Ministry jmenuje prezident na návrh premiéra Premiér navrhuje na základě koaličních dohod (odbornost, zkušenosti, zájem strany, nestraníci, atd.) Ministr by měl být spíše manažer než odborník, ale s resortem by měl mít zkušenosti Řídí zavedený úřad, který klade odpor změnám Situace jako z „Ano pane ministře“ Prosazování zájmů resortu ve vládě, Parlamentu ČR

Náměstek Zastupuje ministra ve své oblasti působení Manažer, ale odborník Řídí činnost ve své oblasti působení Strategickou, koncepční, legislativní, odbornou, metodickou Prosazování zájmů resortu na ostatních resortech a v Parlamentu ČR Konkrétně koordinuje složité případy a mezioborové

Ředitel odboru Řídí činnost v konkrétní oblasti Koncepční činnost Legislativní Metodická Státní dozor Řeší složité případy, odborná podpora náměstka

Referent Vede konkrétní jednotlivou činnost s celorepublikovou působností v mezích daných zákonem a běžnou praxí– dle konkrétní oblasti může mít různý obsah Zpracovává podklady pro koncepční, legislativní a metodickou činnost v té určité oblasti Vede správní řízení s celorepublikovou působností Vede řízení s přeshraniční působností

Týmová práce Ministr a náměstci Průřezem od ministra po referenta Demokratičtější způsoby řízení než dříve představují větší motivaci pro pracovníky a záruku větší odbornosti při jednáních

Další útvary Obslužné útvary IT Hospodářská správa Personální oddělení Krizové řízení Zahraniční protokol

Tiskové oddělení Kdo není v médiích, jako by nebyl Informovat o všech významných činech veřejnost prostřednictvím médií Vysvětlovat problematické či nepopulární kroky Tiskové zprávy, články, tiskové konference Publikace, informační letáky Webové stránky, facebook atd.

Transparentní a efektivní úřad Úřad musí být vstřícný vůči veřejnosti (Rozhodně ne: „nemáme, neznáme a i kdybychom měli, tak stejně nedáme“) Záleží na jednotlivých úřednících, ale hlavně na vedení, které nastavuje pravidla Úřad musí být transparentní

Řízení I na úřadě je třeba uplatňovat moderní metody řízení 10 rolí manažera Kurzy rozvoje osobností

Služební zákon Nezávislost státní správy na politice Dobrý služební zákon posílí nezávislé a odborně správné rozhodování státní správy Nutné mechanismy pro postižení nesprávného rozhodnutí

Závěr Děkuji za pozornost a přeji mnoho úspěchů při uplatnění ve státní správě. Na každém z Vás bude záležet, jak státní správa bude kvalitní. Kontakt: tel.