Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Advertisements

Přítomný čas průběhový Present Continuous
"- ing" forma slovesa.
Past simple & past continuous
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_667_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_KLAD TÉMA:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY 22_INOVACE_1.2.3.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Minulý čas průběhový (kladné a záporné věty)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_45.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_09 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Present Continuous Tense Questions
Past Continuous – tvar a použití
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Past continuous tense.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
(Minulý čas průběhový)
Jazyk a jazyková komunikace - Anglický jazyk
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
Přítomný čas průběhový (5.ročník) Učebnice Project 1
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Past simple x Past continous
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_2S3U1N_VO_27_13 Název Past Continuous Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 2.roč. SŠ, 3. roč. SOU, 1. roč. nástavbového studia Tématický celek Gramatika Anotace Žáci se seznámí s použitím minulého času průběhového a své znalosti pak prověří ve cvičení v závěru DUM. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední strana prezentace Klíčová slova Was, were, wasn‘t, weren‘t Očekávaný výstup Žáci si osvojí tvorbu minulého času průběhového ve větách kladných, záporných a v otázkách. Získané znalosti si procvičí na cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření

P AST CONTINUOUS Minulý čas průběhový

TVOŘENÍ Minulý průběhový čas se tvoří pomocí: slovesa BÝT = to be (v minulém čase) a významového slovesa s koncovkou -ING : WAS / WERE + -ING I was You were He was She was - ING It was We were They were

- INGOVÝ TVAR - INGOVÝ TVAR SE VYTVOŘÍ PŘIDÁNÍM KONCOVKY -ING K INFINITIVU ing work - working ing do - doing ing play - playing POZOR na pravopisné změny: - končí-li sloveso na trojici písmen souhláska + samohláska + souhláska a poslední slabika je přízvučná, koncová souhláska se zdvojuje po přidání koncovky -ing sittingstopping sit - sittingstop – stopping ALE: ALE: open – opening - přízvuk není na poslední slabice! - u sloves, která končí na nevyslovované = němé E, dochází k vynechání tohoto písmene makingcoming mak e – making com e - coming

POSITIVE I was driving. You were reading. He was running. She was sleeping. It was working. We were waiting. They were playing. Podmět tvar slovesa to be - ingový tvar slovesa ++

ZÁPOR A OTÁZKA A KRÁTKÁ ODPOVĚĎ I was not driving.Was I driving?Yes, I was. You were not reading.Were you reading?No, I wasn´t. He wasn´t running.Was he running?Yes, he was. She wasn´t sleeping.Was she sleepingYes, she was. It wasn´t working.Was it working?No, it wasn´t. We weren´t waiting.Were we waiting?Yes, we were. They weren´t playing.Were they playing? Yes, they were..

P OUŽITÍ - ZDŮRAZŇUJE PRŮBĚH ČI TRVÁNÍ DĚJE Co se právě dělo - nějaký děj zrovna probíhal v určitý okamžik v minulosti. At five o'clock I was watching TV. When he arrived, I was reading a book. He was having lunch when I called him. Dvě činnosti probíhaly současně I was watching TV and my wife was washing up the dishes Zdůrazňujeme dobu trvání I was waiting for two hours ! Can you imagine that?

Write positive or negative sentences and questions. Use was/were + -ing : 1.He / wear / a jacket ________________________________________________ 2.What / you / do / at 11 o‘clock ? ______________________________________ 3.I / not / watch TV __________________________________________________ 4.She / play / tennis __________________________________________________ 5.It / not / rain / yesterday ___________________________________________ 6.The sun / shine / and / the birds / sing _______________________________ 7.What / they / do / at 3 o‘clock ? ______________________________________ 8.Where / you / live/ in 1981 ? _________________________________________ 9.He / not / listen to music ____________________________________________ 10.What / she /cook / yesterday ? ________________________________________

1.He was wearing a jacket. 2.What were you doing at 11 o‘clock ? 3.I was not watching TV. 4.She was playing tennis. 5.It was not raining yesterday. 6.The sun was shining and the birds were singing. 7.What were they doing at 3 o‘clock? 8.Where were you living in 1981? 9.He was not listening to music. 10.What was she cooking yesterday? ŘEŠENÍ :

Metodické pokyny k materiálu: 1) tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího se tvoření průběhového času minulého a následné procvičení tohoto tématu 2) na prvních stranách si žáci připomenou časování slovesa „to be“ v min. čase 3) další část je zaměřena na tvorbu tzv. –ingového tvaru významových sloves 4) další dvě části se věnují tvorbě kladných a záporných vět, dále pak otázek a krátkých odpovědí 5) poslední část materiálu je zaměřena na procvičení osvojeného učiva 6) metodické pokyny jsou uvedeny u cvičení 7) cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli

Zdroj: vlastní tvorba autora Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, ISBN s. 24, 221