Klíčové snímky podruhé VY_32_INOVACE_Mul4a0206Mgr. Jiří Mlnařík
Podařilo se nám dosáhnout animace letícího ptáka. Logickou úvahou dojdeme k zdánlivému problému – co když chceme animovat více pohybů najednou? Například takto – pták vzlétá, obloha se pohybuje Budeme řešit následující souběžné pohyby: Let ptáka – máme připraveno Pohyb mraku vlevo Pohyb kopce dolů Jak postupovat, pokud jsou klíčové snímky společné scéně, nikoliv objektu? Klíčové snímky podruhé
Lze samozřejmě použít řadu postupů, my však nejprve naanimujeme tu část scény, která bude vyžadovat nejvíce klíčových snímků – v našem případě let ptáka. Tuto část animace využijte z minulé části kurzu, případně ji jako procvičení vytvořte znovu. Nezapomeňte při vytváření scény vytvořit také mrak a kopec! Fáze 1 – nejsložitější animace
Po animaci letu vybereme mrak. Na prvním klíčovém snímku použijeme JMP (skok na snímek) a mrak umístíme na výchozí pozici (stačí o kousek, jde o zapsání prvního klíčového snímku, hýbe se zeleným „hlavním bodem“). Pokud se neobjeví zápis v klíčových snímcích (například jsme mrak doplňovali později), klepněte pravým tlačítkem na „hlavní bod“ a povolte animaci (Allow animation) Fáze 2 – Přidáváme animaci mraku
Stejným způsobem přejdeme na poslední snímek (je-li pohyb od prvního do posledního snímku) a mrak přesuneme na koncovou pozici. Fáze 2 – Přidáváme animaci mraku
Určitě si všimnete, že po spuštění animace mrak zůstane celou dobu stát a až mezi posledními dvěma původními klíčovými snímky se přesune. Fáze 2 – Přidáváme animaci mraku Je to kvůli záznamu pozice, která kvůli zachování původního stavu animace (v tomto případě stojícího mraku) zůstala na sousedních klíčových snímcích. Pokud oba nadbytečné záznamy odstraníme, animace poběží korektně od prvního do posledního snímku...
Stejným způsobem, jako jsme naanimovali letící mrak, nechte kopec pomalu klesat dolů – dosáhneme tím zdání, že kamera postupně stoupá. Úkol
Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje