Komplexní produktivní údržba (TPM)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
11 Udržovatelnost a servisní logistika
12 Celková efektivita zařízení (CEZ)
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
ÚDRŽBA A JEJÍ HLAVNÍ CÍLE
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Technická dokumentace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Řídící struktury.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
Projektování výrobních procesů
8 Koncepce Just-in-Time (JIT), kanban
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
5 Systémy řízení zásob Servisní logistika
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Systémy managementu jakosti
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Podniková ekonomika Personální činnost.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
VŠB - TU Ostrava, Fakulta Elektrotechniky a Informatiky Rozvoj RCM v elektroenergetice Ing. Jan Gala.
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
1 6 Predikce potřeby Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů
10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Regulační diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Paretův diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Optimalizace logistického systému a řetězců
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Nikdo není schopen zahrát sám celou symfonii ...
Management systému řízení kvality
Vnitroorganizační normy
6 Řízení zásob a sortimentu analýzou ABC
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zavádění procesního řízení systému údržby do závodu 04 ve společnosti Preciosa, a. s. Turnov Eva Zikmundová.
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
9 Hodnocení udržovatelnosti strojů a zařízení
6. Koncepce řízení projektů
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
MANAŽERSKÉ ÚČETNICTVÍ
Plánování a controlling 1
Personální plán pro podnikatelský plán
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Analýza procesů v oddělení mechanické konstrukce výrobního podniku
Systém managementu jakosti
Osobní management – modul č.4
Optimalizace výrobního procesu s využitím principů štíhlé výroby
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU ZÁKLADNÍ POŽADAVKY A DOPORUČENÍ
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Transkript prezentace:

Komplexní produktivní údržba (TPM) Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Technická fakulta ČZU v Praze Katedra jakosti a spolehlivosti strojů legat@tf.czu.cz

Nástin metod komplexní produktivní údržby (TPM) TPM (Total Productive Maintenance) - komplexní produktivní údržba spojuje: japonské koncepce komplexního managementu jakosti (TQM) s komplexním zapojením všech zaměstnanců do údržby s praktikováním preventivní údržby

Charakteristika TPM zapojením obsluhy do výkonu preventivní údržby aktivity malých skupin zlepšování udržovatelnosti, přestavitelnosti a seřizování strojů výcvik obsluh

Cíle preventivní údržby zabezpečení normálních provozních a udržovacích podmínek včasné zjištění nenormálních provozních a udržovacích podmínek okamžitá reakce na nenormální provozní a udržovací podmínky provedením údržby

Nástroje realizace TPM změna postojů všech pracovníků k údržbě v podniku zvyšování kvalifikace a dovedností údržbářů i obsluh v oblasti údržby výrobního zařízení měření a zvyšování efektivity (možnosti využití) každého výrobního zařízení v podniku (v pořadí kategorií důležitosti tohoto zařízení) zavádění a důsledné uplatňování plánovitého přístupu k údržbě v údržbářských útvarech údržbářské a zlepšovatelské aktivity malých skupin pracovníků (výrobně údržbářských týmů)

Postup realizace TPM 1. Oznámení rozhodnutí vrcholového managementu o zavádění TPM (přednášky o TPM v podniku, propagace ve firemním časopise). 2. Začátek školení a kampaně pro zavádění TPM (informační systém pro měření efektivity výrobního zařízení, školení středního managementu). 3. Vývoj organizace pro podporu TPM (ustanovení podnikového zmocněnce a tvorba organizační struktury pro zavádění TPM). 4. Stanovení hlavních cílů a zásad TPM (analýza stávajících podmínek, stanovení cílů a odhad přínosů a výsledků).

Postup realizace TPM - pokračování 5. Zhotovení rámcového plánu pro zavedení TPM (vylepšení efektivity zařízení, program údržby, zabezpečování jakosti, plánovaná údržba, školení a výcvik). 6. Spuštění (odstartování) TPM (shromáždění zaměstnanců, seznámení s vypracovanými plány, postupem realizace, získání podpory zaměstnanců k vyhlášenému programu TPM). 7. Zvyšování efektivity výrobního zařízení (měření efektivity, analýza příčin ztrát, návrhy na jejich odstranění a zlepšení efektivity zařízení).

Postup realizace TPM - pokračování 8. Sestavení autonomního programu údržby pro obsluhu výrobního zařízení. 9. Vypracování programu preventivní údržby a řízení údržby po poruše pro údržbářský útvar podniku. 10. Provádění školení obsluh a údržbářů. 11. Program pro uvádění nových zařízení do provozu. 12. Úplné provádění TPM a stanovení vyšších cílů (ucházení se o cenu produktivní údržby).

Harmonogram zavedení TPM přípravné práce (bod 1 až 5) v trvání 3 až 6 měsíců bezvýhradná podpora vrcholového vedení podniku zpracování dokumentace vytvoření speciálních malých týmů pro každý úkol (skupinu úkolů) TPM zavádění TPM (bod 6 až 12) v trvání v průměru 3 roky vzdělávání a výcvik výrobně údržbářských týmů převzetí odpovědnosti výrobně údržbářských týmů za vyčleněné údržbářské operace

Měření výsledků TPM produktivita údržby (vnitřní, vnější a celková) počet poruch za čas efektivita (využití) a způsobilost výrobního zařízení náklady na údržbu

Produktivita TPM Vnitřní produktivita údržby  vyjadřuje výkon údržbáře za jednotku času a přímo ovlivňuje náklady na údržbu. Vnější produktivita údržby představuje dopad údržby na provozuschopnost a způsobilost výrobního zařízení.  Celkovou produktivitu údržby lze vyjádřit změnou efektivity výrobního zařízení, tj. přírůstkem čisté produkce za jednotku času.

Faktory ovlivňující využití výrobního zařízení 1. Prostoje strojů a zařízení způsobené organizačními (výrobními) příčinami 2. Prostoje strojů a zařízení způsobené čerpáním času na odpočinek a osobní potřebu 3. Prostoje strojů a zařízení v důsledku preventivní údržby, kterou nelze provádět za chodu a v mimosměnovém období

Faktory ovlivňující využití výrobního zařízení (pokračování) 4. Prostoje strojů a zařízení v důsledku poruch a vyvolání dalších závislých ztrát 5. Prostoje strojů a zařízení v důsledku nutného přestavování a seřizování 6. Prostoje strojů a zařízení v důsledku technologických poruch

Faktory ovlivňující využití výrobního zařízení (pokračování) 7. Nižší výkonnost strojů a zařízení v důsledku horšího technického stavu - skutečná výkonnost 8. Počet neshodných výrobků (zmetků) vzniklých v důsledku chybného výrobního procesu, který je způsoben špatným monitorováním, špatně provedenou údržbou (opravou) a nastavováním parametrů ovlivňujících způsobilost strojů a zařízení 9. Počet neshodných výrobků (ztráta materiálu) vzniklých v důsledku náběhu zpravidla procesní výroby do stabilního stavu