Orientální tanec Úvod, seznámení s tancem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOMATOMETRICKÉ BODY NA TĚLE
Advertisements

FÁZE OBLOUKU.
HYGIENA PRÁCE U POČÍTAČE
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: MGR. JINDRA BENEŠOVÁ, 2011 – 10 – 31 NÁZEV: VY_12_INOVACE_27_ LIDSKÉ TĚLO TÉMA:
Cvičení 5 Tibeťanů Harmonizační cvičení.
Senzomotorika prevence proti zranění, návrat po zranění, rozvoj koordinace, posilovací cvičení … Zásady: chodidlo (a) stojné musí být vždy mírně nakloněné.
Strečink Je možné provádět denně před i okamžitě po tréninku nejméně však 3x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Bc. Petr Zouhar Vedoucí práce: Mgr. Martina Jančová, Ph.D.
Základy informatiky část 13
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Základy Posilování popis
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Mechanika pohybu koní.
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
= základem jsou svaly = máme jich v těle asi 600
Komunikační dovednosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Jak správně sedět u počítače
Břišní tanec * Ačkoliv si lidé v dnešní době myslí, že se jedná o svůdný tanec, jehož cílem je pobavit muže, ve skutečnosti bylo mužům dovoleno sledovat.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Tematická oblast: Vybraná témata z teorie tělesné kultury
Zuzana Ježková Martina Drozdová Tereza Smejkalová Renata Světlíková
Ruce - paže VY_32_INOVACE_Čp z 1
ANATOMIE ČLOVĚKA SVALOVÁ SOUSTAVA.
POSILOVÁNÍ BŘICHA.
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO Pracovní listy
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
CO NEJVÍCE SE NAROVNÁME, HLAVU VYTÁHNEME VZHŮRU
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
POSTAVA ( z boku).
4 BODY, které musíme matce sdělit ještě v porodnici
Tělesná výchova patří do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (stejně jako Výchova ke zdraví) učivo je členěno do samostatných a na sebe navazujících etap.
Vybrané cviky. Obecně Výběr cviků je volen tak, aby poukázal na oblasti, které je důležité posílit či protáhnout Cviky jsou voleny individuálně, pokračujte.
Znamená zvedání a přenášení věcí pomocí vašich rukou nebo fyzické námahy Je třeba se naučit správnému zvedání a přenášení věcí jako prevence úrazů a zranění.
Starty Účelem startu je zajistit podmínky pro maximálně rychlé zahájení běhu Obr.11.
Která čísla označují správné držení těla?
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3356 NázevLidské tělo Téma hodinyLidské tělo PředmětPřírodověda.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Dagmar Škývarová. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Zásady práce u počítače  Práce s počítačem může být zábavná, ale přináší i různá rizika.  Nevhodné prostředí a chování u počítače může přivodit i některé.
Správné držení těla obr.1. Při tomto postoji jsou nohy volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu.
Cvičení 5 Tibeťanů Harmonizační cvičení. Historie: Na 19.stol se vysloužilý důstojník britské koloniální armády plukovník Bradford odjel do tibetského.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
Lidské tělo.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Mimoverbální komunikace
ESTETICKÁ SKUPINOVÁ GYMNASTIKA
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_5.ročník_ 01_Soustava opěrná a pohybová
Hlavní části těla: hlava krk trup horní končetiny dolní končetiny
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Píseň Ó Zuzano, hudební.
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Za jógou se zvířátky I. část
ZŠ T. G. Masaryka Blatná, okres Strakonice
Měření kožních řas.
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
ČLOVĚK – NAŠE TĚLO PODPORA PRO VÝUKU
STATICKÝ STREČINK Slovo strečink pochází z anglického slova stretch,
Dýchání Dýchání můžete cvičit sami následovně: A) vsedě
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_59
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Držení těla a pohybové činnosti v praxi
Svaly lidského těla- tendence
Transkript prezentace:

Orientální tanec Úvod, seznámení s tancem O tanci – kostým, líčení tanečnic, hudba Taneční prvky Základní postoj Kroužení pánví Pohyby hlavou Pohyby rukou A na závěr malý kvíz

Seznámení se s tancem Orientální tanec (arabsky rags sharqi) Tento tanec nemá pevná pravidla. Je to tanec živelný, improvizační, vyjadřuje naše pocity a nálady. Tančí při něm každý kousek našeho těla, dokonce i vlasy a oči se podílejí na tanečním pohybu. Výsledný dojem je založen na kontrastu pohybujících se svalů a všech partií našeho těla. Většina pohybů vychází z pánevní oblasti, páteř je nehybná, hlavu držíme zpříma. Tanec provázejí vibrace pánve nebo ramen, které nazýváme SHIMMY. Ruce ladně kopírují křivky těla a tančící dlaně i prsty upoutávají pozornost na právě se vlnící partie. Celkový efekt tanečního projevu je výraznější s atraktivními kostýmy, rekvizitami, výrazným líčením obličeje i další částí těla a vnitřním prožíváním tanečnic.

O tanci Co na sebe Pro začátek postačí krátké elastické tričko či tílko. Ty odvážnější mohou tančit v podprsence, lambádce nebo vrchním dílu plavek. K tomu volte nejlépe dlouhou sukni nebo sukni zavinovací. Pokud doma nic z toho nemáte, zvolte klidně obyčejné legíny. Nohy můžou zůstat bosé nebo na ně nazujte gymnastické cvičky či piškoty. Můžete si také zakoupit klasický orientální šátek či rovnou profesionální kostým. Prozatím můžeme jen improvizovat a upravit si pár kousků oblečení, které máme doma. Na zdobení se prodávají různé korálky, flitry, kovové ozdobené knoflíčky, popřípadě penízky. Ozdobíme se korálky, bohatými náušnicemi, prstýnky, můžeme použít i zdobení na paže a nohy.

Líčení tanečnic Orientální hudba Líčení je velmi nápadné, zvýrazněny jsou především oči, a to kojalovou tužkou ve formě linky, nejčastěji černé, modré a zelené, mnohdy jsou v okolí očí nalepeny třpytivé flitry či kamínky, rty jsou pečlivě vykreslené konturovací tužkou a většinou nabarvené rtěnkou tmavě rudých odstínů. Orientální hudba Je k dostání již v naší obchodní síti, lze si ale pořídit i hudbu klasickou či moderní. Hudba klasická, tzv. BELLYDANCE (anglicky znamená břišní tanec) – neboli tanec bubnový. Jde o klasickou hudbu, jejímž základem jsou zvuky a rytmy bubnů. Lze použít i hudbu moderní, jako např. Arash nebo Tarkan. Základními kameny orientální hudby jsou tamburíny, bubny, bubínky, barabany apod.

Taneční prvky Základní postoj Nohy mírně pokrčíme v kolenou, pánev směřuje rovně k zemi, trup a celá záda jsou rovná a vzpřímená, krk v protažení, brada rovná, ramena dolů a mírně vzad, lopatky u sebe, paže spočívají ladně podél těla mírně zdvihnuté v loktech. Jedna noha je lehce předkročená před druhou, ruce vztyčíme nad hlavu, dlaně jsou spojené k sobě přes zápěstí, nebo jen dlaně uvolní prsty a vytvoří pomyslný kalich květiny

Kroužení pánví Postavíme se do základního postoje, nohy mírně pokrčíme v kolenou, pánev směřuje rovně k zemi, záda jsou rovná, krk v protažení, paže držíme ladně podél těla mírně zdvihnuté v loktech Pánev ani příliš nepodsazujeme, ani příliš nenakláníme vzad (nevystrkujeme zadeček). Pravá noha je mírně předkročená Začínáme pravým bokem. Bokem opisujeme půlkroužek doprava, který ukončíme v úrovni levého boku, vrátíme se s bokem zpět půlkroužkem na úroveň pravého boku a opakujeme – totéž zkusíme na druhou stranu Pokud zvládnete půlkroužky, můžete zkusit i celý kruh

Pohyby hlavou Výchozí poloha může být vestoje, ale na počátku je lepší, pokud klečíme nebo sedíme v tureckém sedu, ruce položíme na kolena, bradu mírně zvedneme a pohled očí směřuje dopředu Provádíme pohyb ze strany na stranu, jako bychom říkali NE. Poté kývavý pohyb hlavou dopředu, jako ANO Zkusíme první ladný pohyb – pohybujeme pomocí krčních svalů směrem bradou vpřed (jako želva, která vystrkuje hlavu z krunýře) Poté zkusíme krční svaly stáhnout zpět (vzad), až se vytvoří dojem dvojité brady Těžší varianta – vytváření kroužků (doprava, dozadu, doleva a dopředu) – plynule po sobě. Můžete přidat tureckou variaci pro ruce – efekt stříšky nad hlavou (spojením dlaní těsně nad hlavou)

Pohyby rukou Gestům se říká MUDRY ve staré indické literatuře Jednotlivé mudry symbolizovaly určité konkrétní pojmy, jejichž kombinací tanečnice ve spojení s ostatními částmi těla vyprávěla divákům příběhy Kobra – ruce zdvihneme nad hlavu a dlaně spojíme k sobě překřížením pravého a levého zápěstí. Spojené dlaně tvoří pomyslnou stříšku (iluze kobří hlavy) Labuť – ruce se promění v lehká křídla, dlaně jsou v protažení paží, paže zvedáme protilehle – pravá nahoru, levá dolů a naopak. U prstů spojíme prostředníček s palcem a zápěstí máme uvolněné Vlny mořské panny – paže dáme před tělo, zápěstí je uvolněné. Jako bychom hladili hladinu moře. Vytváříme dojem jakýchsi mořských vln. Ukazováček mírně prohnutý k dlani

A na závěr malý kvíz Jaké použijeme líčení pro tento druh tance? Velmi nápadné Jemné Je pravda, že při tanci tančí každý kousek našeho těla? Ano Ne Jak se nazývá klasická hudba pro tanec? Shimmy Bellydance Jak se říká gestům rukou? Mořské vlny Mudry

Zajímavé odkazy www.orientalni-obchod.cz www.orientalni-tanec.cz bellydance.mysteria.cz

Děkuji Vám za pozornost a přeji hezké chvilky při tančení Pavlína Jilková

ANO – správně! Klikni na obrázek a vrátíš se zpět

NE – špatně! Klikni na obrázek a vrátíš se zpět