Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kroky k založení ERZ v kostce. Organizační příprava  informovat svůj odborový svaz o úmyslu založit evropskou radu zaměstnanců;  zjistit, zda podnik.
Advertisements

Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Jak na to, aniž bychom se zničili
Hodnotová orientace svobodné generace
Vize, Strategie, Cíle.
Efektivnost řídící práce
Tereza Podaná Lucie Řeřábková
Ahoj všichni, jen vám chci říci, věřte či nevěřte, splnilo se mi přání, které jsem měl, a znám další lidi, kterým se to též splnilo, takže nic neztratíte.
Klient jako motor změny
K LIENT JAKO MOTOR ZMĚNY Klient jako partner a spolutvůrce terapie Mgr. Veronika SlepičkováBc. Tereza Peštová
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Proč je důležité studovat Principy
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Strategické plánování rozvoje obcí Dubovice 2010 " Projekt je financován z prostředků EAFRD v rámci Programu rozvoje venkova ČR pro období "
SUŠMÁNIE JAK… …NAPSAT PROJEKT. CÍL Musíte vědět CO, chcete udělat!
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
a jeho využití u klientů po CMP
Pozornost Přednáška s prezentací nebo prezentace s přednáškou (Zapněte si prosím zvuk a sami přecházejte na další snímky.) © Radka Mužíková.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Prof. Marie Königová Havlíčkův Brod června 2008.
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
Podnikatel Lermanův zákon o podnikání: Kterýkoli podnikatelský problém je možno vyřešit, je-li k dispozici dostatek času a peněz. Lermanův dodatek: Dostatek.
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Personální management
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
Předmět: Řízení podniku 1
1 Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
10 „zadečků“ pro Tebe.
VYTVÁŘENÍ HOJNOSTI ( z knihy Sanaya Roman, Duane Packer TVOŘENÍ PENĚZ)
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
ŠANCE PRO VAŠI ŠŤASTNĚJŠÍ I ZDRAVĚJŠÍ BUDOUCNOST.
Přečti pořádně hlavně konec !!! a nepodváděj !! A hlavně si přečti konec, to nemá chybu, jsi na správném místě! Učitel filozofie jednoho dne přisel, do.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Teorie motivace Adéla Furiková.
Praktický seminář pro vedoucí pracovníky. Zásady osobního rozvoje, které změní váš život. Dozvíte se, jak zdokonalit sebe a svoje vztahy s lidmi, jak.
Tělesné sebepojetí.
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Koučování a koučovací otázky
Strategie projektu Základní parametry: Záměr projektu Cíl projektu
Projektový cyklus, analýza SWOT
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Psaní právních dokumentů
Veřejné kampaně Petr Machálek. Co obsahuje správná kampaň? vytčený cíl strategii a taktiku soustavné a proaktivní úsilí plánovitý postup k cíli, krok.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
 Příprava  Obecný záměr (současný stav, roční cíle oddílu)  Chytrý cíl (výchovný)  Atraktivní prostředek – naplnění cílů  Příprava plánu (název, termín,
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
KOUČOVACÍ PŘÍSTUP Mgr. Jana Kazíková Mgr. Andrea Baumannová.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Párová terapie násilných osob Mgr. Bc. Michaela Kopečková Mgr. Petra Králová KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH Místo.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
VÝCVIK mentor/KA modul „připrav se!“
Jak na odměňování dle výkonu?
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Typ klienta.
Proč potřebujeme systém managementu ?
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Otázky pro průběžnou práci
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
10 „zadečků“ pro Tebe.
Transkript prezentace:

Zásady pro stanovování cíle PhDr. Milada Blažková 2014

Stanovování cíle Proč potřebujeme cíle? Důležitost stanovování cíle pro koučování. Parametry pro stanovování cíle Pozitivně formulovaný cíl Míra naší kontroly nad cílem SMARTer 2E

Proč potřebujeme cíle? PRIORITA KONEČNÝ CÍL VÝKONNOSTNÍ CÍL

CÍL „Když nevíme, jaký je náš cíl, žádný vítr není ten pravý.“

„Život je střelba na pohyblivý cíl“.

Cíl musí být vždy pozitivně formulovaný „Nemyslete na červeného slona!“

SMART Specifikovaný Měřitelný Akceptovaný Reálný Termínovaný Specific Mesurable Agreed Realistic Time

er 2E - energetický, - ekologický r - recorded

SMARTer - Specifikovaný Cíl je dostatečně jasně a přesně popsán. Co chcete? Čeho chcete dosáhnout? Představte si, že jste cíle dosáhl, jak to vypadá? Co vidíte, slyšíte, cítíte?

SMARTer - Měřitelný Cíl je definován tak, aby bylo možné jednoznačně rozhodnout, zda je splněný. Jak to poznáte, že jste dosáhl cíle? Jak to změříte? (Jak měřit spokojenost/pocit štěstí?)

Klient je dostatečně motivovaný a má SMARTer- Akceptovaný Klient je dostatečně motivovaný a má o splnění cíle zájem Nakolik je pro vás cíl skutečně důležitý? Vychází cíl z vašich přání a potřeb?

SMARTer - Reálný Klient má všechny zdroje, aby dokázal cíl splnit Jaká je realita? Nakolik je podle vás v současné situaci reálné cíl splnit?

SMARTer -Termínovaný Je určen termín, do kdy má být cíl splněn Do kdy chcete cíl dosáhnout? Co se stane do týdne? Co se stane do tří měsíců? „Cíle jsou sny, které mají konkrétní termíny“

2E Ekologický Energizovaný

r recorded zaznamenaný „Kouč je externí vůle“ „Co je psáno, to je dáno“

Cíl nemá negativní dopady na okolí 2e - ekologický Cíl nemá negativní dopady na okolí Jaké může mít dosažení cíle dopady na lidi ve vašem okolí? Jaké může mít dosažení cíle dopady na vztahy, které udržujete (rodina, přátelé, spolupracovníci, obchodní partneři aj.)?

2e - energizovaný Máte na dosažení cíle dost energie? Těšíte se na dosažení cíle? Když si představíte, že jste cíle dosáhl, jaký máte pocit? Jak se zavážete ke splnění cíle? Jak se odměníte?

r - zaznamenaný Jak cíl zaznamenáte? Jak budete o průběhu dosahování cíle podávat zprávy? Koho budete o plnění cílů informovat?

SMARTer Co chcete? Čeho chcete dosáhnout? Představte si, že jste cíle dosáhl, jak to vypadá? Co vidíte, slyšíte, cítíte? Jak poznáte, že jste dosáhl cíle? Jak to změříte? Nakolik je dosažení cíle pod vaší kontrolou?

SMARTer Nakolik je pro vás cíl skutečně důležitý? Vychází cíl z vašich přání a potřeb? Do kdy chcete cíle dosáhnout? Jaké jsou důležité milníky? Co se stane do týdne, do tří měsíců, do jednoho roku?

2e Jaké může mít dosažení cíle dopady na prostředí, ve kterém se pohybujete? Jaké může mít dosažení cíle dopady na lidi ve vašem okolí? Jaké může mít dosažení cíle dopady na vaše vztahy? Těšíte se na dosažení cíle? Máte na dosažení cíle dost energie? Jak se zavážete ke splnění cíle? Jak se odměníte?

r Jak cíl zaznamenáte? Jak budete i průběhu dosahování cíle podávat zprávy? Koho budete o plnění cílů informovat?

Karteziánské otázky Co se stane, když dosáhnu cíle? Co se nestane, když dosáhnu cíle? Co se stane, když cíle nedosáhnu? Co se nestane, když cíle nedosáhnu?

Principy koučování Klient je naprosto v pořádku a je schopný a svéprávný. Klient má k dispozici všechny zdroje, které ho dovedou k jeho cíli. Klient je schopen tyto zdroje využít ve svůj prospěch.

Cvičení (fáze G) Proč si kladete tak nerealistický cíl? V následujícím cvičení uplatněte principy koučování. Proč si kladete tak nerealistický cíl? Máte pocit, že ten cíl je váš? Možná po vás chce vedení něco jiného, že? Myslíte si, že to zvládnete? Je váš cíl měřitelný?