Kazuistika z MČ Praha 6 Kapacity ZŠ na Praze 6 x demografická data aneb Kam s ním?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výbor pro výstavbu nové ZŠ 04/2013
Advertisements

ŘÍČANSKÝ DENNÍ STACIONÁŘ. Proč stacionář ? ► Slušnost, úcta ke stáří i nemoci a demografický vývoj společnosti nás nutí přemýšlet a rozšiřovat kapacity.
Role Městské policie v prevenci úrazů v Chrudimi
Vlastní hodnocení školy
DENNÍ STACIONÁŘ OLGA.
ŠKOLSTVÍ V ÚJEZDĚ NAD LESY. MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
KONCEPCE ŠKOLSTVÍ ÚJEZD NAD LESY MATEŘSKÉ A ZÁKLADNÍ ŠKOLY V Újezdě nad Lesy.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
- projekt FRVŠ Inovace předmětu Alternativní a augmentativní komunikace - tematický okruh – F5A PROJEKT 2590/2011.
Financování předškolní péče z pohledu MČ Praha 10 Jan Baudis vedoucí odboru školství Praha 10.
Sociální práce s rodinou 3
Manželské problémy a sex
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník, LS 2010 VOŠ Jabok ETF UK.
Kritické myšlení v dnešní škole Proč zrovna „kritické“?
Základní ukazatele populačního vývoje v České republice v roce 2004 a 2005.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Václav Novák Mikroregiony kraje Vysočina Václav Novák.
Měření demografických jevů
( vzdělanostní struktura obyvatel )
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ /0.0/0.0/15_005/ Potřeba investic do základních a mateřských škol ,
Analýza volných pracovních míst a sil Nabídka pracovních sil pro nedostatkové profese v Rakousku.
Benchmarkingová iniciativa 2005, VCVS ČR, o.p.s., verze 5.1 ANALÝZA AGENDY 49samospráva ve školství Zpracoval:Odbor školství listopad 2009 – leden 2010.
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Základní informace o projektu ANALÝZA SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝCH LOKALIT V ČR Mgr. Markéta Pěchoučková MPSV, Řídicí orgán Operačního programu Zaměstnanost Závěrečná.
Projekt VEKTOR Jihlava, Scio v oblasti českého školství a vzdělávání od roku na státu nezávislá a státem nefinancovaná společnost do.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
KAPACITA ŠKOL - ROZTOKY Strasti, slasti, zkušenosti.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Makroekonomické aspekty demografického vývoje doc. Ing. Miroslav Kuře, CSC., Ing. Lucie Marková, Ph.D. SVŠES.
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
Populační vývoj Dobříšska
Prahy a Středočeského kraje
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
ANALÝZA POČTU PŘEDŠKOLÁKŮ A ŠKOLÁKŮ
Počet cizinců a zaměstnaných cizinců na území MS kraje
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Seminář: Školství v regionu a jeho perspektivy – podprogram
Státní správa – zaměstnavatel znevýhodněných skupin
REFORMA STŘEDNÍHO ŠKOLSTVÍ Zvyšování kvality a efektivity středního vzdělávání Libereckého kraje Bc. Radek Cikl náměstek hejtmana pro resort.
Základní vzdělávání a další …
Projekt Poradenství v Libereckém kraji
Bc. Magdalena Zábranská
Pražský okruh se nedaří dostavět, na severu se rýsuje alternativa!
Význam MAP pro další rozvoj vzdělávání – a jak to s nimi bude dál?
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
„Velká“ novela školského zákona
NÁRODNÍ PROGRAM – podpora územně plánovací činnosti obcí
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Veletrh zdraví
Červená, oranžová, zelená – jedeme!!!
DĚTI NOVÉ DOBY – INDIGOVÉ DĚTI
Demografický vývoj v okolí Prahy, kapacita ZŠ, nedostatek pedagogů
Práce se selhávajícím žákem
Volby do Zastupitelstev obcí a senátu Krajská správa ČSÚ ve Zlíně
Novinky v předškolním vzdělávání
Klub rodičů při ZŠ Mokrá-Horákov
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
ZŠ Zdeny Kaprálové a MŠ Vrbátky , příspěvková organizace
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
TEZE ROZVOJE BYDLENÍ V PRAZE
Sociologická analýza postojů a názorů obyvatel MČ
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Financování silnic II. a III. třídy
Transkript prezentace:

Kazuistika z MČ Praha 6 Kapacity ZŠ na Praze 6 x demografická data aneb Kam s ním?

Kampaň ke kapacitám MŠ aneb otevření problematiky kapacit ZŠ v rámci kampaně ke kapacitám MŠ vznesen požadavek na zpracování dlouhodobé demografické studie MČ Praha 6 dále byl vznesen dotaz, jak MČ hodlá reagovat na babyboom, který po MŠ zákonitě dorazí na ZŠ

Data z ČSÚ aneb demografem na vlastní pěst Praha 6 narození (+ reálný odhad 2013) – tj. 9 let za sebou Data ČSÚ – narozených = teoreticky rok 2013 = 1000 dětí s TB na MČ P6 = 9259 dětí narozených v letech Data ČSÚ Počet obyvatel MČ P Narození Přírůstek stěhován ím

Kapacity ZŠ na Praze 6 - údaje k Celková kapacita míst Stav k – míst – tj. 75% kapacity Naplněnost 75% kapacit ZŠ na P6 zahrnuje teprve dva ročníky z období babyboomu - dnes 1. a 2. třída ZŠ = narození 2005/ /07

Z demografické studie vzniklé pro potřeby školství MČ Praha 6

Praha západ obce sousedící s MČ Praha 6 počet obyvatel rok 2000 a rok 2012 Holubice ,8 x - cca o 180% Horoměřice ,8 x – cca o 180% Hostivice ,7 x – cca o 70% Roztoky ,4 x – cca o 40% Rudná ,6 x – cca o 60% Statenice ,1 x – cca o 110% Velké Přílepy ,8 x – cca o 280%

Co se do tabulek nevešlo…. Každoročně dochází k přehlašování rodičů na MČ Praha 6 v „předzápisovém“ období do MŠ Stejná praktika se začíná uplatňovat i pro zápis do ZŠ MČ Praha 6 komunikuje kapacity ZŠ pouze s okolními MČ – nikoliv s obcemi z okresu Praha - Západ Dle vyjádření uvolněného radního pro školství na MČ Praha 6 shromažďuje MHMP informace ke kapacitám ZŠ pouze ojediněle Z komunikace s kolegy působících v okrese Praha -Západ tamní radní spoléhají i do budoucna na možnost umístění „jejich“ dětí do ZŠ na Praze 6 S kritickou situací se dá do budoucna počítat zejména v oblastech satelitů v okresech Praha – Západ a Praha – Východ Těžko se plánuje bez dlouhodobé demografické studie Soukromé základní školy nejsou řešením problému

Děkuji za pozornost a doufám, že i díky dnešní akci si nebudou muset stovky rodičů v následujících letech položit otázku: „KAM S NÍM?“