Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Diagnostika SPU.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Gramotnost: definice pojmu
Výběr pracovníků Úkolem výběru pracovníků je rozpoznat, který z uchazečů bude nejlépe vyhovovat požadavkům obsazovaného pracovního místa.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Podniková ekonomika Personální činnost.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Metody pedagogické diagnostiky
Ošetřovatelský proces
Fakulta zdravotnických studií
PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA.
Pedagogická diagnostika
NÁZORY CIZINCŮ NA PROCES POSKYTOVÁNÍ OŠETŘOVATELSKÉ PÉČE V ČESKÉ REPUBLICE Vaňáčková, I.; Beharková, N.; Pokorná, A.
Metodologie bakalářské a diplomové práce
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Bidrmanová, Rintelová Učitelství praktického vyučování
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Zpráva ze setkání hlavních sester států EU Lucembursko, Mgr. Veronika Di Cara.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Fakulta zdravotnických studií
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Jiří Kabát Domácí péče 2017.
Didaktické prostředky
Fakulta zdravotnických studií
Zaměstnávání osob po výkonu trestu: nebo nevyužitá příležitost?
Sociální práce s rodinou 4
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Metody psychologie.
Edukátor Profese učitele
Standardy pro základní vzdělávání
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Edukační standardy Beharková Natália.
Studijní program Ošetřovatelství
První zkušenosti s evaluací
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy

PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ DIAGNOSTIKA ŽÁKA PRVNÍ KROK VYUČOVACÍHO PROCESU ZAHRNUJE : 1. POTŘEBY (CO SE ŽÁK POTŘEBUJE NAUČIT) 2. PŘIPRAVENOST K UČENÍ (KDY JE ŽÁK OCHOTEN SE UČIT) 3. STYL UČENÍ (JAK SE NEJLÉPE UČÍ)

POTŘEBY UČENÍ IDENTIFIKOVAT A STANOVIT PRIORITY POTŘEB A ZÁJMŮ UČÍCÍHO SE JEDINCE UČÍCÍ SE MŮŽE CHÁPAT POTŘEBY JINAK NEŽ UČITEL (SESTRA) POTŘEBA UČENÍ JE DEFINOVÁNA JAKO ROZDÍL MEZI POŽADOVANOU A SKUTEČNOU ÚROVNÍ ZNALOSTÍ ČI DOVEDNOSTÍ

JAK POSTUPOVAT 1. POZNAT ŽÁKA (UČÍCÍHO SE) 2. ZVOLIT SPRÁVNÉ MÍSTO, VYTVOŘIT VHODNOU ATMOSFÉRU 3. ZÍSKAT INFORMACE O UČÍCÍM SE 4. ZAHRNOUT UČÍCÍHO SE MEZI ZDROJE INFORMACÍ 5. ZAPOJIT ČLENY ZDRAVOTNICKÉHO TÝMU 6. URČIT PRIORITY 7. ZAJISTIT DOSTUPNOST VZDĚLÁVACÍCH MATERIÁLŮ 8. ZNÁT POŽADAVKY ORGANIZACE NA ZAMĚSTNANCE 9. VZÍT V ÚVAHU ČASOVÝ FAKTOR

METODY POSOUZENÍ VZDĚLÁVACÍCH POTŘEB NEFORMÁLNÍ ROZHOVOR STRUKTUROVANÝ (ŘÍZENÝ) ROZHOVOR OHNISKOVÉ SKUPINY STRUKTUROVANÝ DOTAZNÍK (CHECKLIST) TESTY (PŘED A PO UČENÍ) POZOROVÁNÍ ZDRAVOTNICKÁ DOKUMENTACE

METODY POSOUZENÍ POTŘEB OŠETŘOVATELSKÉHO PERSONÁLU POPIS PRÁCE FORMÁLNÍ A NEFORMÁLNÍ POŽADAVKY ZE STRANY PERSONÁLU ZPRÁVY SKUPINY PRO HODNOCENÍ KVALITY PÉČE AUDITY REGULACE STANDARDY

PŘIPRAVRNOST K UČENÍ OKAMŽIK, KDY UČÍCÍ SE PROJEVÍ ZÁJEM O UČENÍ PACIENT SE CHCE DOZVĚDĚT NOVOU INFORMACI NEZBYTNOU PRO ZACHOVÁNÍ ZDRAVÍ PERSONÁL PROJEVÍ ZÁJEM ZÍSKAT NOVOU DOVEDNOST NEBO ZLEPŠIT STÁVAJÍCÍ

JE POTŘEBNÉ POSOUDIT NÁSLEDUJÍCÍ FAKTORY: FYZICKÁ PŘIPRAVENOST EMOCIONÁLNÍ PŘIPRAVENOST ZKUŠENOSTNÍ PŘIPRAVENOST VĚDOMOSTNÍ PŘIPRAVENOST

JE POTŘEBNÉ POSOUDIT NÁSLEDUJÍCÍ FAKTORY: FYZICKÁ PŘIPRAVENOST 1. ÚROVEŇ POTŘEBNÝCH FYZICKÝCH SCHOPNOSTÍ 2. SLOŽITOST VÝKONU 3. ZDRAVOTNÍ STAV 4. POHLAVÍ 5. VLIV PROSTŘEDÍ

EMOCIONÁLNÍ PŘIPRAVENOST 1. STUPEŇ ÚZKOSTI 2. SOCIÁLNÍ ZÁZEMÍ 3. MOTIVACE 4. RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ 5. ZAUJETÍ MYSLI 6. VÝVOJOVÁ FÁZE

ZKUŠENOSTNÍ PŘIPRAVENOST 1. ÚROVEŇ ASPIRACÍ 2. PŘEDCHOZÍ ZPŮSOBY ZVLÁDÁNÍ NÁROČNÝCH SITUACÍ 3. KULTURNÍ ZÁZEMÍ 4. VNITŘNÍ MOTIVACE 5. ORIENTACE

VĚDOMOSTNÍ PŘIPRAVENOST 1. AKTUÁLNÍ ÚROVEŇ VĚDOMOSTÍ 2. KOGNITIVNÍ SCHOPNOSTI 3. STYL UČENÍ