Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
Produkt Jakákoliv nabídka, která je určena trhu za účelem uspokojení určité potřeby - hmotné výrobky, služby, myšlenka. Celková nabídka zákazníkovi - tj. podstata produktu i abstraktní a symbolické skutečnosti spojené s koupí zejména:
Produkt značka výrobce nebo prodejce obal záruční podmínky a pozáruční servis speciální služby (odborná pomoc při výběru, úvěrové služby,) image výrobce nebo prodejce
Produkt Firma rozhoduje především o: vlastnostech (kvalita a desing) značce obalu
Vlastnosti produktu A) Kvalita zákazník je ochoten zaplatit vyšší částku (zároveň musí být o kvalitě přesvědčen a informován) design - plní funkci estetickou, výrobek je lépe opravitelný, obsluha je lepší
Vlastnosti produktu B) Značka smyslem je odlišit zboží (službu) určitého výrobce od obdobné nabídky konkurence zvyšuje náklady (nutno zaplatit právní ochranu výrobku apod.) výhody značkovosti - pomáhá segmentaci trhu pomáhá vytvářet image firmy
Vlastnosti produktu C) Obal atraktivně zpracované balení, plní propagační funkci, je zdrojem odlišení výrobku od výrobků konkurenčních a může přispět ke zvýšení tržeb
Životní cyklus produktu Usnadňuje marketingová rozhodnutí jako orientační prvek. Produkt prochází v období své existence na trhu čtyřmi fázemi. Klíčem k určení ve které fázi se výrobek nachází je rozbor tržeb, které procházejí stejnými fázemi.
Životní cyklus produktu 1. Zavádění začíná okamžikem, kdy je nový produkt poprvé distribuován do prodejní sítě tržby rostou pomalu z ekonomického hlediska je tato fáze ztrátová
Životní cyklus produktu 2. Růst produkt je zdokonalen roste počet zákazníků a podíl na trhu prudce rostou tržby a zisky
Životní cyklus produktu 3. Zralost začíná se zpomalovat tempo růstu tržeb, v odvětví je nadbytek zboží a silná konkurence snahou každé firmy je získat výhodu nad konkurenty modifikací (změnou) produktu, vstupem na nové trhy nebo změnou ceny, distribuční sítě a poskytováním slev nejdelší fáze.
Životní cyklus produktu 4. Útlum fáze poklesu, dochází k podstatnému snížení tržeb z prodeje. příčina – změna vkusu, technologický pokrok, konkurence. pokud se podnik rozhodne odejít z trhu a výrobek má dobrou distribuční síť a určitou přitažlivost, může značku, eventuálně výrobní postup prodat jiné firmě (licence na výrobu automobilů).
Vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb Podniky v podmínkách ostré konkurence musejí inovovat, jinak podlehnou. Zároveň podstupují riziko špatného odhadu situace na trhu a velkých ztrát z chyby. Marketing - významný zdroj informací při vyhledávání a hodnocení námětů na inovace a zároveň informací o současném pohybu na trhu.
Vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb Zdroje námětů na inovace - zaměstnanci firmy (výzkumná a vývojová oddělení): zákazníci (připomínky, stížnosti, dotazníkové akce, ankety) podrobný rozbor konkurenčních výrobků připomínky dodavatelů, distributorů, obchodníků
Produkt Použitá literatura: Zákoník práce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Použitá literatura: Zákoník práce