Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Zásoby podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Význam informací v podnikání
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
1 KURZ ŘÍZENÍ VÝZKUMU A VÝVOJE A VYUŽITÍ JEJICH VÝSLEDKŮ V PRAXI Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Lidé ve službách.
Tazatelská síť.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Spotřebitelský výzkum
Podstata účetnictví Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miloslav Bouda. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Skupinové interview (Focus group)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
MIS = marketingový informační systém
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Marketing sportu obecná část
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Kontrola Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Metody psychologie.
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

představuje činnosti, pomocí nichž podnik (nebo jiná pověřená organizace) získává informace o základních charakteristikách konkrétního trhu. METODY ZJIŠŤOVÁNÍ INFORMACÍ PRIMÁRNÍ -Dotazování -Pozorování -Panel -Experiment SEKUNDÁRNÍ -Interní -Externí

Dotazování = sběr informací na základě přímého nebo nepřímého kontaktu s respondentem (dotazovaným). Základem je komunikace výzkumného pracovníka (tazatele) s dotazovanými. Tato komunikace může být buď přímá nebo nepřímá.

Přímé dotazování = rozhovor, osobní dialog, komunikace „z očí do očí“. Výhodou je rychlá odezva, nevýhodou vysoké náklady, vyžaduje také více času. Nepřímé dotazování = dotazník (nevýhodou je jejich nízká návratnost), telefonické dotazování (často je vnímáno jako zásah do soukromí, je nutné volání správně načasovat), dotazování em (nevýhodou nízká návratnost, výhodou nízké náklady, rychlost).

Zásady správného dotazování

Pozorování je cílevědomé sledování a zaznamenávání určitého jevu či procesu bez zásahu pozorovatele Pozorování je cílevědomé sledování a zaznamenávání určitého jevu či procesu bez zásahu pozorovatele (=ten, kdo pozorování provádí). Pozorování může být: Zjevné Zjevné – pozorovatel je přítomen Skryté Skryté –pozorovatel není přítomen, např. proto, že by mohl narušit průběh výzkumu (příkladem může být pozorování pomocí kamery)Pozorování

je označení pro stálé respondenty, které opakovaně využíváme pro zjišťování potřebných údajů. Jedná se například o stabilní vzorek věrných zákazníků firmy, na které se obracíme s určitými dotazy. Ve firmě může existovat několik panelů, častý bývá panel dodavatelů, odběratelů…. 

je zaměřen na jevy, které teprve nastanou nebo mohou nastat. Experiment může být prováděn: v laboratoři - v umělých podmínkách v terénu – v přirozených podmínkách Příklad: Experiment v přirozených podmínkách se používá např. při zkoumání účinků nové reklamy, při změně obalu výrobku apod.Experiment

(sekundárně) je založeno na tom, že řada institucí či podnikových útvarů, již některé údaje zpracovala. Tyto údaje jsou potom dále (sekundárně) využitelné i pro marketingový výzkum. Rozlišujeme informace: a) Interní = informace získané uvnitř z podniku, např. z účetnictví, různých výkazů…. a) Externí = informace získané z okolí podniku, např. z tisku, údaje z Českého statistického úřadu…. Sekundární zjišťování informací

CVIČENÍ Urči o jakou metodu zjišťování informací se jedná: 1. Sledování značek aut, přijíždějících do supermarketu Primární, pozorování 2.Zkušební prodej nového produktu vybraným zákazníkům Primární, experiment 3. Informace o nákladech a výnosech z účetnictví podniku Sekundární, interní

Skupinu odběratelů, kterým pravidelně zasíláme dotazníky, můžeme nazvat Experiment může probíhat v podmínkách Informace zjištěné Českým statistickým úřadem můžeme označit jako Pozorování může probíhat jako Dotazníky nebo např. telefonické dotazování řadíme mezi dotazování panel. umělých nebo přirozených. sekundárně zjištěné, externí. zjevné či skryté. nepřímé.

 KOTÍKOVÁ, H., ZLÁMAL, J.: Základy marketingu. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, ISBN  KOTLER, P.: Marketing, management. 12. vydání. Praha: Grada, ISBN  MOUDRÝ, M. Základy marketingu. Computer Media, ISBN