SEDIMENTACE ŘAS A SINIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ORGANELY ROSTLINNÝCH BUNĚK
Advertisements

Potravní vztahy v ekosystémech
Biologická diverzita a Indexy biodiverzity
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
EUKARYOTA.
Vznik a vývoj života na Zemi
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
PLANKTON.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Sacharidy - cukry nejrozšířenější přírodní látky
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.06 Anotace: Prezentace popisuje vlastnosti, vysvětluje rozdíly mezi viry, bakteriemi. Vzdělávací oblast: Viry, bakterie, sinice.
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Rostliny - význam a jejich dělení.
Rostlina = autotrofní eukaryotický organismus, který je schopen přeměnit světelnou energii v energii chemickou procesem zvaným fotosyntéza = organismy,
Glukosa a její vznik.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Rozdělení buněk.
Sacharidy glycidy karbohydráty, uhlohydráty, uhlovodany
Ekosystémy.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Růst řasové populace Scenedesmu v povrchových vodách blízkého okolí
Jednobuněčné organismy 2
Živočichové rybníka a jeho okolí
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
HOUBY Jsou EUKARYOTICKÉ organismy (mají obdobnou stavbu buňky jako rostliny a živočichové) Tělo má jednoduchou stavbu – STÉLKU – tvořenou propletenými.
CHLOROPHYTA – zelené řasy
SINICE fotosyntetizující bakterie
Botanika bezcévných rostlin 6
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Potraviny poživatiny s výživovou (nutriční) a energetickou hodnotou.
Botanika =věda o rostlinách. Význam rostlin:  1.při FOTOSYNTÉZE vyrábí KYSLÍK a ORGANICKÉ LÁTKY( cukr, škrob, tuk, bílkoviny )  2.jsou to PRODUCENTI.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Ch_054_Fotosyntéza ve dne Ch_054_Přírodní látky_Fotosyntéza ve dne Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
1. H ETEROTROFNÍ VÝŽIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Třídění živých organismů
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Získávání energie pro život
Monosacharidy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Fotosyntéza.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Z DRAVÁ VÝŽIVA Autor: Natálie Mrkvová Pro 6. Třídu.
Název vzdělávacího materiálu Cukry
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Transkript prezentace:

SEDIMENTACE ŘAS A SINIC Klára Říhová Vedoucí projektu : Ing. Vítězslav Březina Csc. AUC Nové Hrady

Zelené řasy Předchůdci vyšších rostlin Nižší rostliny Jednoduché fotosyntetizující organismy Převážně sladkovodní, pouze 10% žije v moři Významnou složkou potravy mnoha organismů Zásobní látkou škrob

Řasy a sinice Dvě zcela rozdílné skupiny organismů Sinice –prokaryota příbuzné spíše s bakteriemi X řasy- primitivní rostliny Společný způsob života (obě skupiny energii pomocí fotosyntézy) Život většinou ve vodě Podobné zevnějškem

Cíl této práce Na základě sedimentace chceme odhadnout fyziologický stav organismu Průběh této sedimentace může signalizovat parametry jak fyzikální, tak biochemické a dává možnost vyvinout jednoduchý biotest pro hodnocení kvality sedimentačního media nebo pro hodnocení fyziologického stavu sedimentující populace

Scenedesmus Tvoří cenobia po 2, 4 a 8 buňkách Počet buněk v cenobiu je určen vnějšími podmínkami (výživa, světlo…)

Scenedesmus quadricauda

Chloromonas radiata

Chlorella

Synechocystis

Poločas sedimentace =polovina uběhlé dráhy za čas závisí na velikosti organismu, výběžcích Čím větší plocha, tím rychleji klesají

Poločas sedimentace

DĚKUJI ZA POZORNOST!!!