VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma 5 Metody řešení desek, metoda sítí.
Advertisements

Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Mechanické vlastnosti materiálů.
Zjednodušená deformační metoda
Obecná deformační metoda
Téma 9, Využití principu virtuálních prací pro řešení stability prutů.
Téma 2 Rovinný problém, stěnová rovnice.
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Obecná deformační metoda
Téma 11, plošné konstrukce, desky
Přednáška 12 Diferenciální rovnice
NK 1 – Konstrukce Přednášky: Doc. Ing. Karel Lorenz, CSc.,
Plošné konstrukce, nosné stěny
Řešení rovinných rámů ZDM při silovém zatížení
Statika stavebních konstrukcí II., 3.ročník bakalářského studia
Radiální elektrostatické pole Coulombův zákon
Skalární součin Určení skalárního součinu
Strojírenství Stavba a provoz strojů Pružiny (ST23)
Prvek tělesa a vnitřní síly
DYNAMIKA HARMONICKÉHO POHYBU.  Vychýlíme-li kuličku z rovnovážné polohy směrem dolů o délku y, prodlouží se pružina rovněž o délku y.  Na kuličku působí.
Téma 13, Úvod do dynamiky stavebních konstrukcí dynamiky
Statika soustavy těles
Volné kroucení masivních prutů
Téma 7, ODM, prostorové a příčně zatížené prutové konstrukce
Téma 5 ODM, deformační zatížení rovinných rámů
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Odvození matice tuhosti izoparametrického trojúhelníkového prvku
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Téma 14 ODM, řešení rovinných oblouků
ANALÝZA KONSTRUKCÍ 2. přednáška.
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA
Téma 2 Analýza přímého prutu
© 2008 Verze Katedra textilních a jednoúčelových strojů Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu.
POŽÁRNÍ ODOLNOST PŘEKLADU VYLEHČENÉHO DUTINOU
Další úlohy pružnosti a pevnosti.
Srovnání výpočetních modelů desky vyztužené trámem Libor Kasl Alois Materna Katedra stavební mechaniky FAST VŠB – TU Ostrava.
Únavová pevnost hřídele Ústav mechaniky, biomechaniky a mechatroniky
Kmitání.
Homogenní elektrostatické pole Jakou silou působí elektrické pole o napětí U = 100 V na elektron, je-li vzdálenost elektrod 1 cm? Jaké mu uděluje zrychlení?
Fakulta stavební VŠB-TU Ostrava Miroslav Mynarz, Jiří Brožovský
Modelování součinnosti ocelové obloukové výztuže s horninovým masivem
Konference Modelování v mechanice Ostrava,
Modelování historických konstrukcí Nelineární modelování obloukového segmentu Karlova mostu Zdeněk Janda České Vysoké Učení Technické v Praze.
Pružnost a pevnost Výpočet zkrucovaných pružin 13
Modelování předpětí na stropní deskovou konstrukci
Zjednodušená deformační metoda
Řešení příhradových konstrukcí
Kmitání mechanických soustav I. část - úvod
Kmitání mechanických soustav 1 stupeň volnosti – vynucené kmitání
ELEKTŘINA A MAGNETISMUS 1. část Elektrické pole
Téma 9, ZDM, pokračování Rovinné rámy s posuvnými styčníky
Téma 12, modely podloží Úvod Winklerův model podloží
Zjednodušená deformační metoda
Obecná deformační metoda Řešení nosníků - závěr. Analýza prutové soustavy Matice tuhosti K (opakování) Zatěžovací vektor F Řešení soustavy rovnic.
Téma 6 ODM, příhradové konstrukce
Experimentální metody oboru - Úvod 1/8 VŠB - Technická univerzita v Ostravě Fakulta strojní Katedra částí a mechanismů strojů VŠB - Technická univerzita.
Aplikace fyziky ve stavební, důlní a laboratorní praxi Fakulta stavební VŠB –TUO Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava Fakulta stavební Katedra.
Dynamická analýza kloubového mechanismu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
Analýza a optimalizace tuhosti příruby osnovního válu
Pevnostní analýza brzdového kotouče
2. přednáška Differenciální rovnice
Obecná deformační metoda
Rovinné nosníkové soustavy II
Transformační matice ortogonální matice, tzn. Tab-1 = TabT.
Simulace oběhu družice kolem Země
Stabilita a vzpěrná pevnost prutů
Transkript prezentace:

VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA FAKULTA STROJNÍ Kontrola nárazu lokomotivy do volně stojícího vagonu http:/ www.fs.vsb.cz

Výpočet nárazu lokomotivy V-60 do stojícího odbrzděného vagonu Práce vznikla na základě projektu FR-T11/426 „Vývoj prototypu čtyřnápravové trakční jednotky s alternativním zdrojem elektrické energie“ Drážní předpis – při nárazu lokomotivy rychlostí 20 km/hod do volně stojícího vagonu nesmí dojít k jejímu poškození Autor: Ing. Ondřej František, Katedra mechaniky, FS VŠB-TUO

Vstupní hodnoty Prostorový model rámu lokomotivy Deformační charakteristika nárazníku

Výpočetní model srážky lokomotivy s vagónem při uvažování lineární tuhosti nárazníku Soustavu lze popsat 2 lineárními homogenními diferenciálními rovnicemi

Výsledky lineárního modelu nárazu Doba kolize 0.23 s. Maximální hodnota síly přenášené nárazníkem je Fmax = 1291 KN Tato síla je vyšší, než je oblast platnosti lineární charakteristiky nárazníku Nelze uvažovat jen lineární oblast.

Nelineární charakteristika nárazníku Modelová soustava je popsána dvěma nelineárními homogenními diferenciálními rovnicemi Výsledky modelu kolize Maximální hodnota síly přenášená nárazníkem Fmax=3190 kN Fmax je vyšší, než je platnost nelineární charakteristiky nárazníku Jakmile je nárazník plně stlačen, dále již ráz netlumí a dochází k deformaci rámu lokomotivy

Nelineární model nárazu s uvážením deformace čelníku Pohyb soustavy je popsán dvěma nelineárními nehomogenními diferenciálními rovnicemi

Pole posunutí Zatížení silou 1550 kN Pole redukovaného napětí dle HMH Zatížení silou 1550 kN

Pole posunutí Zatížení silou 2120 kN Pole redukovaného napětí dle HMH – Zatížení silou 2120 kN

Závěr Při nárazu lokomotivy 60 tun s počáteční rychlosti 20 km/hod do odbrzděného vagonu nebudou pružiny nárazníků schopny pohltit deformační energii a dojde k deformaci rámu lokomotivy. Nedojde však k ohrožení osob Doba nárazu bude 0.19 s Maximální přenášená síla je 1545 kN