Podstata a role BDg v ČR Projekt OP LZZ CZ 1.04/5.01.01/77.00070 PRAHA 17. – 18. 5. 2012 PhDr. Jiří Král Tento projekt je financován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Kariérové poradenství
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Bilanční diagnostika pro uchazeče o zaměstnání: výměna zahraničních zkušeností a aplikace nových poznatků do praxe Úřadu práce ČR Realizátor projektu:
Operační program Rozvoj lidských zdrojů 1 OPERAČNÍ PROGRAM ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ MPSV - Odbor řízení pomoci z ESF Konference k ESF – Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Podstata a role bilanční diagnostiky: Porovnání některých aspektů bilance kompetencí v ČR, Francii a Německu Tento projekt je financován z ESF a státního.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Bilanční diagnostika pro uchazeče o zaměstnání: výměna zahraničních zkušeností a aplikace nových poznatků do praxe Úřadu práce ČR Tento projekt je financován.
Možnosti monitoringu pracovního trhu v systému práce ÚP ČR: Současný stav a výhledové možnosti Josef Pitner, ÚP JmK Brno, Projekt OP LZZ „Aktivní.
Vymezení pojmu kvality a její vnímání Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – Ing. Zuzana Freibergová Tento.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Komplexní program podpory k posílení pracovní integrace sociálně vyloučených v Ústeckém kraji Registrační číslo projektu CZ.1.04/3.3.05/D
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Kariérové poradenství v Tranzitním programu pro neslyšící APPN, o.s. Projekt Tranzitní program pro neslyšící je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Síť služeb pro ohrožené děti a rodiny
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
Metodické vedení BDg PhDr. Jiří Král Praha 28. – Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR prostřednictvím.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Kariérové poradenství a úřad práce Současná situace a perspektivaSoučasná situace a perspektiva.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Zkušenosti s transformací sociálních služeb v Maďarsku Miklós Szentkatolnay Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Kariérové poradenství v českém středním školství
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Kvalita v sociálních službách jako proces
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
Domov pro osoby se zdravotním postižením
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Hlavní manažér SP Kvalita I
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Podstata a role BDg v ČR Projekt OP LZZ CZ 1.04/ / PRAHA 17. – PhDr. Jiří Král Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.

OBSAH: 1. Vznik a historie BDg ve veřejných službách zaměstnanosti 2. Legislativní zakotvení BDg 3. Vytvoření sítě BDg v rámci SSZ 4. BDg jako poradenský systém 5. BDG jako služba klientovi 6. Jak dál?

První kroky 1990 Písek, 2000 Olomouc - semináře o zkušenostech, organizaci a zabezpečení BDg ve Francii. Semináře vedl PhDr.Remy Lecolazet, odborník CIBC Chambery. Zúčastnilo se jich cca 60 psychologů a kariérových poradců Správy služeb zaměstnanosti MPSV (SSZ). Následovala studijní stáž 14 specialistů v CIBC Chambery. Ve spolupráci s odborem poradenství a s pomocí ostatních stážistů ze Chambery zpracovali PhDr. Jiří Král a PhDr. Josef Opočenský návrh organizačního, metodického a technického zabezpečení BDg ve veřejných službách zaměstnanosti. Tento návrh byl přijat a realizován. V letech 2000 – 2003 byl realizován projekt PHARE 2000 „Rozvoj BDg a návazného poradenství pro znevýhodněné skupiny na trhu práce v regionu Severozápad“. Součástí projektu bylo kromě metodických prací a školení i realizace 420 bilančních diagnostik pro klienty a seminář pro potencionální uživatele metody BDg z oblasti podnikové sféry.

CO JE BDg? Bilanční diagnostika je poradenský proces, který s využitím komplexních odborných diagnostických metod směřuje k optimálnímu využití potencionality člověka při hledání alternativ jeho uplatnění.

BDg v kontextu psychologie práce KLIENT PRACOVNÍ ČINNOST Psychologie práce Bilanční diagnostika

LEGISLATIVNÍ ZAKOTVENÍ BDg Usnesení vlády ČR ze dne č. 418 o národním plánu zaměstnanosti se v opatření č I.8. ukládá: „Realizovat jednotnou celorepublikovou funkční síť bilančně diagnostických pracovišť.“ Usnesení vlády ČR ze dne č. 640 se v bodu 2. ukládá „Do zabezpečení funkční sítě bilančně diagnostických pracovišť pro optimální sladění požadavků trhu práce s reálnými možnostmi uchazečů o zaměstnání.“ Oznámení vrchního ředitele SSZ č. 3. následně rozpracovává uvedená usnesení vlády a zřizuje síť bilančně diagnostických pracovišť pro zajištění potřeb veřejných služeb zaměstnanosti.

Zřízení sítě BDg Oznámením vrchního ředitele SSZ č. 3. byla zřízena v každém kraji ČR metodická pracoviště BDg dvou typů – tzv. zdrojová a podpůrná, stanoveny jejich úkoly v systému BDg, materiální a personální zabezpečení. Vztah mezi pracovišti nebyl hierarchický, ale nanejvýš kolegiální, se snahou o zabezpečení úkolů v daném územním celku V čele každého stál odborný poradce – psycholog Metodickým řízením celé sítě bylo pověřeno pracoviště ÚP Děčín

Úkoly metodických pracovišť průběžné ověřování metodiky bilanční diagnostiky pracovišť supervizní činnost při interpretacích diagnostických technik ve spádové oblasti návrhy a aplikace nových metod odborná pomoc bilanční diagnostiky pracovištěm při ÚP ve spádové oblasti pomoc při sestavování dohod uzavíraných mezi ÚP a externími institucemi zajišťujícími bilančně diagnostické služby včetně kontroly jejich obsahu informační servis pro externí bilančně diagnostická pracoviště kontrola konkrétních odborných výstupů činností externích institucí zabezpečujících bilančně diagnostické služby pro potřeby ÚP (souvisící s personálním, technickým a metodickým vybavením) průběžné sledování odborné připravenosti pracovníků poskytujících služby v oblasti bilanční diagnostiky na spádových bilančně diagnostických pracovištích ÚP (návrhy na školení, odborné konzultace apod.).

CHARTA KVALITY – základní dokument 1.Struktura a organizace BDg – je plně přizpůsobena potřebám BDg a to v prostorovém uspořádání a vybavení. Personální vybavení plně odpovídá potřebám BDg a je v souladu s metodikou. Všechny používané prostředky, testy, metodické pomůcky, softwarové vybavení atd. jsou pouze legálního původu. Nositel BDg je otevřen širokému okolí odkud čerpá nejnovější poznatky a sám dává k dispozici aktuální dokumentární zdroje.

2. Lidské zdroje – Za odborné zpracování BDg je zodpovědný psycholog, který úzce spolupracuje s dalšími odborníky. Cílem BDg je vždy klient, v zájmu nositele BDg je neustálé zkvalitňování poskytovaných služeb a to především neustálým vzděláváním všech zúčastněných, aktivním získáváním nejnovějších poznatků a účastí na odborných akcích týkajících se BDg.

3. Klientela BDg – Nositel BDg je povinen chránit všechny údaje o klientovi a pracovat vždy podle etických norem, kodexu psychologa v SSZ a kodexu poradce. Při provádění BDg je nositel povinen přísně dbát všech zákonných norem a právních úprav. 4. Nositel BDg má vždy poradní a podpůrnou roli, klient je aktivním prvkem BDg. 5. Prováděná BDg musí být u každého klienta výrazně individuální.

6. Pro každého klienta musí být stanoven reálný akční plán profesního uplatnění klienta. Klient musí být se závěry a akčním plánem srozumitelně seznámen včetně časových předpokladů a dílčích aktivit. Klient sám nese zodpovědnost za realizaci akčního plánu. 7. Závěrečná zpráva musí odpovídat požadavkům metodiky. Závěrečná zpráva je majetkem klienta a může být využita pouze v jeho prospěch a s jeho souhlasem.

8. BDg může být předmětem odborné a věcné kontroly pro zlepšování kvality procesu. Kontrolu může provádět pouze subjekt v souladu s metodikou. 9. Nositel BDg je povinen neustále dodržovat kvalitu poskytované služby. BDg je především a pouze poradenský proces a služba klientovi.

Klient BDg Klientem BDg může být každý, kdo chce nebo potřebuje změnu v oblasti kariérového uplatnění. Prvotní záměr realizace BDg – služby zaměstnanosti Později využití pro zaměstnavatelské subjekty (AGC-Sklo union, DP Most, Severočeská rafinerská a další)

KLIENT BDg

SOUČASNÝ STAV SYSTÉMU BDg V roce 2007 byl de facto zlikvidován odbor poradenství na SSZ V roce 2010 bylo zcela nelogicky změněno Oznámení č. 3 a MPSV ustoupilo od kvalitativního prověřování žadatelů a udílení oprávnění pro poskytování BDg pro SSZ Nebyl dořešen systém vzdělávání poskytovatelů a uživatelů BDg MPSV (SSZ) zcela rezignoval na metodické řízení BDg Z toho plyne, že službu BDg nabízejí mnohé komerční organizace bez jakékoli kontroly a odborného zabezpečení, které často vydávají za BDg zcela obskurní projekty Není sledováno využívání dat získaných z BDg pro rozvoj systému i případné ovlivňování politiky zaměstnanosti

Děkuji Vám za pozornost a prosím případné dotazy Jiří Král