Jak ptáci kategorizují reálné a abstraktní objekty? David Nácar Rešeršní bakalářská práce Vedoucí práce: Roman Fuchs.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Advertisements

Optimalizace online prezentací v závislosti na vlastnostech produktů David Novák.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
B.F. Skinner.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Nebezpečí racionální diskriminace VŠFS.
13AMP 9. přednáška Ing. Martin Molhanec, CSc.. Co jsme se naučili naposled ADA ADA Java Java.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Soudní znalec …aneb, co je důležité…. Soudní znalec patří do kategorie expertů patří do kategorie expertů vidí detaily… vidí detaily… je perfekcionalista…
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Možnosti modelování požadavků na informační systém
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Jiří Fejfar Perceptron Jiří Fejfar
Název práce Autor práce: Vedoucí práce: Obor studia: Datum obhajoby:
Badatelské mimoškolní aktivity jako příležitost k identifikaci a rozvoji nadání i obohacení výuky Vojtěch Tutr.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Majkl maká, Štetke školí. Takže … Knight a Temple (1986) - nebráněná hnízda jsou častěji zničená Tryjanowski et al. (2000) - 46 % ztrát způsobeno.
Zám ě r diplomové práce Aplikace metody benchmarkingu v podnikovém prostředí Petr Ondrejka.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Absolventská práce.
Autor: Jana Lískovcová Vedoucí práce: PaedDr. Petr Pexa.
Londýnské ohlasy Londýnské ohlasy Boloňský proces ■ vyjádřena celková spokojenost ■ účastní se 49 zemí ■ strukturované studium Spokojenost.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Změna datového modelu databáze Odry 2000 Autor: Kateřina Šimečková Vedoucí bakalářské práce: ing. David Vojtek.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Abychom neobjevovali znovu kolo!!! „Východiskem vědeckého studia musí být pečlivé prostudování existující literatury o dané otázce, abychom nezjišťovali.
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Autor: Vedoucí práce: Lenka Žaludová Mgr. Miloš Prokýšek.
Případová studie Seminář 2014.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Vymezení problému výzkumu Volba oblasti výzkumu Volba metodologického přístupu Formulace hypotéz !REŠERŠE! proč?
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ EUR. Ing. Petra Bednářová, Ph.D.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.
Chemický experiment. Školní a vědecký experiment Školní experiment: Dříve řešený problém Známý výsledek pro experimentátora Vyvození výsledku na základě.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Mentální reprezentace
OBIMA - Object Image Analysis
Rozhodování jako manažerská funkce
zakladatelský projekt fitness centra GymForAll
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Problematika návykových látek u žáků středních škol
Vzor individuální prezentace
Systém odměňování ve vybraném podniku
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
České Budějovice, červen 2016
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
OBHAJOBA MATURITNÍ PRÁCE
METODOLOGIE PROJEKTOVÁNÍ
DESIGNOVÉ MYŠLENÍ Tento projekt byl financován za podpory Evropské komise. Podpora Evropské komise při vypracování této publikace neznamená, že se Komise.
Insolvence 2018 Restrukturalizace a insolvence v číslech
Eye-Trackingový výzkum mezikulturních odlišností ve zrakovém vnímání
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Jak ptáci kategorizují reálné a abstraktní objekty? David Nácar Rešeršní bakalářská práce Vedoucí práce: Roman Fuchs

Diskriminace a kategorizace Diskriminace schopnost rozlišovat mezi různými podněty Kategorizace schopnost zařadit diskriminované podněty do předem vytvořených kategorií

Teoretické koncepty kategorizace Znak Exemplář Prototyp

Experimenty 1)Skinnerův box 2)Holub Na obrazovku se promítají různé objekty a pták na ně reaguje

Typy experimentů Reálné i abstraktní objekty Obrázky i videa Problém: Co vlastně ptáci vidí?

Cíle Shromáždit stávající literaturu věnovanou experimentálnímu výzkumu (s využitím učení) kategorizačních schopností ptáků. Po jejím prostudování zodpovědět následují otázky: 1)Jaké typy objektů byly testovány 2)Jaké atributy odlišovaly testované objekty 3)Jaký je vztah řešených úloh k teoretickým východiskům popisujícím kategorizační procesy (znak, exemplář, prototyp…) 4)Nakolik jsou získané výsledky konzistentní 5)Kde lze hledat příčiny případných rozdílů 6)Jak se stávající studie liší metodami pretréningu.