Přijímání a vyřizování reklamací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SPOTŘEBITEL A JEHO PRÁVNÍ OCHRANA
Advertisements

Seminář Eshop clubu E-shopy a spotřebitelé
Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_326.
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Spotřebitel a jeho práva
R E K L A M A C E REKLAMACE (VÝTKA) individuální dopis, který vyhotovuje odběratel v případě, že: byly zjištěny závady při přejímce zboží (např. poškození,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:19.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI OBLASTI PODPORY 1.5 „EU PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Miloš Borovička dTest, o.p.s.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Podnikání v e-komerci Právní minimum Jan Vetyška Výkonný ředitel APEK.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Žádost rozhodnutí odvolání
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
ZÁKLADNÍ ODVĚTVÍ SOUKROMÉHO PRÁVA
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.1.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nadežda Oravcová Silvia Kozelková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Daňové doklady DPH se vyčísluje na daňových dokladech vystavovaných podle § 26 – 35 ZDPH a následně též podle § 42 – 46 ZDPH (opravy), Daňové doklady nejčastěji.
Základní práva spotřebitelů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Struktura obchodní smlouvy
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
Práva spotřebitele.
Klára Hajošová, Michal Novák, David Kodálik
STRUKTURA OBCHODNÍ FAKTURY Hradcová Michaela, Šťastná Veronika, Ustohal Ondřej, Skákalová Jana.
OBCHODNÍ ČINNOST 10. ROLE SPOTŘEBITELE V OBCHODĚ – OCHRANA SPOTŘEBITELE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Koupě. Kupní smlouva Kupní smlouvou se: prodávající zavazuje, že: kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo.
OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Smlouvy podle obchodního zákoníku Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Obchodní smlouva. Vymezení obchodní smlouvy písemnost, ve které si dodavatel a odběratel zavazují k určitým povinnostem a získávají také určitá práva.
E- SHOP WWW. FASHIONAVENUE. CZ Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP48 Název školy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_15.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Zásobování prodejny a dokumenty s tím spojené Ing. Jan Weiser.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Struktura obchodní faktury
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
Bezpečný nákup na internetu
ZÁKLADNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Urgence Autor: Libuše Bendová.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Základní škola a mateřská škola T. G
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Transkript prezentace:

Přijímání a vyřizování reklamací Martina Haberlová Petra Kolářová Jana Sixtová 1.ročník VSRR

Reklamace Reklamační řád § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb Reklamační řád dokument informující spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb ("reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit a o provádění záručních oprav

Přijetí reklamace od zákazníka Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb Záruční servis je určen pouze k provedení opravy Ostatní oprávněné nároky, tzn. výměna zboží za nové nebo odstoupení od smlouvy, musí kupující uplatnit výlučně u prodávajícího

Přijetí reklamace od zákazníka Prodávající je vůči spotřebiteli povinen: vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil obsah reklamace způsob vyřízení reklamace jaký spotřebitel požaduje potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace (včetně potvrzení o provedení opravy) příp. písemné odůvodnění zamítnutí reklamace

Vyřízení reklamace Záleží na povaze reklamované vady Odstranitelná: kupující může požadovat bezplatné, včasné a řádné odstranění vady, která musí být vyřízená nejpozději do 30 dnů nebo kupující může požadovat výměnu věci, popřípadě součásti, které se vada týká

Vyřízení reklamace Neodstranitelná: kupující může požadovat výměnu věci, přičemž daná věc může být vyměněna pouze za věc stejné značky, typu a provedení nebo může odstoupit od smlouvy

Způsoby vyřízení Pokud dochází k reklamaci zboží, je třeba opět rozlišovat: reklamaci v rámci záruky reklamaci vad a případů rozporu s kupní smlouvou, které již v době převzetí zboží byly zjevné

Kde reklamovat Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné Důležité!! Partnerem je pro reklamujícího vždy prodávající – ne výrobce nebo dodavatel Záruční lhůta (do kdy je možné zboží reklamovat) - potravinářské zboží do osmi dní - krmiva do tří týdnů - zvířata do šesti týdnů - ostatní zboží do dvou let

Uplatnění reklamace Reklamace se podává pracovníkovi, který je vyřizováním reklamací pověřen – ten musí být přítomen v provozovně po celou provozní dobu Celá reklamace včetně odstranění vady však musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace Reklamace se uplatňuje u prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno nebo v servisní opravně, která je pro záruční opravy uvedena v záručním listě

Reklamační lhůty Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje: Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace

Náležitosti reklamačního dokladu identifikace reklamujícího a prodávajícího identifikace reklamovaného výrobku, včetně uvedení data prodeje konkretizace reklamovaných vad požadavek spotřebitele na způsob vyřízení reklamace datum uplatnění reklamace a předpokládaný termín vyřízení reklamace podpisy reklamujícího i zástupce prodávajícího či přijímající servisní organizace, případně jejich razítko

Zdroje www.business.center.cz Fleischmannová,E., Kuldová, O., Obchodní korespondence. Nakladatelství Fortuna 2003 www.mesec.cz www.coi.cz

Děkujeme za pozornost