Střední škola obchodu, služeb a řemesel a jazyková škola s právem SJZ Tábor Projekt OP VK Studijní a informační centrum školy PhDr. Daniela Novotná, SŠ obchodu, služeb a řemesel Tábor PhDr. Zuzana Hájková, SVK Č. Budějovice
Kdo jsme my?
zavedení systematické výchovy informační gramotnosti žáků v složitých podmínkách střední školy integrující –učební obory –maturitní obory –nástavbové obory –jazykovou školu –konzultační středisko Slezské univerzity v Opavě Cíl projektu
vybudování studijního a informačního centra školy vytvoření uceleného systém u lekcí knihovnicko- informatické výchovy pro jednotlivé obory Realizace projektu
Maturitní obory 1 ročník = 3 lekce Ekonomika a podnikání 4 ročníky = 12 lekc í Veřejnosprávní činnost Hotelnictví Výuční obory3 ročníky = 9 lekc í Autoelektrikář Kuchař Rozvržení do lekcí podle počtu ročníků jednotlivých oborů
Nutnost specifikace na obor? Co očekáváme od absolventa oboru – literární znalosti (národní obrození, …) Účetní, provozní v hotelu, automechanik,kuchař…
přístupnost názornost atraktivita pro danou věkovou kategorii Podmíněno týmovou prací specialistů z různých oborů knihovník, informatik (ICT), učitel odborných předmětů, mistr odborného výcviku, tvůrce pracovních listů, grafik Oponentské řízení - zhodnocení dvěma oponenty po stránce knihovnicko-informatické po stránce pedagogické Předpoklad úspěšnosti
45 minut: Ca 15 min úvodní prezentace informatické lekce Ca 20 min. samostatná práce studentů s pracovními listy (ty dostanou před prezentací, doplňovány po celou dobu studia) 10 minut – shrnutí, vyhodnoceni Všechny výstupy budou přístupné veřejnosti Struktura lekce
Úkol – společně připravit koncept prezentace a ve skupinách navrhnout část pracovního listu pro 1. ročník oboru hotelnictví minut A teď …
informace dokument knihovna vyhledávání Kde ji najít? Kde je najít? Jak je najít?
Co by se student 1. ročníku měl dozvědět? Informace Dokument Knihovna Vyhledávání
Připravit pracovní listy pro stejný obor – 1. ročník hotelnictví Stanovit: formy výuky (práce ve skupině, ve dvojicích, samostatně? ) Metody: dotazník, formulář, otázkový diagram, rešerše Připravit 2-3 úkoly do pracovních listů, navazujících na informace v prezentaci, týkajících se oboru Příklady prac. listů k dispozici Co tedy dělat?
Koho máme před sebou? Představa …
Koho máme před sebou? Realita …
A co si myslí …
PhDr. Daniela Novotná SŠ obchodu, služeb a řemesel Tábor PhDr. Zuzana Hájková Jihočeská vědecká knihovna Č. Budějovice