Členství ČR v EU II. Logický rámec 26.4. 2007. Projekt a důležitost plánování projekt: „Časově a věcně vymezený sled činností spolu se stanoveným rozpočtem“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Připravovaná dokumentace
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Projektové řízení Modul č.1.
„Plánování projektu Plán projektu“
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Kristýna Vitekerová Markéta Fuchsová
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projektový management
Příprava výzkumného projektu I. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 12. října 2011.
Evropský sociální fond
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
PROJEKT - soubor aktivit, jejichž realizací v určeném časovém rámci dosáhneme stanoveného cíle; dojde ke změně z výchozího stavu do plánovaného stavu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Didaktické prostředky
jako nástroj projektového řízení
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni1 Metoda logického rámce Ludvík Eger Cheb, 2006.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Techniky projektového řízení
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Přednáška č. 1 Proces návrhu databáze
1 OD PROJEKTOVÉHO ZÁMĚRU KE KVALITNĚ PŘIPRAVENÉ AKCI 3 témata a) Přehled požadavků financující instituce b) Fáze přípravy akce c) Kritéria úspěšnosti akce.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Seminář k ukončování projektů FS Státní fond životního prostředí ČR Praha,
Projektový cyklus, analýza SWOT
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Techniky projektové přípravy
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Personální plán pro podnikatelský plán
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Možné problematické body hodnocení projektových žádostí přijatých v rámci výzvy č. 36 k oblasti podpory 1.2 OP LZZ Ing. Milan Kvapil Odborný referent odboru.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Projektový cyklus, analýza SWOT
Metodické centrum pro výstavbu a rekonstrukci knihoven
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Didaktické prostředky
Příprava programového období 2014 – 2020
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Regionální akční plán Olomouckého kraje
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Projektový cyklus, analýza SWOT
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Transkript prezentace:

Členství ČR v EU II. Logický rámec

Projekt a důležitost plánování projekt: „Časově a věcně vymezený sled činností spolu se stanoveným rozpočtem“ pláááááááááán-realizace plán-realizace-plán-realizace-plán-realizace nebo plán-realizace, nový plán-nová realizace Neboli: Nikdy není dost času udělat něco pořádně napoprvé ale vždy je dost času vrátit se a udělat to znovu.

Logický rámec základem každého projektu je logframe –popsání projektu na velmi malém prostoru –základ pro řízení projektu nástroj pro: –plánování –realizaci a monitorování –vyhodnocení obsahuje stanovení: –čeho chceme dosáhnout (výstupy) –očekávané výsledky (účel) –jaké předpoklady musíme naplnit čtyři sloupce v každém logickém rámci

Logický rámec vertikální logika projektu (strom cílů) –vše řízeno vztahem příčina-následek –hlavní cíl odpovídá specifickému cíli jednotlivých priorit OP –účel projektu (bezprostřední cíl) jakou změnu chceme dosáhnout projektem- vždy jen jedna změna účel musí vyjadřovat cíl, ne aktivity není přímo v našich silách, ale usilujeme o dosažení v prostřednictvím výstupů –výstupy projektu (výsledky) neseme za realizaci přímou zodpovědnost o co nám jde, konkrétní popis více částí projektu znamená více položek (bude pravidlem) –aktivity projektu přiřazeny ke každému výstupu- nutná přímá vazba

Logický rámec kontrola logiky prvního sloupce –dosažení cíle na vyšší úrovni podmíněno splněním úrovně nižší

Logický rámec tvorba vertikální logiky projektu (strom cílů) –postup shora dolů od globálního cíle k aktivitám může být zprvu i více možností jak naplnit hlavní cíl –postup zdola nahoru máme jisté zdroje úkolem tyto zdroje využít v rámci cíle nějakého OP OPPROJEKT Globální cíl Specifické cíle Operační cíle Hlavní cíl Účel projektu Výstupy - Aktivity Priorita Opatření

Logický rámec druhý sloupec- objektivně ověřitelné ukazatele –řídit lze jen to, co lze měřit či jinak dokázat –odpovědí na otázky co, kolik, kdy, pro koho, kde? –hlavní jsou ukazatele v kolonce účel (bezprostřední cíl) projektu (váže se na ně dotace) –při postupu zdola vstupy (u aktivit) –vynaložení nutné pro realizaci aktivit (vážeme na rozpočet) ukazatele výstupů –fyzické či peněžní jednotky ukazatele účelu –dopad na chování, kapacitu či výkonnost příjemců dotace –opět fyzické či peněžní ukazatele hlavního cíle –překračují naše bezprostřední možnosti

Logický rámec PopisUkazatel VýstupVybudovaná silnice10 km nové silnice Účel / výsledkyZkrácení cestovních časů Snížení přepravních nákladů Zkrácení přepravních časů o 20 minut Snížení nákladů o 15% Hlavní cíl / dopadyZvýšení dopravní bezpečnostiSnížení míry nehodovosti o 5% třetí sloupec- zdroje k ověření –reálně existující zdroj, jasná metodika –pokud není k dispozici, musí být řečeno, jak budou ukazatele získány

Logický rámec čtvrtý sloupec- předpoklady/ rizika –co může ovlivnit úspěšnou realizaci projektu –rizika vždy vyjádřena do pozitivní podoby –vnější faktory, na které nemáme vliv –rozdíly mezi mizivým rizikem a významným –u hlavního cíle pole většinou zůstává prázdné –pod celý logframe je možné dodat další pole, tzv. předběžné podmínky (např. zahájení celého dotačního projektu)

Logický rámec- požadavky

PopisObjektivně měřitelné indikátory Způsoby ověření indikátorů Předpoklady Širší cíl (opatření 4.3) rozvoj enviromentálního vzdělávání, výzkumu a osvěty v olomouckém regionu růst zájmu veřejnosti o environmentální problematiku krajské statistiky Bezprostřední cíl zlepšit orientaci studentů UP v environmentální oblasti vytvoření Centra EVVO na KPES počet studentů absolvujících vytvořené kurzy účastníci kurzu se orientují v otázkách enviromentální problematiky analýza dat ze systému STAG výsledky testů a evaluační formuláře účastníků kurzů výroční zpráva Centra zájem kraje na vytvoření EVVO UP podporuje vznik Centra EVVO dostatečný zájem studentů

PopisObjektivně měřitelné indikátory Způsoby ověření indikátorů Předpoklady Výsledky 1.Analýza potřeb a návrhů 2.Vytvoření pracovní verze kurzů 3.Vytvoření konečné struktury kurzů 4.Publikační činnost 5.Zřízení knihovního fondu Centra 6.Zařazení kurzů do studijní nabídky UP 7.Zhodnocení celého projektu zprávy z pracovních schůzek s příslušnými představiteli pracovní verze kurzů vytvořena konečná struktura kurzů připravena 6 titulů skript vytištěno studijní literatura k dispozici kurzy zařazeny ve studijní nabídce kurzy schváleny všemi aktéry zápisy ze schůzek výroční zpráva Centra seznamy přednášek jednotlivých kurzů rozpočet projektu a finanční analýza databáze knihovny UP závěrečná zpráva všech aktérů slučitelnost programu s krajskými i celonárodními prioritami EVVO KPES poskytne prostory a zázemí zájem UP a KPES na dlouhodobém zajištění fungování Centra EVVO AktivityVstupy 1.Schůzky se státními úředníky a zástupci UP 2.1.Zhodnocení zavedených kurzů v dané problematice na jiných univerzitách 2.2.Shromáždění materiálů potřebných k vytvoření kurzů 3.1.Návrh struktury kurzů 3.2. Analýza pracovní verze kurzů aktéry z environmentální oblasti (NNO, KÚ, MŽP ČR) 3.3. Implementace výsledků uvedené analýzy (viz. 3.2.) 4. Příprava skript k vytištění 5.Nákup studijních materiálů 6. Jednání se studijním oddělením UP 7. Zhodnocení kurzů všemi účastníky podpora ze strany environmentálních aktérů prostory pro působení Centra materiální vybavení (výpočetní technika, nábytek) odborný personál vlastní finanční zdroje dohoda s vydavatelem o vydání 6 titulů skript po 200 ks 200 ks knih zařazeno do knihovního katalogu Centra získání finančních prostředků v dostatečné výši

Logický rámec- požadavky

Logický rámec- časté chyby rámec nemá logiku ukazatele nejsou měřitelné aktivity nejsou chronologicky seřazené –jsou příliš obecné (* příliš podrobně pojaté) –nezaměňovat aktivity za výstupy ani sebelepší logframe nám práci neusnadní, pokud projekt nemá smysl nebo nápad!

Časový plán- Ganntova tabulka časový harmonogram projektu v grafické formě seznam aktivit může vycházet z logframu čas je na horizontální ose, aktivity (činnosti) na vertikální pokud začátek aktivity je podmíněn dokončením nebo počátkem aktivity předchozí, musí to být v tabulce patrné při realizaci možno ihned kontrolovat jestli projekt probíhá podle plánu nebo je zpožděný použitelné zejména pro jednodušší projekty –nejsou vidět slabá místa mezi aktivitami –jaké problémy způsobí zpoždění jedné fáze? –neidentifikuje tzv. slabá místa –možnost použít ostatní techniky (PERT, CPM)

Etapy/fáze projektu IIIIIIIVIIIIII Schůzky s vládními úředníky a zástupci UP Zhodnocení zavedených kurzů v dané problematice na jiných univerzitách Shromáždění materiálů potřebných k vytvoření kurzů Návrh struktury kurzů Vytvoření pracovní verze kurzů Analýza pracovní verze kurzů aktéry z environmentální oblasti (NNO, KÚ, MŽP ČR) Implementace výsledků analýzy a příprava konečné verze kurzů Příprava skript Vytištění skript Jednání se studijním oddělením UP Zhodnocení kurzů všemi účastníky

Časový plán- Ganntova tabulka

Časový plán- PERT diagram