Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NEPŘÍMÁ ŘEČ Vypracovala: Mgr.Silvie Reitharová
Past simple & past continuous
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Second Conditional – tvar a použití
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Trpný rod V minulém, přítomném a budoucím čase Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického.
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Relative Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Third Conditional – tvar a použití
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Future Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Passive – Other Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Future time clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Past simple and Present Perfect in Contrast
First Conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Indirect questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
43.1 Reported questions, reported commands, eating out
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_168 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nepravidelná slovesa v přítomném a minulém čase Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Osobní, předmětná, přivlastňovací
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Past Continuous – tvar a použití
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevSubject.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Indirect Speech Statements.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Anotace DUM na téma „Reported speech“ má za cíl seznámit žáky s pravidly o používání nepřímé řeči v angličtině a zároveň tuto látku procvičit. V první.
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
Time Prepositions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Stažené formy v angličtině
First Conditional – tvar a použití
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
Reported questions 1. Wh- questions
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
INDIRECT SPEECH I. NEPŘÍMÁ ŘEČ.
Possessive adjectives
Transkript prezentace:

Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedogických pracovníků (NÚV).

Reported speech – nepřímá řeč John says: “I like my dog.“ přímá řeč John says that he likes his dog. nepřímá řeč Nepřímá řeč zachycuje to, co řekl někdo jiný, ne však doslova.

Reported speech – nepřímá řeč John said that he liked his dog. Je-li v řídící větě sloveso v minulém čase, posouvají se časy v nepřímé řeči následovně: Přítomný čas minulý čas Minulý a předpřítomný čas předminulý čas Budoucí čas (will) would

Reported speech – nepřímá řeč He said: “I live in Prague.“ He said (that) he lived in Prague. Mary said: “I was there yesterday.“ Mary said she had been there the day before. They said: “We have seen the film.“ They said they had seen the film. He asked: “Who will go with me?” He asked who would go with him.

?

V nepřímé řečí se kromě časů často mění osobní a přivlastňovací zájmena: Tim said: “I miss my friends. They are on their holiday.“ Tim said that he missed his friends and they were on their holiday. Can you give me your phone number? he asked. He asked if I could give him my phone number.

V nepřímé řečí se kromě časů, osobních a přivlastňovacích zájmen, často mění i příslovce času a místa. this (evening)that (evening) nowthen today/this daythat day these (days)those (days) (a week) ago(a week) before yesterdaythe day before tomorrowthe next/following day herethere next weekfollowing week last weekendthe weekend before/ the previous weekend

1)Emily: "Our teacher will go to Rome tomorrow.„ Emily said that ) Helen: "I was writing a letter yesterday." Helen told me that ) Robert: "My brother created a computer virus last year." Robert told me that ) Lisa: "Tim went to the stadium an hour ago." Lisa said that Change direct speech into indirect.

Solution: 1) Emily: "Our teacher will go to Rome tomorrow." Emily said that their teacher would go to Rome the next/ following day. 2) Helen: "I was writing a letter yesterday." Helen told me that she´d been writing a letter the day before. 3) Robert: "My brother created a computer virus last year." Robert told me that his brother had created a computer virus the year before. 4) Lisa: "Tim went to the stadium an hour ago." Lisa said that Tim´d gone to the stadium an hour before.

Change direct speech into indirect. 5) Patricia: "Will your mother celebrate her birthday next weekend?" Patricia asked me if ) Jason and Victoria: "We will do our best in the exams tomorrow." Jason and Victoria promised that ) Alice: "The robbers are robbing the bank now." Alice told the police that ) The criminal: "I commited the crime here." The criminal confessed that

Solution: 5) Patricia: "Will your mother celebrate her birthday next weekend?" Patricia asked me if my mother would celebrate her birthday the following weekend. 6) Jason and Victoria: "We will do our best in the exams tomorrow." Jason and Victoria promised that they would do their best in the exams the next day. 7) Alice: "The robbers are robbing the bank now." Alice told the police that the robbers were robbing the bank then. 8) The criminal: "I commited the crime here." The criminal confessed that he had commited the crime there.

You are all going to attend a reunion party. Write down what you are going to say on a piece of paper. Write your name on that piece of paper. Give the paper to the teacher. After that all papers will be mingled and handed round. Work in couples, say your partner what your schoolmate said at the party. Ex: Peter said that ……