Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Může mít nová česká hračka i léčebné ambice?
Advertisements

Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
PROJEKT NAŠÍ ŠKOLY PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU.
Speciální péče na naší škole
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Vybrané kapitoly srovnávací pedagogiky KPE/SBCK 7 PaedDr
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
VY_III/2_INOVACE_89_Eduard Petiška
VY_22_INOVACE_12 Jazyk a jazyková komunikace. Anglický jazyk. Family. Names 2. březen 2011Mgr. Kateřina Šujanová 2. ročník.
VY_III/2_INOVACE_87_František Hrubín
Logopedická třída MOTÝLCI
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Prezentace lekce logopedické intervence č. 3
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Reedukace SPU s využitím počítačů
Diagnostika a reedukace
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Vliv poruch plynulosti řeči, zejména breptavosti, na fungování rodiny
A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Vývojová dysfázie.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
GENETICKÁ METODA ČTENÍ
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Logopedie, logopedická prevence. Logopedie jako vědní obor původ z řeckého slova:  logos - slovo + paidea - výchova  Logopedie zkoumá narušenou komunikační.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
,,BROUSÍME SI JAZÝČEK S EMILKOU A EMILEM“
Motorické schopnosti.
Dědovy říkanky Kraus Michal QuisJosef Fragment Autor: Ilustrátor: Vydavatelství:
Problematika neprospěchu žáka
Povolání - Rybář POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Výuka čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Prezentace lekce logopedické intervence č. 3
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Výuka elementárního čtení a psaní podle genetické metody
Život v přírodě Jazyk a řeč.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 6: Kde je?
LJP Mluvidla 3.část - artikulační ústrojí
Jazykověda a její disciplíny
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2011
Písmeno E, e - vyvození Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
AUTOR: Mgr. Miluše Vosáhlová NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_AJ_09
Knihovníci knihovníkům
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Obrázkové čtení Jazyk a řeč, poznávací schopnosti, myšlenkové operace, jemná motorika, koordinace ruky a oka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346,příspěvková org.
Nabídka vzdělávacích lekcí pro školy
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu „Inovace studijních oborů na PdF UHK“ reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0036. Logopedické pohádky, říkánky, cvičení, vymalovánky, pexeso a obrázkové čtení Petra Urbanová

(EICHLEROVÁ, HAVLÍČKOVÁ. 2012, přední desky) Logopedické pohádky Pohádkové příběhy na: upevňování správné výslovnosti procvičování skupiny hlásek (EICHLEROVÁ, HAVLÍČKOVÁ. 2012, přední desky)

Ukázka z knihy Logopedické pohádky (EICHLEROVÁ, HAVLÍČKOVÁ. 2012, str. 7)

Ilona Eichlerová, Jana Havlíčková klinické logopedky Další knihy: Kouká Mína do komína - logopedické říkanky Velké logopedické pexeso 1, 2, 3 Já mám v krabici cukr a krupici - říkanky k procvičování hlásek R a Ř

Logopedické pexeso a obrázkové čtení Využití při nápravě řeči k procvičení již vyvozených hlásek L-R-Ř (PÁVKOVÁ 2008, přední desky)

Ukázka z knihy Logopedické pexeso a obrázkové čtení (PÁVKOVÁ , 2008, str. 6)

Bohdana Pávková Další knihy: Řehoři, řekni Ř - hry k rozvíjení sluchu pro hlásky, říkanky a texty k procvičení správné výslovnosti Hrajeme si s řečí Říkej si se mnou – říkanky, básničky a pohádka k procvičení správné výslovnosti Jak se kluci a holky učili říkat L, ĎŤŇ, CSZ, ČŠŽ, R a Ř – slovní hříčky

Říkanky pro rozvoj řeči Soubor jednouchých říkadel pro malé děti, děti s opožděným vývojem řeči nebo s dysfazií (TUČKOVÁ, 2007, přední desky)

Ukázka z knihy Říkanky pro rozvoj řeči (TUČKOVÁ, 2007, str. 37 )

Jitka Tučková klinická logopedka externě přednáší na FTVS UK Další knihy: Říkanky pro upevnění hlásek: H, CH, K, G a měkčení Říkanky pro upevnění hlásek: C, S, Z Říkanky pro upevnění hlásky L Říkanky pro upevnění hlásek Č, Š, Ž

Logopedické vymalovánky Úkoly k procvičování hlásek – pomocí slov, vět, popisu děje na obrázku, říkanek a grafomotorického cvičení Rozvoj slovní zásoby, schopnosti souvisle se vyjadřovat, paměti a zrakového vnímání (NOVOTNÁ, 2009, přední desky)

Ukázka z knihy Logopedické vymalovánky (NOVOTNÁ, 2009, str. 28,29 )

Ukázka z knihy Logopedické vymalovánky (NOVOTNÁ, 2009, str.30, 31 )

Ivana Novotná Další knihy: Pohádky pro malé neposluchy Seznámení se zvířátky - povídání, říkanky a úkoly pro děti od 5 do 9 let Logopedická cvičení Hravá logopedie Hry pro rozvoj řeči: Logopedické deskové hry

(HRUBÍNOVÁ, 2010, přední desky) Co mi povíš Matěji? nápady na hravá cvičení motoriky jazyka a grafomotoriky Odpovědi na nejčastější otázky rodičů, jak podpořit vývoj řeči dítěte (HRUBÍNOVÁ, 2010, přední desky)

Ukázka z knihy Co mi povíš Matěji? (HRUBÍNOVÁ, 2010, str. 45)

Markéta Hrubínová klinická logopedka vystudovala psychologii, DAMU, AMU, absolvovala výcvik v arteterapii a narativní psychoterapii věnuje se poradenství při obtížích v komunikaci a poradenství v oblasti péči o hlas

Použitá literatura EICHLEROVÁ, Ilona a Jana HAVLÍČKOVÁ. Logopedické pohádky: příběhy k procvičování výslovnosti. Vyd. 1. Ilustrace Michaela Bergmannová. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6200-604. PÁVKOVÁ, Bohdana. Logopedické pexeso a obrázkové čtení L-R-Ř. Vyd. 1. Ilustrace Jan Duchoň. Brno: Computer Press, 2008, 16 s., [8] s. barev. obr. příl. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-251-2318-8. TUČKOVÁ, Jitka. Říkanky pro rozvoj řeči: jednoduché logopedické básničky s ilustracemi. Vyd. 1. Ilustrace Irena Taterová. Praha: Portál, 2007, 48 s. Dětská naučná edice. ISBN 978-807-3672-416. NOVOTNÁ, Ivana. Logopedické vymalovánky: [logopedická cvičení pro děti od 4 do 7 let]. Vyd. 1. Ilustrace Miroslav Růžek. Brno: Computer Press, 2009, 64 s. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-251-2517-5 HRUBÍNOVÁ, Markéta Agnes. Co mi povíš, Matěji?: rozvíjíme řeč předškolních dětí. Vyd. 1. Ilustrace Patricie Koubská. Praha: Portál, 2010, 131 s. Dětská naučná edice. ISBN 978-80-7367-658-2.