Modelování rodinného rozpočtu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příjmy do rodinného rozpočtu
Advertisements

Hospodaření domácnosti Rodinný rozpočet
Finan č ní plán – rozpo č et domácnosti I VY_62_INOVACE_1_2_05 Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázk ů a text ů je Ing. Renata Hethová“. Finanční plán.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Etická výchova a Finanční gramotnost
Opakování FINANČNÍ GRAMOTNOST
SOCIÁLNÍ POLITIKA STÁTU
„Vedení rozpočtu aneb jak nakládat s důchodem? “ Mgr. Petra Skuhrová REMEDIUM Praha občanské sdružení Konference Život , Praha.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VSTUPY A VÝSTUPY V EKONOMICE
INFLACE Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Výdaje rodinného rozpočtu
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Investice Kudy vlastně putují peníze FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Rozpočet rodiny. Rozpočet rodiny Co je rozpočet aby rodina předešla problémům s nedostatkem peněz, měla by porovnat své příjmy a své výdaje Rozpočet.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118,p.o. Vytvořeno: únor 2013 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ FINANČNÍ GRAMOTNOST NÁKLADY NA BYDLENÍ.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_05 NázevRozpočet domácnosti Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Autor výukového materiálu: Adéla Fišerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:14. září 2012 Číslo.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet domácnosti VY_32_INOVACE_ 19 Mzda, pracovní podmínky.
vytvořený v projektu OP VK
Rozpočet domácnosti Název školy
Ekonomika jako ústřední topení
Téma: Rodinný rozpočet
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
BYDLENÍ 2 Všechno má svého majitele FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Březen.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_02 Název materiáluKalkulačka.
Finanční gramotnost ROZPOČET Pan Kouřil je svobodný, bydlí sám v nájemném bytě a má ze zaměstnání pravidelný měsíční příjem korun. Jednou za tři.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Rozpočet Napiš krátký příběh, ve kterém použiješ níže uvedená.
Šárka Šustová, ČSÚ Kulatý stůl Praha, Příjmy a životní podmínky domácností s dětmi a bez dětí.
 Název školy: Základní škola Název Název školy: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okres Most Autor: Mgr. Helena Trnková Název materiálu: VY_32_INOVACE_59_Hospodaření.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
* Finanční gramotnost * Hospodaření domácností. ROZPOČET je porovnání příjmů a výdajů na určité období. Rozpočet si může sestavit jednotlivec i domácnost.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření leden 2013 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Rozpočet rodiny, státu Výchova k občanství 7. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_07 Název materiáluOsobní rozpočet.
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru Ekonomika podnikání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
hospodaření domácnosti.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rodinný rozpočet Autor: Pavla.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI
Anotace Vysvětlit, jak správně hospodařit s penězi. Popsat, co je rozpočet a objasnit žákům, jak sestavit svůj měsíční rozpočet a rozpočet rodiny. Objasnit.
Transkript prezentace:

Modelování rodinného rozpočtu FINANČNÍ GRAMOTNOST Kudy vlastně putují peníze Modelování rodinného rozpočtu http://www.banky.cz/ http://www.penize.cz/banky http://www.mesec.cz/bankovni-ucty/osobni-ucty/pruvodce/

Modelování rodinného rozpočtu Popis souboru název: rodinný rozpočet.ods uložení: M:/Výuka/Finanční gramotnost/ nebo http://zsvsechovice.cz/dum/fg9/32_rodinny_rozpocet.ods popis: sešit tabulkového editoru složený ze 7 listů Na každém listu je nahoře popis finanční situace rodiny s výší příjmů rodiny ze zaměstnání. Vlevo je několik buněk pro měsíční příjmy. Uprostřed je sloupec buněk pro měsíční výdaje. Vpravo jsou uvedeny některé pravidelné výdaje této rodiny. úkol: Vyplň buňky s příjmy a výdaji (podle zadání) tak, abys vytvořil vyrovnaný měsíční rozpočet odpovídající příjmům rodiny v záhlaví. Postupně vyplň rozpočty na šesti listech. Sedmý list s vlastním rozpočtem vyplň doma s rodiči. 2

Modelování rodinného rozpočtu Pokyny k vyplňování měsíčních příjmů mzdy a výplaty – vyplň podle částky v zadání (v listu nahoře) příjmy z podnikání – zatím nevyplňuj přídavky na děti – spočítej, zda má rodina na tuto dávku nárok a případně ji zapiš (kalkulačka zde) příspěvek na bydlení – spočítej, zda má rodina na tuto dávku nárok a případně ji zapiš (kalkulačka zde) Výpočet sociálních dávek: socialni-davky-2013.eu Vždy vyplňuj pouze barevné buňky! Piš pouze čísla (bez mezer za tisícem, bez Kč apod.)! 3

Modelování rodinného rozpočtu Pokyny k vyplňování měsíčních výdajů Do výdajů nejprve zapiš Pravidelné měsíční výdaje (jsou vpravo). Vyplň ostatní položky výdajů - zohledni priority rodinného rozpočtu - cílem je vytvořit vyrovnaný nebo přebytkový rozpočet Zda je rozpočet vyrovnaný, poznáš podle buňky Výdaje celkem: - zelená buňka = velikost přebytku - červená buňka = chybí peníze (zmenši výdaje) Pokud ti bude chybět některá položka výdajů, tak si ji doplň. 4

Modelování rodinného rozpočtu Pokyny k vyplňování položky potraviny Potraviny – vyplň částku, za kterou se nají všichni členové domácnosti za celý měsíc: = částka na den x počet členů domácnosti x 30 dnů př: 50 x 4 x 30 = 6000 Zvaž, zda si rodina může takové vydání za potraviny dovolit.  Zvaž, zda rodina nebude při takové částce umírat hlady.  5

Modelování rodinného rozpočtu Kontrola splnění úkolu Soubor s vyplněnými rozpočty: - ulož a nazvi ho svým jménem a příjmením - uložený soubor pošli na email uvedený učitelem V případě potřeby konzultace s učitelem se přihlas a vyčkej jeho příchodu.  6

Modelování rodinného rozpočtu Autor: Mgr. Pavel Papežík, vytvořeno v září 2012, určeno pro 9. ročník ZŠ, předmět Finanční gramotnost, vzdělávací oblast Člověk a společnost, vzdělávací obor Výchova k občanství, tematický okruh Stát a hospodářství.