Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou
Advertisements

Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Kvadratické nerovnice
Úplné kvadratické rovnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_68.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
2.2 Kvadratické rovnice.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Neúplné kvadratické rovnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
Slovní úlohy řešené pomocí lineárních a kvadratických rovnic
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Kvadratická rovnice s parametrem
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
KVADRATICKÉ NEROVNICE
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_61.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematická oblast: Rovnice, nerovnice, výrazy Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast.
Kvadratická rovnice 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Kvadratická rovnice 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
Nerovnice v součinovém tvaru
Kvadratické nerovnice
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Kvadratické rovnice - procvičování
Neúplné kvadratické rovnice
Kvadratické rovnice II.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Lineární nerovnice o jedné neznámé
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Transkript prezentace:

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol. Autor: Mgr. Jitka Křičková Téma: Úplné kvadratické rovnice Datum vytvoření: 31.3. 2013

VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Anotace: Na několika příkladech je vyložen postup při řešení úplných kvadratických rovnic. Všechny úlohy jsou řešené.

Úplné kvadratické rovnice VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Úplné kvadratické rovnice Jsou to rovnice, které dovolenými úpravami lze převést na tvar a obsahují všechny tři členy a x2 + b x + c = 0 kde a 0, b 0, c 0 Kde: a x2 - člen kvadratický b x - člen lineární c - člen absolutní

1.) Rovnice, které lze řešit rozkladem k. trojčenu VY_42_INOVACE_MAT.1.22 1.) Rovnice, které lze řešit rozkladem k. trojčenu Tato rovnice má dva celočíselné kořeny, a = 1: Příklad: Řešte rovnici x2 -7x +12 = 0 Řešení: x2 -7x +12 = 0 rozložíme trojčlen: ( x – 3 ).(x - 4 ) = 0 x1 = 3 ; x2 = 4 Příklad: Řešte rovnici x2 -3x - 10 = 0 rozložíme trojčlen: ( x + 2 ).(x - 5 ) = 0 x1 = -2 ; x2 = 5

rozložíme trojčlen: ( x + 2 ).(x + 7 ) = 0 VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Příklad: Řešte rovnici x2 + 9x +14 = 0 Řešení: rozložíme trojčlen: ( x + 2 ).(x + 7 ) = 0 x1 = -2 ; x2 = -7 Příklad: Řešte rovnici x2 + 12x - 13 = 0 rozložíme trojčlen: ( x + 13 ).(x - 1 ) = 0 x1 = -13 ; x2 = 1 Příklad: Řešte rovnici x2 + 14x - 51 = 0 rozložíme trojčlen: ( x + 17 ).(x - 3 ) = 0 x1 = -17 ; x2 = 3

2.) Rovnice, které nelze řešit rozkladem k. trojčenu VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Příklad: Řešte rovnici 2x2 + 18x +28 = 0 Řešení: Rovnici můžeme dělit 2: x2 + 9x +14 = 0 rozložíme trojčlen: ( x + 2 ).(x + 7 ) = 0 x1 = -2 ; x2 = -7 2.) Rovnice, které nelze řešit rozkladem k. trojčenu Řešíme pomocí vzorců, vycházíme ze základního tvaru rovnice: a x2 + b x + c = 0 Diskriminant: Platí: je-li D>0 rovnice má dva reálné kořeny, je-li D=0, rovnice má jeden dvojnásobný kořen je-li D<0 rovnice nemá reálné kořeny

Nejprve pro první kořen VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Příklad: Řešte rovnici -2x2 - 15x +8 = 0 Řešení: a =-2 b =-15 c =8 Zkouška: Nejprve pro první kořen L1: -2(-8)2 – 15(-8) +8 = -128 + 120 + 8 = 0 P1: 0 L1 = P1 pro druhý kořen L2 = P2 L1: -2(0,5)2 – 15(0,5) +8 = -0,5 - 7,5 + 8 = 0 P2: 0

Příklad: Řešte rovnici 9x2 + 12x + 4 = 0 Řešení: a = 9 b = 12 c = 4 VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Příklad: Řešte rovnici 9x2 + 12x + 4 = 0 Řešení: a = 9 b = 12 c = 4 Zkouška: P: 0 L = P

Byly použity vlastní materiály VY_42_INOVACE_MAT.1.22 Byly použity vlastní materiály