MAGIE MASEK Diplomová práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Začátek … Městská knihovna Sedlčany 1. červen 2001 – otevření knihovny v nových prostorách červen 2003 – první schůzka partnerů, narození Lukáška Potřeba.
Mé masky soubor realizací. Východiska praktické části 1.Teoretická východiska koncepce teoretické části diplomové práce -spojení artefaktu masky s psychikou.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
PROBLEMATIKA PÁDŮ NA LŮŽKOVÉM ODDĚLENÍ Z POHLEDU VŠEOBECNÉ SESTRY
Využití počítačové techniky a internetu ve výuce ZSV Seminář pro učitele základů společenských věd a občanské výchovy.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
… ale taky protivný nepřítel … ROLE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Počítač může být kamarádRadek Maca Co chceme? Chceme být zdraví a silní. Chceme být vzdělaní a.
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI FAKULTA PEDAGOGICKÁ KATEDRA GEOGRAFIE
Rozdíly mezi osobnostmi
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Zážitky a my PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Hrou proti AIDS Je interaktivní projekt primární prevence HIV/AIDS, jehož cílem je dát mládeži možnost netradičním způsobem, tj. hrou, osvojit si základní.
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Gender problematika Nejprve zmíním motivaci tohoto výzkumu,
Pedagogická diagnostika
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
Diskuse u kulatého stolu na téma Sociálně prostorová diferenciace obyvatelstva a její vliv na kvalitu života ve městech a obcích České republiky Univerzita.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Inovace pedagogických praxí na PdF MU: výzvy a očekávání
ABSTRAKT příspěvku (sdělení) Název příspěvku: Psychologické charakteristiky učitelů ve vztahu k jejich profesi a hodnocení výkonu pedagogické práce Autor:
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Z historie výchovy čtenáře. Výchova čtenářů v 19. století Negativa:  Metodický schematismus, formalismus, minimální respektování individuality žáka 
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Patologické hráčství David Kadlec , SOVČ 2011.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Metody psychologie III.část – testy Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele SŠ k tématu – METODY PSYCHOLOGIE - testy. V prezentaci je uvedeno –
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Svět se mění – knihovna ne Knihovna je stabilní jistota v nestabilním světě Prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Mediální manipulace rozjizdeji-kampan-proti-propagande-a- bludum/r~c1f97c0ea36f11e6a16a fea04/
PROFESE UČITELE Radek Šír.
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
teorie oboru ošetřovatelství
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
Konflikt, koření života
6. Diagnostika sociálních vztahů ve skupině dětí
Rýmy Jazykový cit.
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Sociálně psychologické aspekty kulturní historie lidstva
Transkript prezentace:

MAGIE MASEK Diplomová práce

Univerzita Karlova v Praze Autorka-Kateřina Dvořáková Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy prezenční jednooborové studium Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ,SŠ a ZUŠ Autorka-Kateřina Dvořáková Vedoucí diplomové práce-Mgr.Kateřina Ebelová, Ph.D. Konzultantky-Mgr. Lucie Hajdušková PhDr.Marie Fulková, Ph.D.

Vymezení tématu Maska jako artefakt působící na děti a mládež Maska v současnosti Přihlédnutí k „netradičním“ formám výskytu masek Psychologické principy vzájemné interakce maska x člověk

Cíle práce Ozřejmit důvody k nošení masek. Popsat psychologické účinky na osobnost pramenící ze vztahu jedinec-maska. Představit novodobé oblasti výskytu masek. Navrhnout možnosti využití masek ve výtvarné výchově. Překonání chápání masky jako jednostranně zábavního předmětu.

Myšlenková mapa

Základní kořen myšlenkové mapy

Rozvíjející kořen mapy naznačeny cíle, obsahy zájmu

Magie masek

? Jak vypadalo spojení magie a masky v minulosti, jak vypadá dnes Magie masek ? Jak vypadalo spojení magie a masky v minulosti, jak vypadá dnes Vysvětlení názvu práce- pojem magie, pojem maska Magie ve smyslu okouzlení, psychologického působení Magie ve smyslu okultním-rituály-maska jako magický artefakt (předliterární společnosti) Vztah identity- OBRAZ nepředstavuje věc-je věcí. Přejímání charakterů zprostředkovaných maskou-identifikace. Odmytizovaný vztah k maskám- odklon od tradic, magie Primární funkce masek- zakrývací, vyjadřovací(obsahová)

Současný výskyt

Slavnosti, průvody a jiná setkávání masek

Maskované známé osobnosti

Kriminalita

Sexualita

Psychologické aspekty masek

? Psychologické aspekty důležité v interakci maska x člověk Osobnost jako hypotetický konstrukt-odvozována z pozorovaného Osobnost konstruovaná okolím- persona, role a jejich popírání-prostor pro vyjádření maskou Maska jako „zesilovač“ skrývaných obsahů nitra Anonymita a ztráta zábran Projikování obsahů nitra do hmotného artefaktu- „hraní rolí“ Změněné stavy vědomí prostřednictvím zážitku masky- jejich navození

Didaktická část

? Přínos, možnosti a úskalí využití masek ve výtvarné edukaci Situace uchopování tématu v minulosti a dnes Přínos- rozvíjení osobnosti žáka, rozvíjení výtvarných dovedností a znalostí Maska jako pole pro využití velkého množství technik a přístupů Poznávání druhých i sebe skrze masku- vhodnost artefiletického pojetí Obohacení výuky o dramatickou složku Úskalí tématu maska- psychické i fyzické odmítání, nevhodnost zařazení Návrh didaktické řady – Maska a já

Pojmová mapa Jednoduchá mapa ukazuje zásadní moment hodiny- cestu od masky ke střetnutí našeho pohledu s názory jiných.